• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
3

اجرای ۴۰۰ رویداد آموزشی ترویجی توسط جهاد کشاورزی فارس

  • کد خبر : 58497
  • 07 اسفند 1401 - 17:57
اجرای ۴۰۰ رویداد آموزشی ترویجی توسط جهاد کشاورزی فارس
سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج و آموزش جهاد کشاورزی فارس گفت: بالغ بر ۴۰۰ رویداد آموزشی ترویجی توسط مراکز جهاد کشاورزی در قالب کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در نقاط مختلف فارس برگزار شد.

معصومه مؤیدی شنبه هفتم اسفند گفت: رویدادهایی نظیر الگوی کشت، امنیت و اقتدار غذایی، افزایش عملکرد و مدیریت تولید و جهش تولید در دیمزارها، توسعه کشت محصولات جایگزین کم آب بر، انتقال کشت سبزی و صیفی به گلخانه، افزایش بهره‌وری آب، بیمه، مدیریت ریسک کشاورزی و تاب آوری از رویدادهایی بود که در قالب کاروان ترویج الگوی کشت در فارس اجرا شد.

مؤیدی خاطرنشان کرد: در این فعالیت‌های آموزشی- ترویجی که با هدف ترغیب و همراهی کشاورزان با الگوی کشت و افزایش نفوذ دانش در عرصه‌های تولیدی دنبال شد، بیش از ۲۵ هزار بهره بردار حضور داشتند و مسائل فنی مزرعه خود را مطرح کردند.

سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج و آموزش جهادکشاورزی فارس گفت: در قالب دومین کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی، با هدف انتقال یافته‌های تحقیقاتی ۴۰ محقق، در قالب ۲۰ تیم تحقیقاتی به ۲۰ شهرستان استان عزیمت کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تنوعی از روش های آموزش-ترویجی انفرادی، گروهی و انبوهی در قالب کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی در استان فارس به کار گرفته شد، گفت: آموزش‌های انفرادی کشاورزان در مزرعه یا در اداره دنبال و آموزش‌های گروهی به صورت میدانی در مزارع و تحت عنوان سایت‌های الگویی و کانون‌های یادگیری و روز مزرعه اجرا شد.

سرپرست مدیریت هماهنگی ترویج و آموزش سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه فعالیت‌های ترویجی ۳۴ مرکز جهادکشاورزی به صورت ارتباط زنده توسط شبکه برکت ملی، طی این چهار روز گزارش شد، اضافه کرد: در این مدت جمعی از مسئولین بخش کشاورزی میهمان این شبکه بودند.

مؤیدی گفت: در مدت برگزاری این کاروان برنامه تلویزیونی سلام کشاورز با موضوع “الگوی کشت محصولات زراعی در استان فارس” و برنامه‌های رادیویی متناسب تولید و پخش شد و رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها نیز به انعکاس رویدادها و اخبار این حرکت آموزشی ترویجی پرداختند.

به گزارش ایسنا، دومین کاروان ترویج الگوی کشت ملی محصولات زراعی از ۳۰ بهمن در سراسر فارس آغاز شد و تا سوم اسفند ادامه داشت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=58497

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.