• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
1
ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در شهرداری منطقه یک:

ایجاد دسترسی به فضای سبز در سطح منطقه یک، جهت پدافند غیرعامل حائز اهمیت است

  • کد خبر : 57973
  • 30 بهمن 1401 - 17:09
ایجاد دسترسی به فضای سبز در سطح منطقه یک، جهت پدافند غیرعامل حائز اهمیت است
ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در شهرداری منطقه یک گفت: با توجه به اینکه محدوده مرکزی شهر در منطقه یک قرار دارد، دسترسی به فضای سبز و پارک علاوه بر نیاز اصلی مردم به این فضا به جهت پدافند غیرعامل بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، گام پنجم جهش عمرانی شهرداری شیراز با افتتاح دوربرگردان نیایش با اعتبار ۵۲میلیارد تومان چهار ماه زودتر از موعد مقرر به همت سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری در بولوار شهید چمران و پروژه‌های منطقه یک با اعتبار ۷۵.۶میلیارد تومان با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهری برداشته شد.

در ادامه این مراسم همچنین ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در منطقه یک با اشاره اینکه از دوره شورای چهارم شهروندان ساکن در بلوار شهید چمران اصرار بسیاری بر اجرای این پروژه داشتند، بیان کرد: شش سال گذشته اجرای کار این پروژه آغاز اما با مشکلاتی که وجود داشت متوقف شد و با تلاش شهردار فعلی شیراز و معاونت فنی و عمرانی این پروژه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

غلامعلی ترابی افزود: منطقه یک در نقطه‌ای از شهر واقع شده است که شاید نگاه ساختاری مجموعه شهرداری به آن درآمدزایی باشد و نگاه مردم به منطقه این است که منطقه.ای مرفه‌نشین باشد؛ اما در این منطقه، نقاطی وجود دارد که از کمترین امکانات در سطح شهر برخوردارند و مردم دچار محرومیت هستند.

او با بیان اینکه درخواست دارم تا پروژه‌های مورد نظر شهردار منطقه یک با تأمین منابع مالی زودتر از زمان اعلام شده به بهره‌برداری برسد، گفت: در برخی از محلات منطقه یک همچون محله ابیوردی به دلیل شیب شدید زمین، در بارندگی های سیل‌آسا مردم دچار مشکلات بسیاری بوده که در این خصوص با اجرای عملیات لوله‌گذاری رفع این مشکل در دستور کار قرار گرفت و امید است با اجرای کامل‌تر فازهای دیگر این پروژه مردم در هنگام بارندگی دغدغه نداشته باشند.

دسترسی به پارک و فضای سبز شهری از دیگر موضوعات مورد اشاره ناظر منطقه یک بود و ترابی در این خصوص عنوان کرد: با توجه به اینکه محدوده مرکزی شهر در منطقه یک قرار دارد دسترسی به فضای سبز و پارک علاوه بر نیاز اصلی مردم به این فضا به جهت پدافند غیرعامل بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که در صورت وقوع حوادث، فضاهای باز شهری است که می‌تواند به مردم کمک کند و به عنوان پناهگاه باشد.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=57973

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.