• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
7

تاکید آیت‌الله دژکام بر همدلی در مجمع نمایندگان فارس/ توسعه عدالت‌محور استان،‌ نقطه وحدت است

  • کد خبر : 5790
  • 12 مرداد 1399 - 23:24
تاکید آیت‌الله دژکام بر همدلی در مجمع نمایندگان فارس/ توسعه عدالت‌محور استان،‌ نقطه وحدت است
نماینده ولی‌فقیه در فارس در نشست تخصصی با جمعی از شورای ائتلاف نیروهای انقلاب فارس و مجمع نمایندگان مردم فارس با تاکید بر تحکیم همدلی و صمیمیت گفت: سرنوشت و توسعه عدالت محور استان فارس دغدغه مشترک و نقطه وحدت است.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در نشست تخصصی با جمعی از شورای ائتلاف نیروهای انقلاب فارس و مجمع نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمام ما در یک مسائلی که مرتبط با سرنوشت استان فارس است دغدغه مشترک داریم و این خود زمینه وحدت ما خواهد بود، اظهار داشت: ما اگر وحدت می‌خواهیم در یک مسائلی مثل هم می‌اندیشیم و درد واحدی داریم و بر روی آن مسئله جمع می‌شویم.

متن خام سخنان آیت الله دژکام در این جلسه  به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

اول بنده از همه دوستان تشکر می کنم و احساس من این است که تمام ما در یک مسائلی که مرتبط با سرنوشت استان فارس است دغدغه مشترک داریم و این خود زمینه وحدت ما خواهد بود یعنی ما اگر وحدت می خواهیم در یک مسائلی مثل هم می اندیشیم و درد واحدی داریم و بر روی آن مسئل جمع می شویم.
به نظر می رسید عموما هدف کلی و نهایی همه نمایندگان فارس یکی است و آن توسعه عدالت محور استان است و همه همین موضوع را دنبال میکنند و پا را فراتر از این نمی گذارند.
دوستان
دوستان عزیز جلسات مجمع نمایندگان فارس باید به صورت مستمر و صمیمانه استمرار داشته باشد ولو اینکه به نظر برسد اثر ندارد اما دور هم نشستن اثر دارد و پیامبر اسلام فرمودند با دور هم نشستن مومنان رحمت الهی نازل می شود. باید مستمرا شما نمایندگان استان با یکدیگر جلسه بگذارید تا همدلی و صمیمیت بین شما تحکیم شود و برای حل مسائل استان ظرفیت های بیشتری ایجاد شود.
در رابطه با عدالت مسئله ای که ما در کشور به عنوان یک معظل در برابر خود داریم اصلاح ساختار بودجه است که رهبر انقلاب نیز بر روی آن تاکید دارند که به همین موضوع برمی گردد.رهبری نگاهشان در اصلاح ساختار بودجه به این بود که عدالت باید در آن تامین شود.
ما اول باید ملاکی برای عدالت تعریف کنیم و طبق آن جلو رویم.یکی از راه های حل این مسئله که بسیاری از مشکلات امنیتی و اختلافات بین حوزه های مختلف را از بین می برد این است که متناسب با سرانه تقسیم شود یعنی مقداری از بودجه که داریم مربوط به ۸۰ میلیون جمعیت است و هر کس به اندازه خود و نیازش سهمش در منطقه تقسیم شود.
کار آسانی نیست ولی می شود به این سمت جلو برویم چون اعتبار ملی و استانی داریم.
مجلس قبلی در جهت اصلاح ساختار بودجه قول هایی داده بود که انجام دهد اما توفیقی حاصل نشد و امروز یکی از مسائل تامین عدالت در کشور، منتظر اقدام مجلس است و مطالعه و بررسی می خواهد و باید وقت بگذارید تا کلیات این قضیه اصلاح شود البته به شرطی که رای شما برخواسته از بینش و دانش دقیق و صحیح باشد وارد صندوق شود نه اینکه در مجلس طوری شود که بگویند گفته شده رای دهید و معمولا عموم نماینده ها در دوره های قبل برای مسائل ملی در رای دادن نگاه به بقیه می کردندو متاسفانه دغدغه برخی از آنها این بوده است که مثلا برای منطقه خود یک گام کوچک اجرایی بردارند و نگاه کلان استانی و ملی نداشته باشند و این تنزل از مسئله اصلی به مسئله فرعی است.
از شما نمایندگان عزیز فارس درخواست دارم نگاهتان علاوه بر مسائل شهری، به مسائل کلان و راهبردی کشور هم باشد و برای حل مسائل کشور وقت بگذارید به این مجلس از این جهت امید بسیار است.
در بحث عدالت بحث آمایش سرزمین مطرح استکه باز در مجلس قبل مورد عنایت نبود. اگر می خواهیم کشور پیشرفت کند ما برنامه چشم انداز داریم که خیلی مورد توجه نبوده و یکی از مسائلی که در این مجلس متناسب با گام دوم انقلاب می تواند تغییر کند همین است.
شما نمایندگان مردم هستید و و با واقعیت ها رو به رو هستید، باید به گفت و گو بنشینیم تا به مدل مناسب برسیم.این کار سخت است و ممکن است خسته شوید.معمولا به دنبال این هستیم که با عجله کار را پیش ببریم؛ این عجله برای کسانی که می خواهند برای کشور و استان تصمیم بگیرند سم مهلک است. ما ابتدا باید ببینیم چه کاری صحیح است و بعد اقدام کنیم. ولی در بسیاری از موارد سریع وارد بعد عملیاتی می شویم و می بینیم که جواب نداد.این تعداد زیاد از پروژه های سوخته که داریم و پول بیت المال ضایع شد است به همین دلیل است و باید دقت کنیم.
صحبت آخرم ناظر به مسئله حرم سوم اهل بیت است.حرم احمدابن موسی (ع) بهترین ظرفیت برای این است که استان فارس جان تازه ای بگیرد.
ان‌شاءالله خدا به همه شما کمک دهد و در این رابطه بنده از همه شما توقع دارم در رابطه با عمران و آبادانی و محوریت یافتن سومین حرم اهل بیت تلاش خود را بیشتر کنید.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5790

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.