• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1
استاندار فارس خواستار شد؛

واگذاری اختیار ماموربه خدمت شدن نیروها به استانداران

  • کد خبر : 57702
  • 27 بهمن 1401 - 16:43
واگذاری اختیار ماموربه خدمت شدن نیروها به استانداران
استاندار فارس خواستار واگذاری اختیار مامور به خدمت شدن نیروهای دستگاه‌های اجرایی به استانداران شد.

محمدهادی ایمانیه پنج‌شنبه ٢٧ بهمن در جلسه شورای فرهنگ عمومی که با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور برگزار شد، گفت: بیش از یکسال است که منتظر تزریق بودجه برای حمایت از سند مهندسی فرهنگی هستیم که باید این مهم به یک تکلیف تبدیل شود.

استاندار فارس همچنین خواستار افزایش اعتبارات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان و حمایت مالی از کنگره جهانی محمد(ص) و همچنین واگذاری اختیار مامور به خدمت شدن نیروهای دستگاه‌های اجرایی به استاندار شد.

او به دهه مهدویت هم اشاره و تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی شبیه آنچه که در دهه فجر انجام شد در دهه مهدویت هم انجام داده و ملکف شوند که تا یک هفته آینده اقدامات سازمان متبوع در برگزاری این دهه را گزارش دهند.

استاندار فارس همچنین خواستار ورود جدی اصناف و هیئات مذهبی، پر رنگ تر از سال گذشته، به برگزاری جشن‌های ویژه دهه مهدویت و گرامیداشت این ایام شد.

نماینده ولی‌فقیه در فارس نیز در ادامه این جلسه خواستار تلاش ویژه برای برگزاری ایام دهه مهدویت در استان شد و گفت: در باب مسائل فرهنگی نیاز به یکسری از مباحث راهبردی داریم که دولت باید ساز و کارهای متناسب با آن را تنظیم کند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام اضافه کرد: اگر می‌خواهیم جریان سازی، گفتمان سازی و تحول در مسائل فرهنگی در کشور ایجاد کنیم باید دولت به عنوان مدیر اجرایی ساز و کار آن را اعمال کند.

مدیرعامل بنیاد مهدویت فارس نیز در این جلسه با اشاره به فرا رسیدن ماه شعبان و میلاد ولی عصر(عج)، بیان کرد: مفتخریم که در نظام اسلامی خدمت می‌کنیم که امتی ولایتمدار دارد.

حجت‌الاسلام علیرضا حدائق با بیان اینکه ١٢۴ هزار پیامبر آمدند که ضریب معرفت را بالا ببرند، اضافه کرد: اگر انسان با معرفت شود، بندگی می‌کند.

او که معتقد است مسائلی نظیر قانون گریزی، تخلفات و جرائم ریشه در بی معرفتی دارد، عنوان کرد: بالا بردن معرفت باید اساس کار مدیران باشد؛ اگر می‌خواهیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم باید پرورش فکری جامعه و مسائل اعتقادی را بالا  ببریم.

مدیرعامل بنیاد مهدویت فارس همچنین با بیان اینکه نتیجه بندگی استغناست، ادامه داد: معرفت هر انسان در گرو امام زمان شناسی اوست.

حدائق همچنین از برگزاری ویژه برنامه‌های متعدد در دهه مهدویت از جمله شادپیمایی، پویش عطر مهربانی، طراحی و آذین بندی سطح شهر خبر داد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=57702

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.