• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
0
رئیس هیات امنای مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز؛

فعالیت‌های خیرخواهانه در تاریخ اسلام ریشه‌دار است 

  • کد خبر : 57681
  • 26 بهمن 1401 - 20:49
فعالیت‌های خیرخواهانه در تاریخ اسلام ریشه‌دار است 
رئیس هیات امنای مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز با بیان اینکه فعالیت‌های خیرخواهانه در تاریخ اسلام ریشه‌ای عمیق دارد، گفت: انجام کار خیر، از اصول درخشان در سبک زندگی پیشوایان دینی مسلمانان بوده است که هم خود انجام می‌دادند و هم به دیگران توصیه می‌کردند.

آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب در جلسه هیئت امنای مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز با اشاره به برخی از آیات و روایات در باب انجام امور خیر و پاداش اخروی آن، بر تقویت مشارکت عمومی در امور خیرخواهانه تاکید و اضافه کرد: اصل مشارکت مردم در فعالیت‌های خیرخواهانه تنها مختص ایران نیست و در کشورهای مدعی پیشرفت هم این موضوع به عنوان اصلی اساسی، پذیرفته شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از شهرداری شیراز، دستغیب با بیان اینکه شور و اشتیاق مشارکت مردم ایران در امور خیر، زمینه فکری و ریشه اعتقادی دارد، گفت: کسانیکه متمکن هستند، برنامه‌ریزی کرده و به اشکال فردی یا جمعی از طریق بنیادهای مختلف به دیگران کمک می‌کنند، یکی از راه‌های انجام امور خیر، همین مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فعالیت‌های خیرخواهانه صرفاً در بخشش مادی خلاصه نمی‌شود، گفت: این گونه فعالیت‌ها را می‌توان در سایر امور هم به منصه ظهور رساند.

آیت‌الله دستغیب با اشاره به اینکه کارهای ارزشمندی در مجمع خیرین انجام شده یا در حال انجام است، گفت: ازجمله این اقدامات می‌توان به راه‌اندازی سرای فرهنگ مهربانی، سالن‌های ورزشی، مرکز سلامت و مرکز امید و زندگی اشاره کرد.

تاکنون۷۶۰هزار قلم کالا توسط مردم به سراهای فرهنگ مهربانی اهدا شده است

سید عبدالرضا دستغیب مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز وفرهنگساز شیراز نیز در ابتدای این نشست با ارائه گزارش فعالیت دوساله مجمع گفت: در این مدت برخی پروژه‌ها آغاز به کار کردند که هم اکنون مراحل پایانی کار خود را می‌گذرانند.

او با بیان اینکه در بحث فرهنگی از نظرات اساتید با تجربه دانشگاهی و فرهنگی بهره بردیم و اولویت‌هایی را مشخص کردیم، اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم ما که از سال ۹۴ آغاز شد، راه‌اندازی سراهای فرهنگ مهربانی بود که جایگزین دیوارهای مهربانی شد.

به گفته دستغیب؛‌ هم‌اکنون چهار سرای فرهنگ مهربانی در چهار گوشه شهر ایجاد شده که نکته مهم در آنها مشارکت و اطمینان مردم بوده است به‌طوریکه تاکنون۷۶۰هزار قلم کالا توسط مردم به این سراها اهدا شده است.

او از دیگر موضوعات در دستور کار این مجمع را ورود به حل معضل ترافیک عنوان و اضافه کرد: در این زمینه  ۳۵۰ نفر همیار پلیس آموزش دیدند که در حال حاضر یکصد نفر از آنها در چهار راه‌های شلوغ شهر به مدیریت ترافیک کمک می‌کنند.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز همچنین از اجرای طرح پیوند کتاب خبر داد و گفت: این طرح با هدف افزایش سرانه مطالعه عملیاتی شده است.

دستغیب همچنین از پویش‌ “هر روز یک زباله از روی زمین بر می‌دارم”، تجلیل از مدال‌آوران ورزشی، تجلیل از رانندگان قانون‌مدار و افتتاح دو مرکز سلامت، امید و زندگی به عنوان بخشی از اقدامات این مجمع اشاره و اضافه کرد: در کنار این اقدامات با کمک خیرین، فاز دوم مجتمع فرهنگی ورزشی ماهان، ایجاد شده که به زودی در اختیار ساکنان مهدی‌آباد شیراز قرار می‌گیرد.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگساز شیراز با بیان اینکه عملیات اجرایی درمانگاه خیریه “حیدر کرار” در بلوار محراب، آغاز شده است، گفت: طی ۲ سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه توسط خیرین با همکاری شهرداری و شورای شهر شیراز اجرا شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=57681

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.