• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
محبی‌پور:

مطالبه‌گری نقطه قوت رسانه است

  • کد خبر : 55844
  • 04 بهمن 1401 - 1:19
مطالبه‌گری نقطه قوت رسانه است
دومین رویداد رسانه‌ای "دکه" به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور معاون سیاسی استانداری و جمعی از مدیران، سردبیران، دبیران، خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های فارس، در شیراز برگزار شد.

عصر دوشنبه سومین روز از بهمن، سالن غزل مجموعه فرهنگی تالار حافظ شیراز، میزبان دومین رویداد “دکه”، بود که طی آن، منصور آرامش‌فر یکی از خبرنگاران پیشکسوت شیراز پیرامون خاطرات و تجارب خود از حدود ۵ دهه فعالیت رسانه‌ای گفت و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز ضمن بیان سخنانی، به پرسش‌های خبرنگاران حاضر در جلسه، پاسخ گفت.

آغازگر این رویداد، سخنان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس بود که ضمن تبریک حلول ماه رجب، خبر از پیش‌بینی رویدادهای متنوع فرهنگی و هنری به مناسبت ایام الله دهه فجر در گستره استان داد.

حمیدرضا قانعی، با اشاره به اینکه فراخوان جشنواره ملی آواها و نماها، چهارشنبه پیش‌رو منتشر خواهد شد، برگزاری جشنواره فیلم فجر طی روزهای هفده تا بیست و سوم بهمن را یکی دیگر از رویدادهای مهم فرهنگی و هنری وعده داده شده، دانست.

قانعی از فعالان رسانه در فارس، که او آنان را پرچم‌داران این عرصه خواند، قدردانی و تاکید کرد که فعالان رسانه در این استان همواره در همه رخدادها، نقش ارزنده‌ و اثرگذاری در اطلاع‌رسانی، آگاهی بخشی و تنویر افکار عمومی ایفا کرده‌اند.

مسئول ارشد فرهنگی هنری فارس، توجه به “جهاد تبیین” به عنوان رویکرد محوری برنامه‌ها و رویدادهای تعریف شده این حوزه اعلام و خاطرنشان کرد که طی ایام پیش رو، برپایی محافل قرآنی به شکلی ویژه مد نظر قرار خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، بخش بعدی از رویداد دکه به سخنان رئیس گروه رسانه‌ای فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز با یادآوری اینکه تولید محتوای فاخر توسط رسانه‌ها همواره مورد استقبال بوده است، از نهایی شدن نتایج انتخابات اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات فارس خبر داد.

سید شهاب‌الدین میرباقری از برنامه‌ریزی برای برگزاری رویدادهای رقابتی در بخش رسانه نیز خبر داد و تاکید کرد که این رویداد توسط منتخبان فعالان رسانه استان و نماینده‌ای از ارشاد فارس داوری خواهد شد.

در بخش دیگری از این برنامه، منصور آرامش‌فر، خبرنگار روزنامه خبرجنوب، به بیان بخشی از تجارب و خاطرات خود طی پنج دهه فعالیت مطبوعاتی پرداخت و با بیان اینکه از سال ۱۳۵۱ وارد رسانه شده است، تمام روزهای فعالیت در این عرصه را مملو از خاطرات و تجارب ارزنده دانست.

مطالبه‌گری نقطه قوت رسانه است

بخش پایانی رویداد دکه، به گفت و گو و پرسش و پاسخ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس اختصاص داشت.

دکتر اسماعیل محبی‌پور که علیرغم قرار داشتن در سمتی امنیتی، از گذشته تاکنون ارتباطی صمیمانه و نزدیک با خبرنگاران و فعالان رسانه داشته است، بار دیگر بر اعتقاد خود به وجود فضای باز در عرصه‌های مختلف و نقش آفرینی همه افراد با دیدگاه‌های متنوع تاکید کرد.

محبی‌پور، با بیان اینکه در حادثه تروریستی حمله و حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، رسانه‌های مختلف نقشی اثرگذار ایفا کردند، از این تلاش‌ها قدردانی و اضافه کرد: در این رخداد، تلاش خبرنگاران فرصت ابهام آفرینی را از رسانه‌های معاند گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، رسانه و فعالان این حوزه را حلقه میانی ارتباط حاکمیت و مردم و هدایتگر و پیشران جامعه توصیف و اضافه کرد: در دولت سیزدهم، تلاش برای فعال کردن و ایجاد بستر فعالیت نهادهای مردمی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و … رسانه‌ها مشهود است.

او با اشاره به اینکه همواره از طریق رسانه با مردم صادقانه سخن گفته است، خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مورد تاکید من اینست که مسئولان در رابطه با حادثه تروریستی حرم شاهچراغ، به مردم دروغ نگفتند، هرچند ممکن است اشتباهی در بیان واقعه و ابعاد آن مثل تعداد شهدا، مجروحان و تروریست‌ها، رخ داده باشد.

محبی‌پور با تصریح اینکه، به هیچ عنوان نباید به دلیل امکان بروز اشتباه، فضای اطلاع‌رسانی به هنگام و فعالیت رسانه بسته شود، گفت: امکان برگزاری تجمع‌ مردمی یک اصل قانونی است که باید به آن عمل شود.

وی با بیان اینکه فراهم شدن بستر چنین تجمعاتی، از بهار امسال در دستور کار مجموعه مدیریت ارشد استان فارس قرار داشت، ابراز امیدواری کرد که با نگاهی باز و با در نظر گرفتن همه ابعاد، چنین امکانی برای اجرای یک اصل از قانون اساسی فراهم شود.

محبی‌پور از دریافت درخواست‌هایی برای برپایی تجمع مردمی در چارچوب قانونی توسط استانداری فارس دریافت شده است، از وجود نگاه مثبت به این درخواست‌ها و تلاش برای فراهم کردن بستر قانونی برای حرکت‌های قانونمند خبر داد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بخشی از ماندگاری دوران دفاع مقدس را مدیون تلاش‌ها و ایثارگری‌های خبرنگاران و فعالان رسانه در آن دوران هستیم، رویکرد آن دوران را قابل تعمیم به عصر حاضر دانست و در عین حال تاکید کرد که امنیت فعالان رسانه باید به عنوان یک اصل مد نظر باشد.

محبی‌پور تاکید کرد که به برخورد قانونی با مسئول یا دستگاه‌هایی که مرتکب تخلفی در هر حوزه، شده باشند اعتقادی راسخ دارد و در عمل هم آن را نشان داده است، لزوم جدی‌گرفتن اصل مطالبه‌گری از سوی رسانه‌ها را یادآور شد.

معاون استانداری فارس با تاکید براینکه مطالبه‌گری رسانه کمک به امنیت و رشد و توسعه کشور است، خاطرنشان کرد که گفتن از مسائل مبتلا به جامعه و تکرار این گفتن‌ها، رسالت رسانه و فعالان رسانه محسوب می‌شود؛ تکرار کردن این مباحث منجر به اثرگذاری خواهد شد.

محبی‌پور همچنین یادآوری کرد که اگر نسبت به رسانه غفلت کنیم، بنیان امنیت جامعه دچار خدشه خواهد شد، به همین دلیل جمهوری اسلامی ایران همواره برای رسانه و فعالان رسانه، جایگاه ویژه‌ای قائل بوده و در دولت سیزدهم نیز اطلاع‌رسانی به هنگام و دقیق و مستمر، در دستور کار بوده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=55844

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.