• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور؛

افتتاح ۲۳۷ هزار و پانصدمین واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستایی در استان فارس

  • کد خبر : 5576
  • 09 مرداد 1399 - 20:18
افتتاح ۲۳۷ هزار و پانصدمین واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستایی در استان فارس
همزمان با سفر دکتر محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه 237 هزار و پانصدمین واحد مسکونی مقاوم سازی شده روستایی در استان فارس و در روستای دودمان شیراز به بهره برداری رسید و کلید آن به صاحب خانه تحویل گردید.

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن استان فارس ، مهندس عطا لله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در این برنامه که با حضور عزیزالله مهدیان معاون بنیاد مسکن کشور ، حسن رضایی رییس روابط عمومی بنیاد مسکن کشور و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی این نهاد برگزار شد ، اظهار داشت : برای مقاوم سازی این واحد مسکونی و واحد های مشابه ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره و ۸۰ میلیون ریال کمک بلا عوض به صاحب خانه داده شده است . این واحد مسکونی با رعایت آموزه های مهندسی و استفاده از مصالح استاندارد قابلیت مقاومت در برابر سیل ، زلزله و حوادث غیر مترقبه را دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس مقاوم سازی واحد های روستایی را یک اولویت اساسی در بنیاد مسکن دانست و گفت: در هر شرایطی کار مقاوم سازی واحد های مسکونی در مناطق روستایی دنبال می شود.

مهندس زمانی خاطر نشان کرد:  با اقدامات جهادی و مشارکت و همراهی مردمی بسیاری از شاخص‌های توسعه روستایی و محرومیت زدایی در این استان جهش چشمگیر داشته و فراتر از متوسط کشوری در حال رشد است.عمده این شاخص ها در حوزه اجرای طرح های هادی روستایی ، بهسازی روستایی ، صدور اسناد مالکیت ، مقاوم سازی بافت های فرسوده شهری و روستایی  ، توسعه مشکن شهری و اعطای تسهیلات برای بازسازی و تعمیر واحد های آسیب دیده از سیل و حوادث رقم خورده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با تشریح برخی از عملکردهای این   افزود: ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار در استان فارس دارای طرح هادی هستند ، با اجرای این طرح ها در سال گذشته در ۴۱۰ روستای دیگر ، شاخص اجرای طرح  به ۵۴ درصد رسید که فراتر از متوسط  شاخص کشوری است. تا کنون این طرح ها در یک هزار و ۲۶۴ روستای استان فارس اجرا شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ، صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و در همه روستاهای استان فارس را با مشارکت ثبت اسناد و املاک یکی دیگر از عملکردهای قابل توجه دانست و گفت: در سالی که گذشت ۵ هزار ۴۴۶ سند روستایی و ۲ هزار ۷۲۵ سند شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در استان فارس صادر شده است، شاخص صدور سند روستایی در استان فارس ۶۷.۷ درصد و این شاخص در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ۱۶.۷ درصد است.

به گفته وی از ابتدای اجرای طرح صدور سند مالکیت در روستاهای استان فارس ۲۷۵ هزار و ۱۸۲ جلد سند و در شهرها ۳۰ هزار و ۴۵۶ جلد سند صادر شده است.

 زمانی به واگذاری زمین روستایی به عنوان اقدامی برای ایجاد انگیزه ماندگاری زوج های جوان در روستاها اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۳ هزار ۳۹۹ قطعه زمین مسکونی در روستاهای استان واگذار شده که زمینه ماندگاری بیشتر و کاهش مهاجرت های ناخواسته را ایجاد کرده است ، از ابتدای اجرای طرح واگذاری زمین به متقاضیان تا کنون بنیاد مسکن ۹۸ هزار ۳۴۰ قطعه زمین واگذار کرده و استان فارس در این زمینه به شاخص ۲۴.۲ درصد رسیده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به حادثه خیز بودن استان فارس و لزوم مقاوم سازی بافت های فرسوده شهری و روستایی اضافه کرد: برای مقاوم سازی بافت های فرسوده در سال گذشته اقدامات مناسبی انجام شده و امسال نیز برنامه ریزی جامع صورت گرفته است ، در سالی که گذشت این بنیاد به مقاوم سازی ۶ هزار و ۳۷ واحد روستایی مبادرت ورزید ، در این رابطه ۹۰۱ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان روستایی پرداخت شده است ، شاخص مقاوم سازی ، نوسازی و بافت های بازسازی شده  در استان فارس ۵۷ درصد است که نیاز به استقبال و افزایش بیشتری دارد. از ابتدا اجرای طرح مقاوم سازی تا کنون ۲۳۳ هزار و ۹۱۰ واحد مسکونی در فارس مقاوم سازی شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5576

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.