• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
2
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی؛

اصلاح وضعیت ساماندهی باغ‌شهرهای صدرا متناسب با قوانین موجود باشد

  • کد خبر : 55749
  • 01 بهمن 1401 - 16:50
اصلاح وضعیت ساماندهی باغ‌شهرهای صدرا متناسب با قوانین موجود باشد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد : پیشنهادات اصلاح وضعیت ساماندهی باغ‌شهرهای شهر صدرا بر اساس قوانین موجود ارائه شود.

مجید انصاری شنبه یکم بهمن در صحن علنی شورای اسلامی شهر صدرا با بیان رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی جز رسالت‌های اصلی کمیسیون اجتماعی مجلس است، گفت: باید یک کارگروه ویژه با حضور افراد متخصص تشکیل شود تا آسیب‌های اجتماعی شهر صدرا شناسایی و نیاز سنجی‌های مربوطه صورت شود و با آمادگی کامل مشکلات مشخص و در کمیسیون اجتماعی فارس مطرح و پیگیری شود.

او در خصوص بحث ساماندهی کارکنان و تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی هم بیان کرد: این موضوع می‌تواند یک انقلاب اداری باشد و هر اقدامی در این خصوص نیازمند زیرساخت‌هایی  لازم است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر طرحی در مجلس در حال بررسی و تدوین است که ثبات شغلی برای کارکنان حتی مدرسان مدارس غیر انتفاعی ایجاد شود اما در حالت کلی این طرح هزینه‌های بسیاری برای دولت دارد و بررسی آن باید به صورت اصولی و مرحله به مرحله انجام شود.

انصاری در خصوص ساماندهی باغ‌شهرهای شهر صدرا نیز گفت: این موضوع باید بصورت دقیق و بر اساس قوانین موجود بررسی شود و پیشنهادها برای اصلاح وضعیت آنها باید بر اساس قوانین موجود باشد تا قابلیت طرح و پیگیری داشته باشد و در کمترین زمان بتوان به نتایج مطلوب دست یافت.

او گفت: به همین منظور مدیریت شهری صدرا و شورای شهر پیشنهادات خود را بصورت کارشناسی شده آماده و ارائه کنند تا در جلسه‌ای که با حضور استاندار فارس که پایان امسال برگزار می‌شود، به بررسی گذاشته شود.

وحید خداپرست، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره‌کل در شهر صدرا گفت: پروژه مجموعه ورزشی کارگران شهر صدرا به سرعت در حال تکمیل شدن است و استخر این مجموعه تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

او بیان کرد: زمین چمن فوتبال و سایر زیرساختهای ورزشی نیز با همکاری جهاد نصر و شهرداری صدرا در سال آینده روند بازسازی و تکمیل آنها ادامه خواهد یافت و با جذب اعتبارات کافی به زودی شاهد استفاده شهروندان شهر صدرا به ویژخ کارگران و خانواده‌های آنها از این مجموعه خواهیم بود.

هاشم عزیزی، رئیس شورای شهر صدرا نیز با بیان اینکه شهر صدرا محل اسکان قومیت‌های مختلف است، گفت: این تنوع قومیتی باعث شده فرهنگهای مختلف در کنار یکدیگر زیست مسالمت آمیز داشته و تلفیق فرهنگ‌ها به رشد این شهر کمک‌های فراوانی کرده است اما این تنوع قومیتی اگر ساماندهی و مدیریت نشود، ممکن است مشکلات فرهنگی و اجتماعی بیشتری نسبت به سایر شهرها ایجاد کند، از این رو  توجه به زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی از اولویت‌های مجموعه مدیریت شهری صدراست که نیاز است در مدیریت کلان استان و کشور هم به موضوع مهم توجه ویژه‌ای شود.

او خاطرنشان کرد: ساماندهی حقوق و دستمزد کارمندان، وضعیت استخدامی کارمندان، تعیین تکلیف وضعیت تعاونی‌هایی که در شهر صدرا زمین گرفته‌اند اما به تعهدات خود عمل نکرده‌اند، ساماندهی و تعیین تکلیف باغشهرهای شهر صدرا از دیگر مشکلات و خواسته‌های شهروندان این شهر است که نیازمند پیگیری آنها در سطوع بالای مدیریتی و وزارت خانه‌های مرتبط است.

بهزاد پرنیان، شهردار صدرا نیز ضمن تقدیر از حضور عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: شهر صدرا شهر جدیدی است که با هدف اسکان سرریز جمعیت شهر شیراز، برنامه‌ریزی آن در دهه هفتاد آغاز و در دهه هشتاد سکونت شهروندان در آن آغاز شد؛ ولی متأسفانه به دلیل مشکلات مدیریتی و کمبود زیرساخت‌ها، این شهر به نسبت رشد جمعیت، از بسیاری خدمات و زیرساخت‌ها محروم مانده است.

او افزود: یکی از مشکلات شهر صدرا پس از تاسیس شهرداری و شورای اسلامی شهر، نبود نماینده دولت در این شهر است  هرچند فرمانداری شهرستان شیراز بصورت مستمر پیگیری مسائل و مشکلات شهر را در دستور کار دارند اما نبود مدیریت واحد و نماینده دولت در این شهر باعث به وجود آمدن برخی اختلاف نظرها در تصمیم گیری‌های مهم این شهر شده است.

پرنیان با اشاره به تغییر کاربری‌های مختلف در صدرا اظهار کرد: دولت‌های مختلف متناسب با شعارها و برنامه‌های خود همواره در شهر صدرا تغییرات فراوانی ایجاد کرده‌اند به عنوان مثال در طرح مسکن مهر،مسکن ملی و جهش تولید مسکن بسیاری از زمین‌های این شهر که کاربری‌هایی همچون فضای سبز، فرهنگی و یا ورزشی دارند را به این طرح‌ها تغییر داده و بدون توجه به زیرساختها اقدام به ساخت تعداد بالایی مسکن در صدرا کردند که مشکلات فراوانی برای مدیریت شهر و شهروندان ایجاد کرده و در صورت ادامه این نوع طرح‌ها در شهر صدرا در آینده نزدیک شاهد بروز مشکلات فراوانی در حوزه‌های مختلف اجتماعی خواهیم بود که هزینه‌ای سنگینی را به بار خواهد آورد.

شهردار صدرا افزود: تولید مسکن ارزان برای اقشار کم درآمد جامعه یک ضرورت و اقدام بسیار مطلوب است که دولت در حال اجرای آن است و شهرداری صدرا نیز همکاری بسیار خوبی در اجرای این طرح تاکنون داشته است اما ساخت مسکن بدون توجه به زیرساختهای این شهر باعث از بین رفتن ظرفیت‌های مهم  ورزشی، فرهنگی، اجتماعی، مذهبی و خدماتی در شهر صدرا و عدم تناسب این زیرساخت‌ها با جمعیت ساکن در شهر می‌شود.

پرنیان بیان کرد: تامین مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه سیاست بسیار خوبی است ما از آن دفاع می‌کنیم ولی باید به گونه‌ای انجام شود که مسکن‌های تهیه شده قابلیت زندگی سالم با رفاه اجتماعی از نظر تهیه زیرساخت‌ها را داشته باشد. در طرح‌های ساخت مسکن در دولت‌های قبل، تامین زیرساخت‌ها انجام نشده و مردم صدرا اکنون با کمبود فضای مذهبی، بهداشتی، ورزشی و  فرهنگی مواجه هستند و این مسئله مدیریت شهری را دچار مشکلات فراوان کرده است.

او اظهار کرد: به دلیل نبودن متولی در شهر صدرا و نبود ساختار سیاسی مستقل تمام این مشکلات و معضلات بر عهده شهرداری و شورای اسلامی شهر خواهد بود و مجموعه شهرداری هم با اعتبارات اندک در حوزه فرهنگی و اجتماعی نمی‌تواند پاسخگوی شهروندان صدرا باشد.

شهردار صدرا عنوان کرد: متاسفانه فاصله طبقاتی در شهر صدرا به دلیل طرح‌های مسکن و باغشهرها بسیار زیاد است و این موضوع خود باعث بروز مشکلات فراوان اجتماعی می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=55749

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.