• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
2
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس؛

آیین تجلیل از همسران و مادران جانبازان و شهدای فارس فردا برگزار می‌شود

  • کد خبر : 54870
  • 17 دی 1401 - 20:23
آیین تجلیل از همسران و مادران جانبازان و شهدای فارس فردا برگزار می‌شود
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس اعلام کرد که همزمان با سالروز شهادت ام‌البنین، آیین تجلیل از همسران و مادران جانبازان و شهدای استان فردا یکشنبه ۱۸ ماه در شیراز برگزار می‌شود.

سردار ابراهیم بیانی شنبه ۱۷ دیماه در جمع خبرنگاران بیان کرد: در عصر جدید، جوامع گوناگون با شارش اطلاعاتی غول‌های رسانه‌ای دنیا مواجه‌ هستند که در راستای اهداف و سیاست‌های رسانه‌های بیگانه و امپریالیسم جهانی است.

او با بیان اینکه در چنین فضایی رسانه‌های ما فعالیت می‌کنند و فضایی سخت و دشوار را پیش رو دارند، عنوان کرد: هدایت جامعه در این فضا که در معرض اخبار غالبا دروغ قرار دارند، رسالتی سنگین است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس همچنین با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در موارد مختلف که فضا سخت و عرصه تنگ است و در عین حال تاکید دارند که خدا با ماست، ادامه داد: امروز و در فضای سخت رسانه‌ای هم همینطور است و اگر با خدا باشیم، قطعا خدا با ماست.

بیانی گفت: در این عرصه سنگین اطلاع‌رسانی که دشمن همه چیز در اختیار دارد، راه موفقیت در قرآن آمده که با تقوایی الهی می‌توان به این موفقیت رسید.

او همچنین با اشاره به اینکه نگاه افراد علمی جامعه نسبت به خانواده شهدا این است که هرچه امکانات است، متعلق به این خانواده‌هاست، تاکید کرد: ما شرمنده این خانواده‌ها هستیم، چراکه واقعا نمی‌توانیم جوابگوی نیازمندیهایشان باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با تاکید بر اینکه در پنج عرصه عقب ماندگی‌های جدی در حوزه خانواده‌های شهدا و ایثارگران داریم، درمان، مسکن، اشتغال، معیشت و فرهنگی را این پنج عرصه عنوان کرد و گفت: مثلا در حوزه مسکن تاکنون ۱۸ هزار و ۵۰۰نفر از فرزندان و همسران شهدا و جانبازان طبق ضوابط شرایط دریافت زمین یا مسکن را دارند نه زمین و نه مسکن را دریافت نکرده‌اند.

بیانی با اشاره به اینکه ۹ هزار نفر هم در حوزه اشتغال در نوبت هستند، ادامه داد: برخی از جانبازان و فرزندانشان علی‌رغم پیگیری‌های متعدد از دستگاه‌های متکفل، تا به امروز نیاز شغلیشان برطرف نشده است.

او همچنین به معیشت جانبازان اشاره کرد و افزود: جانبازان در این حوزه به چند گروه تقسیم می‌شوند که عده‌ای شاغلند و درآمدی دارند که بنیاد برای این افراد حقوقی پیش‌بینی نکرده است. اما جانبازانی که از کارافتادگی دارند و در اداره‌ای هم شاغل نیستند، با تایید کمیسیون‌های تخصصی، از بنیاد حقوق می‌گیرند که مبلغ پایینی است و جوابگو نیست، از این‌رو ما در استان و کشور پیگیر رفع نیازمندی‌های معیشتی این گروه هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با بیان اینکه امیدواریم نمایندگان در بودجه سال پیش‌رو این نیازمندی‌ها را در نظر بگیرند، به بحث درمان جانبازان اشاره کرد و گفت: انسان‌های سالم در پیری، به سمت مریضی می‌روند، جانبازان که عارضه‌های مختلف را در جسم دارند، بیشتر دچار افت قوای جسمانی می‌شوند.

بیانی خاطرنشان کرد: اعتبارات قابل توجهی پیش‌بینی شده و سعی در کاهش درد و آلام این عزیزان داریم، اگرچه نتوانسته‌ایم پاسخگوی همه این نیازها باشیم.

او ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران پس از شهادت مرد خانواده، باید مراقبت‌هایی برای فرزندان و افراد خانواده پیش‌بینی کند و مسئولیت دارد که در راستای همه نیازهای مادی و معنوی فرزندان شهدا تا آنجا که میسر است، فعالیت کند؛ اگرچه قصورهایی هم بوده که قطعا عمدی نیست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با اشاره به نامگذاری سالروز شهادت ام‌البنین به عنوان روز تجلیل از همسران و مادران جانبازان و شهدا، این نامگذاری را بسیار مناسب عنوان کرد و گفت: در استان فارس هم در چند روز گذشته مراسماتی برای گرامیداشت این روز برگزار کردیم تا اعلام کنیم که قدردان تلاش‌ها و ایثارگری‌های این عزیزان هستیم.

او با اعلام برگزاری ویژه برنامه استانی تجلیل از مادران و همسران شهدا و ایثارگران در روز یکشنبه ۱۸دی‌ماه در شیراز، عنوان کرد: در حادثه کربلا، با داستان فداکاری مادران، خواهران و همسران شهدا مواجه هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس همچنین در ارتباط با شناسایی شهدای گمنام که در شهرهایی غیر از شهر خود دفن شده‌اند هم بیان کرد: کمیته تفحص شهدا کماکان فعال است و وقتی جسدی پیدا می‌کنند، ابتدا آزمایشات دی‌ان‌ای انجام می‌شود و قبل از تشییع و تدفین هویتشان مشخص می‌شود، اما عده‌ای علی‌رغم این آزمایش‌ها، هویتشان مشخص نشد و به عنوان گمنام تشییع و تدفین شدند، اگرچه این آزمایش‌ها هم در جریان است و ممکن است پس از تدفین هویتشان مشخص شود.

بیانی با تاکید بر اینکه مشخص است که کدام شهید در کدام نقطه دفن می‌شود، ادامه داد: ممکن است بعد از سال‌ها با این آزمایش‌ها هویت شهیدی مشخص شود که در صورت تمایل خانواده به انتقال شهید به شهر خود، با اذن مراجع تقلید، نبش قبر شده و جسد مطهر به جای جدید منتقل می‌شود، اگرچه این موارد بسیار نادر است.

او با یادآوری اینکه دو شهید استان فارس اخیرا شناسایی شده که در استانی دیگر دفن شدند، گفت: خانواده‌های این شهدا برای زیارت قبور مطهر را عازم کردیم، اما تقاضای انتقال اجساد مطهر را ندارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با اشاره به اینکه معدل استان در ایثارگری، رتبه سوم کشور است، عنوان کرد: کمک در نگهداری و ساماندهی گلزارهای شهدا به شهرداری‌ها واگذار شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=54870

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.