• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3

رونمایی از سردیس شهید سلیمانی در شیراز

  • کد خبر : 54676
  • 14 دی 1401 - 3:10
رونمایی از سردیس شهید سلیمانی در شیراز
همزمان با سومین سالروز شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، از سردیس آن شهید والامقام در ساختمان مرکزی شهرداری شیراز رونمایی شد.

شهردار شیراز عصر سه‌شنبه ۱۳ دیماه در آیین رونمایی از سردیس سردار دلها، با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: همه شهدا عزیز هستند، اما شهید سلیمانی ویژگی خاصی داشت که همگان این تفاوت را در مراسم تشییع این شهید سرفراز مشاهده کردند.

محمدحسن اسدی با اشاره به حضور باشکوه مردم از سراسر کشور در شهر کرمان همزمان با سومین سالگرد شهادت این شهید والامقام برای بیعت با سردار شهید مقاومت، گفت: امروز این سؤال مطرح می‌شود که سردار شهید سپهبد سلیمانی دارای چه ویژگی بود که در دل همه جا داشت و می‌توان گفت این شهید بزرگوار اهل خط و جناح نبود.

او ادامه داد: شهید سلیمانی در سن ۶۳ سالگی بیش از ۴۰ سال در خدمت انقلاب و سپاه بود، اما همچون یک پیاده نظام، سرباز، بسیجی و پاسدار در مرزهایی که هزاران کیلومتر با کشور فاصله داشت، می‌جنگید.

شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه تروریستی روز چهارم آبان‌ماه در حرم حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) هم گفت: در این حادثه که به دست گروه تروریستی داعش ملعون اتفاق افتاد، ۱۳نفر از زائران احمدی به خاک و خون کشیده شده و به شهادت رسیدند که در میان آنها ۳ دانش‌آموز نیز بودند.

اسدی عنوان کرد: این در حالی‌ست که شهید سلیمانی به دلیل آرمان‌گرایی و ارادتی که به مردم و اسلام داشت، بخش قابل توجهی از زندگی خود را در خارج از مرزهای کشور در کشورهایی همچون سوریه و عراق برای مبارزه با این گروه تروریستی گذراند و در نهایت در روز ۱۳ دی ماه ۹۸ در خاک عراق به درجه رفیع شهادت نائل شد.

او ابراز امیدواری کرد: امروز ما به‌عنوان خادمین مردم شهر شیراز بتوانیم عشق و علاقه‌ای که سردار شهید سلیمانی به مردم داشت را در خدمت‌رسانی به شهروندان شیراز به منصه ظهور برسانیم.

رئیس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهرداری شیراز هم در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از ساخت این سردیس گفت: با توجه به فرا رسیدن سومین سالگرد شهادت سردار دلها و حضور اکثریت معاونت‌های شهرداری در این ساختمان مزین شدن این ساختمان به نام سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی سازمان سیما ،منظر و فضای سبز شهرداری شیراز تلاش کرد تا این زمان نسبت به ساخت سردیس این سردار بزرگ اقدام کند تا این محل رنگ و بوی ایثار و شهادت به خود بگیرد.

روح‌الله مظفری ادامه داد: اهمزمان با سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی با حضور جمعی از مسئولین از سردیس این شهید بزرگوار  در محل ساختمان جدید شهرداری شیراز رونمایی شد و امیدواریم‌ که آنچه این شهید بزرگوار مد نظر داشت را  به منصه ظهور برسانیم.

او ادامه داد: جنس این سردیس از بتن گلاسه با روکش برنز است و توسط یکی از هنرمندان مطرح شهر اجرا شده است.

مظفری عنوان کرد: علاوه بر این برای سایر شهدا شاخص شیراز هم تندیسها و سردیسهایی در حال اجراست و به زودی شاهد رونمایی از تعدادی از این سردیس‌ها از جمله سردیس شهید اسکندری خواهیم بود.

افسانه خواست خدایی، ناظر شوری اسلامی شهر شیراز در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری نیز بیان کرد: در راستایی معرفی نهضت حاج قاسم به اقشار مختلف جامعه بخصوص جوانان، با استفاده از ظرفیت هنر برای معرفی و الگوسازی فرهنگ ایثار و شهادت شاهد رونمایی از سردیس شهید شاخص حوزه مقامت حاج قاسم سلیمانی در سومین سالگرد ش در ساختمان مرکزی  شهید سلیمانی شهرداری بودیم.

او با بیان اینکه ابعاد شخصیتی شهید سردار سلیمانی فرارتر از ابعاد مکان و زمان است و این شهید بزرگوار از خود یک رسالت و مکتب مقاومت به یادگار گذاشته‌اند، افزود: سردار سلیمانی ضمن تعصب و غیرتی به وطن، دیدگاه فراملی داشتند که این نگاه فرا ملی باعث شد که جایگاه این شهید در بین تمام مردم حتی از خارج از کشور و بخصوص در سطح منطقه ویژه باشد.

خواست خدایی همچنین با تاکید بر این مطلب که مکتب حاج قاسم با شهادت ایشان احیاء شده است، خاطرنشان کرد: شهادت سردار سلیمانی منجر به این شد که برخی از ابعاد وجودی این سردار به جهانیان و جوانان ما معرفی شود.

عضو هیت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر الگو پذیری جوانان و مسئولان از اخلاق و رویکرد ایشان در رفع مسائل، عنوان کرد: مدیران در تمام حوزه‌های هنری و شهری از جمله سازمان سیما، منظر و فضای شهری با رویکرد تلفیق هنر در الگو سازی حاج قاسم به جوانان  این موضوع را مد نظر قرار داده و عملیاتی کردند.

خواست خدایی همچنین درباره این برنامه و رونمایی از تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان کرد: این اقدام علاوه بر معرفی ابعاد وجودی و شخصیت حاج قاسم به جوانان در راستایی معرفی هنر و تلفیق زیبا سازی در حوزه ایثار گری و مقاومت به کار گرفته شده است، از سوی دیگر مکتب حاج قاسم خود دارای این بعد وجودی است که در راستایی معرفی ظرفیت‌های را برای فرماندهی نهضت مقاومت مدنظر اقدامات باشد.

عضو شورای شیراز با اشاره به رویکرد سیاست گذاری شورای شهر در حوزه معرفی مکتب ایثارگری و مقاومت به شهرندان هم گفت: شاهد فعالیت‌های خوبی در سازمان سیما و منظر برای اجرایی شدن این سیاست شورا هستیم که در همین ارتباط در حوزه تندیس و سردیس شهدا و محورهای مقاومت شاهد رونمایی از برخی اقدامات را شاهدیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=54676

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.