• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
1
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس؛

نمایشگاه گردشگری پارس پیوند فرهنگ و هنر است

  • کد خبر : 54646
  • 13 دی 1401 - 13:49
نمایشگاه گردشگری پارس پیوند فرهنگ و هنر است
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس معتقد است که نمایشگاه گردشگری رویدادی مناسب برای پیوند فرهنگ و هنر است.

محمد فرخ‌زاده در شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری پارس با اشاره به اهمیت هماهنگی بخش خصوصی و دولتی برای برگزاری این نمایشگاه از سازمان میراث فرهنگی خواست به عنوان متولی برگزاری این نمایشگاه در راستای برقراری این هماهنگی‌ها اقدامات را زودتر از روزهای آخر برگزاری نمایشگاه انجام دهد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از استانداری فارس، فرخزاده همچنین با اشاره به اینکه بخش اقتصادی استانداری برای برگزاری این نمایشگاه به رغم تقسیم وظایف همراهی کامل کرده است، عنوان کرد: هم افزایی سایر بخش‌های اقتصادی استان از جمله اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، منطقه ویژه اقتصادی، صنوف گردشگری، بخش هنری اداره کل ارشاد اسلامی و… در ایجاد هماهنگی‌های لازم برای برگزاری نمایشگاه گردشگری امری ضروری است.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اشاره به اینکه در اتاق بازرگانی و اتاق تعاون کمیسیون هایی با عنوان گردشگری فعالیت می‌کنند، از مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان و مدیرکل امور اقتصادی استانداری خواست ضمن برگزاری جلسه‌ای نسبت به تخصیص بیش از ۱۰۰۰ متر فضا هماهنگی‌های لازم برای بهره گیری از ظرفیت این کمیسیون‌ها در نمایشگاه گردشگری برگزار کنند.

فرخ‌زاده همچنین در راستای توجه به انجمن‌های خاص از جمله مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی، انجمن ام اس، انجمن نابینایان، انجمن اوتیسم و… خواستار اختصاص غرفه به فعالیت‌های صنایع دستی این اقشار شد و بر لزوم انجام آن به عنوان کارکرد پراهمیت اجتماعی نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد.

او عنوان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی می‌توانند با حضور در این نمایشگاه تجهیزات مختلف مورد نیاز حوزه گردشگری را به فعالان این حوزه معرفی کنند، بنابراین هماهنگی‌های لازم برای حضور فعالان حوزه صنعت در این نمایشگاه با فضایی بیش از ۵۰۰ متر باید از سوی این دو مجموعه انجام شود.

معاون استاندار فارس همچنین بر لزوم اختصاص غرفه‌ای برای حضور بیمه‌ها در نمایشگاه گردشگری تاکید کرد و در افزود: علاوه بر بانک گردشگری غرفه‌ای نیز باید به سایر بانک‌ها برای معرفی تسهیلات تبصره ۱۶و ۱۸ و سایر سپرده گذاری ها و مشارکت‌ها اختصاص یابد.

فرخ‌زاده با اشاره به اینکه نباید جایگاه بانک‌ها در توسعه صنعت گردشگری را نادیده گرفت، اظهار کرد: یکی از اقدامات موثر در حوزه بانکداری گردشگری راه‌اندازی اولین توریست کارت در ترمینال خارجی فرودگاه شیراز است که امکان صدور عابربانک و تبدیل یورو ، دلار و پوند به ریال را برای مسافران خارجی فراهم می‌کند.

او همچنین با اشاره فعالیت پلیس گردشگری در شیراز پیشنهاد کرد: فعالیت این مجموعه انتظامی نیز در نمایشگاه گردشگری به عنوان اولین استان کشور رونمایی‌شود.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس همچنین از مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست علاوه بر موضوع تبلیغات و اطلاع رسانی نمایشگاه، هماهنگی‌های لازم برای حضور هنرمندان در این رویداد و معرفی آثار هنری برای استفاده در تاسیسات گردشگری همانند هتل، مراکز بومگردی و.. را فراهم کنند.

فرخ‌زاده ادامه داد: مجموعه‌های مختلف گردشگری از جمله هتل‌ها نیازمند برخورداری از هنر این افراد به عنوان هویت فرهنگی ایران و استان فارس هستند و رویدادهایی همچون نمایشگاه گردشگری فرصتی مناسب برای برقراری پیوند بین فعالان این حوزه و هنرمندان استان است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای مدیریت اقدامات ناهماهنگ همانند نمایشگاه‌های سال‌های قبل که مورد اعتراض متدینین شهر شیراز قرار گرفته برگزاری رویدادهای هنری در این نمایشگاه نیز باید با نظرات مستقیم و تایید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود و گونه برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری پس از اخذ مجوز از این مجموعه اقدام به برگزاری برنامه کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=54646

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.