• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1

توسعه و تجهیز پژوهشکده معلم فارس با کمک شهرداری شیراز

  • کد خبر : 53954
  • 30 آذر 1401 - 13:00
توسعه و تجهیز پژوهشکده معلم فارس با کمک شهرداری شیراز
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس با بیان اینکه فارس در پژوهش و درس‌کاوی جزو استان‌های برتر و مجری سند تحول است، از انعقاد تفاهمنامه‌ای با شهرداری شیراز برای تجهیز و توسعه پژوهشکده معلم خبر داد.

محمدخلیل عسکری در آئین بزرگداشت هفته پژوهش و تجلیل از معلمان برگزیده پژوهشی فارس، گفت: در راستای اجرای سند تحول، تفاهمنامه‌هایی با دستگاه‌های اجرایی و نهادها و سازمان‌ها امضا و مبادله کرده‌ایم که یکی از آنها، توسعه و تجهیز پژوهشکده معلم با همکاری شهرداری شیراز است.

به گزارش سحاب پرس به نقل از آموزش و پرورش فارس، عسکری گفت: براساس تفاهمنامه‌ای که با شهرداری شیراز مبادله شد، با تامین ۳۰ میلیارد تومان از سوی شهرداری، ۴۰ میلیارد تومان توسط آموزش و پرورش و ۳۰ میلیارد تومان از محل فروش املاک آموزش و پرورش، پژوهشکده معلم فارس و پژوهشگاه‌های دانش آموزی در زمینه تجهیزات تقویت می‌شود.

عسکری با اشاره به وجود پژوهشگران مطرح در استان فارس، گفت: با توجه به محوریت استان فارس در بحث پژوهش و در راستای سند تحول، کار پژوهشی را به پیش می بریم و وزیر آموزش و پرورش نیز بر محوریت استان فارس در پژوهش ها تاکید کرد.

وی با اشاره به توصیه‌های هفتگانه رهبری در بیانیه گام دوم و ضمن یادآوری اینکه اولین توصیه تولید علم و فناوری است، افزود: در این بیانیه آمده که؛ دو دهه است که از رستاخیز علمی می‌گذرد و ما ۱۱ برابر رشد علمی متوسط دنیا را دارا هستیم، اما همچنان به تلاش بیشتر نیاز داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: ظرفیت‌های خوبی در این اداره کل وجود دارد و باید از وجود آنها بهره مند شویم و به سمت پژوهش و تحقیق برویم.

عسکری خاطرنشان کرد: به دانش آموزان به عنوان دانش آموز امروز نگاه کنیم و فرصت سخن گفتن به او داده و از ایده‌هایش استفاده کنیم، فرصت نقد به دانش‌آموزان بدهیم و زمینه ارائه نظر را برای آنان فراهم  کنیم.

وی ادامه داد: خواسته آموزش و پرورش فارس رساندن پژوهش به جایگاه اصلی‌اش است و بنابراین در مسیر تقویت پژوهش تلاش خواهیم کرد؛ براساس سند تحول، معلم یعنی پژوهشگر و بخشی از نظام رتبه بندی نیز رویکرد پژوهشی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه بیش از ۶۰۰۰ اقدام پژوهشی در این استان انجام شده است، ادامه داد: از این تعداد ۱۴۷ پژوهش به مرحله کشوری راه یافته و یک پژوهشگر نیز رتبه برتر پژوهش را در کشور کسب کرده است.

عسکری اقدام پژوهی را در دستور کار آموزش و پرورش دانست و گفت: فارس، تنها استانیست که در حوزه پژوهش و درس کاوی فعالیت می کند و جزو استان‌های برتر کشور به شمار می‌رود؛ با توجه به اینکه فارس مجری سند تحول محسوب می‌شود، تاثیر این پژوهش‌ها در فرآیند تعلیم و تربیت مشهود است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در فرآیند یاددهی-یادگیری و اصلاح فرایند تربیت از این پژوهش ها بهره مند می شویم لذا از همه پژوهشگران دعوت می کنم در این زمینه فعال باشند.

تجلیل از ۶۲ معلم پژوهشگر برتر فارس

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز با بیان اینکه هر معلم یک پژوهشگر است، گفت: ما باید بر اساس سند تحول به سمت مدرسه و معلم  پژوهنده و تربیت دانش آموز پژوهشگر پیش برویم.

فرشید قاسمی افزود: در استان فارس در رقابت های اقدام پژوهی امسال بیش از شش هزار معلم پژوهنده آثار خود را ارائه دادند که ۱۴۷ نفر به عنوان پژوهشگر برتر انتخاب شدند.

قاسمی خاطرنشان کرد: ملاک اقدام پژوهی برتر این است که پژوهشگر یک مسئله واقعی را شناسایی و توانسته باشد در مراحل نه گانه اقدام پژوهی گام بردارد و نتایج کاربردی را  بدست بیاورد.

وی ادامه داد: درآئین امروز حدود ۳۰۰ پژوهشگر را به صورت نمادین دعوت کردیم و برخی پژوهش ها را به نمایش گذاشتیم و مابقی پژوهش ها را به صورت لوح فشرده در سایت آموزش و پرورش قرار می دهیم تا برای معلمان قابل استفاده باشد.

رئیس پژوهشکده معلم استان فارس نیز گفت: محدویت سهمیه باعث شد تا ما تنها یک پژوهشگر برتر کشوری داشته باشیم این در حالیست که استان فارس بیش از یک پژوهشگر برتر دارد.

سید مجتبی موسوی افزود: ۱۰ برگزیده کشوری داشتیم که خانم ندا امیری از شهرستان مرودشت به عنوان نخبه کشوری انتخاب شده است.

براساس این گزارش، در آئین قدردانی از پژوهشگران برتر آموزش و پرورش فارس، از ۶۲ معلم پژوهشگر برتر استانی قدردانی شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=53954

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.