• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
1
معاون وزیر راه و شهرسازی؛

تلاش برای تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان تا پایان امسال

  • کد خبر : 53852
  • 28 آذر 1401 - 15:46
تلاش برای تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان تا پایان امسال
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به پیشرفت روند اجرایی پروژه آزادراه شیراز-اصفهان، از تلاش برای تکمیل این پروژه تا پایان امسال خبر داد.

خیرالله خادمی دوشنبه ۲۸ آذر در حاشیه بازدید از مراحل پایانی آزادراه شیراز-اصفهان، بیان کرد: بازدید کارشناسانه با دید بهره برداری از ابتدا تا انتهای این پروژه انجام شده است.

او با بیان اینکه بیش از ٩۶ درصد عملیات اجرایی این پروژه به اتمام رسیده و تنها بخشی از آسفالت آن باقی مانده است، افزود: نصب علائم و برقراری شرایط عبور و مرور خودروها و همچنین خط کشی مسیر انجام شده و در حال حاضر با همراهی مجموعه راهداری و پلیس، نصب علائم تکمیلی و ایمنی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خاطرنشان کرد: تلاش ما بهره برداری از این پروژه پیش از ایام نوروز است، چرا که در صورت افتتاح نشدن، کار با تاخیر مواجه خواهد شد.

خادمی همچنین خواستار برگزاری جلسه‌ای در راستای هماهنگی چگونگی خدمات دهی در مسیر این پروژه از جمله پلیس و برقراری امنیت، استقرار پایگاه اورژانس و هلال احمر، مجتمع‌های خدماتی و رفاهی و…شد.

او گفت: جلساتی هم با سرمایه گذار و وزارت دفاع نیز برگزار شده کرده‌ایم. آزاد راه شیراز-اصفهان کار سنگین و بزرگی بود که توسط وزارت دفاع و سرمایه گذار اجرایی شد.

خادمی با بیان اینکه برنامه ریزی شده که با استقرار سیستم‌های سوخت موقت، بهره برداری انجام شود، عنوان کرد: از آنجا که این آزادراه، بلندترین آزادراه کشور محسوب می‌شود، ضروری است که با همکاری سازمان برنامه و بودجه، اعتباری برای تجهیزات باقی مانده تزریق شود.

آزادراه شیراز- اصفهان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ملی به شمار می‌رود که عملیات اجرایی آن سال ۱۳۸۹ آغاز شد.

اجرای این آزادراه در هفت قطعه دنبال شد و تاکنون ۶ قطعه آن کامل شده و قطعه هفت نیز در حال تکمیل است.

این پروژه پس از بهره‌برداری، حدود ۱۱۰ کیلومتر مسیر شیراز- اصفهان را کاهش می‌دهدکه مساوی با کاهش ۱۲۰ دقیقه‌ای زمان سفر نسبت به مسیر کنونی است.‌

علیزاده نماینده مردم شهرستان‌های بیضا و سپیدان در مجلس شورای اسلامی، پیش از این اعلام کرده بود که بهره‌برداری از این آزادراه باید پس از تکمیل همه هفت قطعه انجام شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=53852

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.