• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024
2
رئیس شورای اسلامی استان فارس تصریح کرد؛

ارتقای جایگاه شوراها به مجلس و پارلمان محلی

  • کد خبر : 53628
  • 25 آذر 1401 - 17:55
ارتقای جایگاه شوراها به مجلس و پارلمان محلی
رئیس شورای اسلامی استان فارس گفت: مجلس شورای اسلامی باید تلاش کند تا جایگاه شوراها را از سطح یک شورای شهرداری به مجلس و پارلمان محلی طبق قانون اساسی ارتقا دهد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، نشست مشترک نمایندگان وزارت کشور و کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با اعضای شورای اسلامی و شهردار کلانشهر شیراز و رؤسای شورای اسلامی شهرستان شیراز و استان فارس به میزبانی شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد.

سید ابراهیم حسینی نیز با اظهار رضایت از برگزاری این نشست، تصریح کرد: هر دو پارلمان هم در سطح ملی و هم سطوح استانی و شهری قانون‌گذار هستند، پس هم‌افزایی‌ و تبادل اطلاعاتی که باید باشد یک ضرورت است.

او با اشاره به بررسی سه محور کلی مورد هدف در جلسه گفت: از آنجا که در آستانه بحث بودجه ۱۴۰۲ هستیم؛  این مسئله مهم بررسی شد و نگرانی‌های مدنظر شوراها مطرح و مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی استان فارس با بیان اینکه مسئله دیگر برنامه هفتم توسعه است که در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد، گفت: در این خصوص نیز هم اندیشی صورت گرفت و پیرامون نقطه نظرات گفته‌شده تبادل‌نظر انجام شد.

به گفته این عضو شورای اسلامی کلان‌شهر شیراز؛ بحث قانون انتخابات و وظایف شوراها اکنون در دستور کار مجلس است و دولت هم در حال پیگیری درباره این مسئله بوده است.

حسینی افزود: این نشست فرصت بسیار خوبی بود که دغدغه‌ها و نگرانی‌های شورا مطرح شد و البته مجلس هم کارهای بسیار خوبی انجام داده است.

او تصریح کرد: همچنین بحث قانون درآمدهای پایدار با مدیریت یکپارچه شهری یک مسئله جدی بوده که در این نشست همگی به آن اذعان و پیگیر بودند.

رئیس شورای اسلامی استان فارس ابزار نظارتی را مهم‌ترین مسئله مطرح‌شده در این نشست دانست و افزود: شوراها برای موفقیت در کار خود نیاز به ابزار نظارتی قوی دارند که این ابزار ضعیف است.

حسینی خاطرنشان کرد: سطح کاری که برای شوراها در قانون اساسی دیده شده است، در قانون مصوب مجلس و در آیین‌نامه و دستورالعمل‌ها باید یک تفاوتی برای آن ایجاد شود.

او تصریح کرد: مجلس باید تلاش کند جایگاه شوراها را از سطح یک شورای شهرداری به یک مجلس و پارلمان محلی طبق قانون اساسی ارتقا دهد.

رئیس شورای اسلامی استان فارس با بیان اینکه همه اعضای نشست بر ادامه این جلسات اتفاق‌نظر داشتند، گفت: این جلسات به‌نوعی کار کارشناسی بسیار خوبی است و اعلام آمادگی کردیم که برای ادامه جلسات کارشناسی بتوانیم سطح قانون و سطح نظارت مجلس و شوراها را ارتقا دهیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=53628

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.