• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 7 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024
2
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس؛

دشمنان به دنبال آزادی زنان نیستند

  • کد خبر : 53595
  • 24 آذر 1401 - 22:00
دشمنان به دنبال آزادی زنان نیستند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه امروز کسانی داعیه‌دار حقوق زنان شده‌اند که تا چند سال قبل آنان را جزو جمعیت خود هم به حساب نمی‌آوردند، تاکید کرد که در فتنه اخیر هدف دشمنان آزادی زنان نبود چراکه ایران در عرصه‌های مختلف زمینه حضور و فعالیت را برای بانوان فراهم کرده است.

اسماعیل محبی‌پور پنجشنبه ۲۴ آذر در یادمان یاس کبود که به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در فتح‌آباد شهرستان خفر برگزار شد، گفت: پس از انقلاب اسلامی با رشد سه‌ برابری تعداد بانوان تحصیلکرده چه در جایگاه دانش‌آموزی و چه در کسوت دانشجویی روبه رو بوده‌ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: وضعیت به کارگیری و بهره‌گیری از استعداد زنان در مناصبی که هم شأن و منزلتشان است و در زمینه‌هایی که توانایی خود را نشان داده‌اند محدودیتی ندارد؛ امروز در هیچ‌ منصبی به‌کارگیری زنان محدود نیست، فقط کافیست که بانوان ما شرایط احراز را داشته باشند.

محبی‌پور اضافه کرد: در حال حاضر زنانی حضور دارند که در جایگاه مدیران ارشد، میانی، کارشناسان خبره و نمایندگی شوراها و مجلس فعالیت می‌کنند و در کارشان حتی از مردان هم موفق‌تر هستند.

وی یادآور شد: ایران اسلامی در عرصه تعیین سرنوشت کشور و در انتخابات جزو برترین کشورها از نظر باز کردن فضا و استفاده از ظرفیت و مشارکت بانوان است. کسانی امروز تلویزیون‌ها و رسانه‌ها را به اسم آزادی زنان بر علیه کشور ما فعال کرده‌اند که تا چند سال قبل زنان را جزو جمعیت خود هم حساب نمی‌کردند و هنوز به زنان خود حق رأی نداده‌اند.

محبی‌پور اضافه کرد: در تاریخ کشور عربستان سعودی تاکنون انتخابات برگزار نشده است و در برخی شوراهای محلی کشورهای عربی هم که انتخابات برگزار می‌شد، زنان حق رأی نداشتند؛ در واقع چند سالیست که به بانوان حق رأی داده‌اند. این در حالیست که این کشورها در مورد آزادی زنان ما نظر می‌دهند. البته در این فتنه افشا شد که آنها آزادی را از چه جنسی می‌خواهند.

وی افزود: آنها می‌خواهند زن دوباره در ویترین‌ها قرار بگیرد و با انحراف مسیر اخلاق و آرامش به دنبال نابود کردن تلاش و کار علمی در کشور هستند. بدون شک زنان مسلمان و مردان باغیرت ایران این رویکرد را نسبت به بانوان نمی‌پذیرند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه فتنه‌گران فریب شیطان را خورده‌اند، گفت: حکم قانون و اسلام برای کسانی که در این فتنه مرتکب جنایت شدند این است که باید با آنها برخورد شود.

محبی‌پور یادآور شد: جای بسی خوشحالیست که زیر بیرقی زندگی می‌کنیم که الگویی برتر مانند فاطمه زهرا (س) را به نمایش گذاشته است؛ امروز استمرار خط نبوت و امامت به واسطه حضور این بانوی مکرم اسلام است و ما اولاد حضرت فاطمه زهرا (س) را تکریم می‌کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد: همان‌گونه که آیت‌الله دژکام امام جمعه شیراز تأکید می‌کنند هرچه زمان پیش می‌رود توجه به اصالت و ریشه‌ها مهم‌تر می‌شود؛ ریشه درخت اسلام مستحکم و شاخه های آن گسترده و میوه‌هایش فراوان است اما چند اتفاق هم در برابر این درخت بزرگ و تناور می‌توان متصور بود؛ بدون شک این درخت بزرگ و پرثمر در معرض طوفان و باد قرار می‌گیرد و حتی دچار آفت‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: این درخت پرثمر در معرض دشمنی‌ها و حسادت‌ها نیز قرار می‌گیرد و اینجاست که وظیفه نگهداری از این درخت پرثمر که حیات ما وابسته به آن است بیش‌از گذشته نمایانگر می‌شود.

معاون استانداری فارس اظهار کرد: ۱۴۰۰ سال از اسلام گذشته بود که انقلابی در این کشور توسط مردم و با رهبری کسانی که به اصالت‌های دینی اشراف داشتند و در راس آنها  امام خمینی (ره) قرار داشت رقم خورد و به واسطه این انقلاب اسلامی یک نوگرایی مجدد در نگاه دین ایجاد شد.

محبی‌پور بیان کرد: در طول تاریخ دشمنان ایران همواره به دنبال نابود کردن غیرت مردان و بی‌حیا کردن زنان ایرانی بوده‌اند چراکه آنها قصد دارند که از این طریق مردم این کشور را به استثمار بکشانند.

وی به اسناد رسمی سازمان موساد درباره ایران اشاره و اضافه کرد: دشمنان ایران معتقدند مردان ایرانی به خانواده خود پایبند هستند و به خانواده‌شان امید دارند. این در حالیست که زنان محور امید مردان خانواده هستند. لذا آنها برای تسلط بر مردم این کشور تصمیم گرفتند تا زنان را از تعلق خاطر به خانواده جدا کنند.

محبی‌پور اضافه کرد: دشمنان ما، ایرانی آن هم از جنس مسلمان را برده می‌خواهند؛ از نظر آنها ایرانیان باید به شرایطی برسند که هر چه بر سرشان بزنی صدایشان در نیاید.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی را کسانی که تقید دینی داشتند به پیروزی رساندند، گفت: بدون نگاه دینی نمی‌توانستیم در مقابل اسلحه‌ای که رو به رویمان قرار گرفت بایستیم.

محبی‌پور با بیان اینکه یادمان یاس کبود حرکتی مردمیست که باید ادامه پیدا کند، افزود: این جریان مردمی باید اصالت و مردمی بودنش حفظ شود؛ پیشنهاد من به فرماندار شهرستان خفر آنست که از سال ۱۴۰۲ در ردیف اعتبارات فرهنگی، ردیفی برای کمک به برگزاری یادمان یاس کبود فتح‌آباد در نظر گرفته شود.

معاون استانداری فارس همچنین با بیان اینکه هفتاد قواره چادری به مناسبت برگزاری این یادمان به دانش‌آموزان دختر فتح‌آباد تقدیم می‌شود، گفت: قرار است کاروانی از زیارت اولی‌های امام رضا (ع) توسط آستان قدس رضوی از فتح‌آباد عازم مشهد مقدس شوند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=53595

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.