• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2

آغاز عملیات انتظامی ترافیکی زمستانه در فارس

  • کد خبر : 53515
  • 23 آذر 1401 - 14:49
آغاز عملیات انتظامی ترافیکی زمستانه در فارس
طرح انتظامی ترافیکی زمستانه ترافیکی-انتظامی، با مشارکت حمل و نقل و پایانه‌ها، پلیس راهور، اورژانس، هلال احمر و همکاری دیگر دستگاه‌ها، در آستانه فصل سرد سال، در استان فارس آغاز شد.

فرمانده انتظامی استان فارس چهارشنبه ۲۴ آذر در مراسم آغاز طرح ترافیکی-انتظامی زمستانه با بیان اینکه این طرح که از بیست و دوم آذرماه آغاز شده تا اسفندماه ادامه دارد، گفت: ۵۰۰ نفر پرسنل ستاد و صف در قالب ۷۰ گشت عملیاتی در طرح انتظامی، ترافیکی و امدادی فارس حضور خواهند داشت تا شاهد آرامش و آسایش مردم در ترددهای جاده‌ای باشیم.

سردار رهام‌بخش حبیبی با یادآوری اینکه تسهیل عبور و مرور و ارتقاء ایمنی تردد وسایل نقلیه در تمام معابر شهری و برون شهری اهداف مهم اجرای این طرح است، گفت: برای تحقق این امر از همه توان استان استفاده خواهد شد.

رئیس پلیس فارس خاطرنشان کرد در راستای تحقق اهداف طرح زمستانه، هفت واحد استقراری در گردنه‌های پرخطر پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد که، تجهیزات و امکانات ۲۲ پاسگاه پلیس راه نیز ارتقا داده شده است.

حبیبی با بیان اینکه در هشت ماهه امسال بالغ بر ۸۲ هزار تصادف را استان فارس شاهد بودیم، این امر را یک اعلام خطر ارزیابی و اضافه کرد: خوشبختانه طی این مدت فوتی‌های حوادث رانندگی در فارس بیش از ۹ درصد کاهش یافته، اگرچه یک کشته هم زیاد است!

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس نیز با اشاره به وجود ۵۲ راهدارخانه ثابت و ۶ راهدارخانه سیار، در این استان، گفت: در طرح زمستانه ۷۴ اکیپ راهداری و ۱۳۵ گشت ثابت و سیار، وظایف محوله را اجرا خواهند کرد.

علیرضا راستار ضمن بیان اینکه امسال ۴۳۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در طرح طرح زمستانی فارس فعال خواهد بود، افزود: آماده خدمات رسانی به مردم هستیم و علی‌رغم فرسودگی تجهیزات راهداری، راهداران برای برقراری ترددهای ایمن، تلاش و اقدام خواهند کرد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه ۷۰۰ راهدار در راهدارخانه‌های ثابت و سیار فارس طی طرح زمستانه مستقر خواهند بود، گفت: امسال هم بالغ بر ۴۰ هزار تن شن و نمک در محل راهدارخانه‌ها دپو کرده‌ایم تا در صورت نیاز، مورد استفاده قرار گیرد.

راستیار با یادآوری اینکه فارس، ۵۲ گردنه و ۶۴۰۰ کیلومتر مسیر برف‌گیر دارد، گفت: امسال ۱۰ دستگاه دوربین نظارت تصویری در گردنه‌ها و محورهای صعب‌العبور فارس نصب و به امکانات پایشی موجود اضافه خواهد شد.

رئیس مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس نیز با اشاره به وجود ۲۴۳ پایگاه اوژانس در این استان، گفت: از این تعداد ۷۴ پایگاه شهری و ۱۴۶ پایگاه جاده‌ای است.

دکتر محمدجواد مرادیان خاطرنشان کرد: فارس ۵ فروند بالگرد، ۷ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۲ موتورلانس آماده ارائه خدمت در حوزه فوریت‌های پزشکی در اختیار دارد.

این مقام مسئول اعلام کرد که پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای، به ویژه در نقاط پرمخاطره و برف‌گیر، مجهز به تجهیزات زمستانی از قبیل زنجیر چرخ، وسایل و البسه گرمایشی شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=53515

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.