• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
4
با بکارگیری دو دستگاه مولد برق رقم خورد

اقدام فوری دولت برای تامین برق در منطقه فورگ شهرستان داراب

  • کد خبر : 5328
  • 05 مرداد 1399 - 19:15
اقدام فوری دولت برای تامین برق در منطقه فورگ شهرستان داراب
با به کار گیری دو دستگاه دیزل ژنراتور جمعا به ظرفیت ۳ هزار و ۹۰۰ کیلوولت آمپر برق مورد نیاز برای منطقه فورگ شهرستان داراب تامین گردید ، این دیزل ژنراتورها با سرمایه گذاری بخش خصوصی و در قالب قرارداد خرید برق توسط شرکت برق منطقه ای استان فارس طی مراسمی به مدار تولید آمد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه ای استان فارس ، مراسم بهره برداری از دیزل ژنراتورهای یاد شده با حضور محمد جواد عسکری نماینده مردم دارب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی ، مهندس غلامرضا نصیری مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس ، علی مظفری فرماندار ویژه شهرستان داراب ، امام جمعه این شهرستان و جمعی از مسوولان محلی برگزار شد .
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس در حاشیه بهره برداری از این طرح تولید و انتقال برق در منطقه فورگ داراب اظهار داشت : از همه ظرفیت های قانونی برای تامین و انتقال برق به ویژه در مناطق کمتر برخوردار استفاده خواهد شد تا شهروندان و روستاییان دچار نوسان برق یا افت ولتاژ برق نشوند و بتوانیم تابستان را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.
مهندس نصیری در ادامه با بیان اینکه دولت و وزارت نیرو برنامه های گسترده برای عبور از هفته های پیش رو در تابستان سال جاری دارند گفت: همه تلاشها و برنامه ریزی ها در استان فارس و به ویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار این استان نیز در این راستا است که بدون اعمال برنامه خاموشی بتوانیم از هفته های گرم پیش رو عبور کنیم .
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای استان فارس با اشاره به اینکه همچنان شهروندان می بایست صرفه جویی و مصرف بهینه و مدیریت مصرف برق را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند تا از روزهای گرم پیش رو عبور کنیم افزود: در این زمینه با اجرای طرح های تشویقی که به صورت مستقیم تخفیف ناشی از مدیریت مصرف در قبوض برق اعمال می شود و همچنین با مدیریت بار و جابجایی های فنی که توسط کارشناسان و متخصصین در شرکت برق منطقه ای استان فارس انجام می شود ، سعی خواهد شد بدون داشتن خاموشی و بدون اعمال برنامه نوبت بندی استفاده از برق ، از روزها و هفته های پیش رو عبور نماییم .
مهندس نصیری همچنین با تاکید بر اینکه روند صعودی مصرف برق طی سال های گذشته، هزینه زیادی برای سرمایه گذاری در این صنعت ایجاد کرده است افزود: بخش عمده این افزایش مصرف مربوط به فصل تابستان و دستگاههای سرمایشی است و عملا در سایر فصول کارایی چندانی ندارد از این رو بهترین گزینه برای عبور از روزهای گرم تابستان در کنار مدیریت بار و برنامه ریزی های فنی و تخصصی مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف برق است .
وی ادامه داد : عدم توازن مصرف برق در سمت تقاضا، مسوولان تامین و انتقال برق را نسبت به ایجاد رویکردهای بهینه مدیریت مصرف و تولید متوجه ساخته است ، مدیریت مصرف به منظور توزیع بهینه مصرف در شبکه توزیع از سال های گذشته اجرا شده و همچنان به عنوان یک اولویت مطرح است.
محمد جواد عسکری نماینده مردم دارب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از خدمات انجام شده برای تامین و انتقال برق به ویژه برای مناطق محروم و کمتر برخوردار بیان داشت : تلاش می شود تا هزینه برق در همه مناطق شهرستان های داراب و زرین دشت که در ماه‌های تابستان گرمای بالایی دارند ، همانند بخش فورگ با تعرفه هزینه برق مناطق گرمسیری محاسبه شود ، هزینه برق این دو شهرستان دست کم باید پنج ماه از سال مطابق مناطق گرمسیری محاسبه شود.
بخش فورگ شهرستان داراب یکی از مناطق گرمسیری جنوب شرق استان فارس است و اقدامات موثری برای بهبود زیرساخت‌های برق در این منطقه از سوی دولت انجام شده است ، تغییر تعرفه هزینه برق مصرفی این منطقه به تعرفه گرمسیری از جمله این اقدامات است .
در سال ۹۸ ، خط جدیدی با ولتاژ فشار متوسط ۲۰ کیلوولت از محل پست ۶۳ کیلو ولت رستاق شهرستان داراب برای انتقال برق به منطقه فورگ اجرا شده است و حدود ۲۰ کیلومتر آن به پایان رسیده است ، این خط تا پایان شهریورماه ۹۹ نیز احداث می گردد و شرایط بهتری برای تامین برق منطقه فورگ به وجود می آید .

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5328

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.