• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
3
دبیر ستاد قرآن و عترت دانشگاه‌های فارس؛

آثار برگزیدگان جشنواره‌های قرآنی در انبارهای دانشگاه خاک می‌خورد

  • کد خبر : 53224
  • 23 آذر 1401 - 10:15
آثار برگزیدگان جشنواره‌های قرآنی در انبارهای دانشگاه خاک می‌خورد
دبیر ستاد قرآن و عترت دانشگاه‌های فارس گفت: در پی برگزاری بسیاری از جشنواره‌های قرآنی نه تنها آثار برگزیدگان دیده نمی‌شود بلکه در انبارهای دانشگاه‌ها در حال خاک خوردن است که این مهم زیبنده آثار فرهنگی قرآنی نیست.

حجت‌الاسلام مرتضی کوهی در نهمین جلسه ماهانه رابطین کانون های قرآن وعترت دانشگاه‌های فارس، معرفی آثار برگزیده هنری با موضوع مباحث قرآنی در دانشگاه‌های استان را بخشی از اقدامات جهاد تبیین در مباحث علوم قرآنی عنوان کرد.

به نقل از دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های فارس، کوهی با انتقاد از دیده نشدن آثار فرهنگی مباحث علوم قرانی در دانشگاه‌ها افزود: متاسفانه گزارش شده در پی برگزاری جشنواره‌های مختلف قرآنی، شاهد هستیم نه تنها آثار برگزیده برای عموم به نمایش گذاشته نمی‌شود بلکه در حال خاک خوردن است؛ از همین رو برنامه داریم با همکاری معاونت فرهنگی دانشگاه‌های فارس در راستای نهادینه کردن مباحث علوم قرآنی این مهم را اجرایی کنیم.

معاون سیاسی و فرهنگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های فارس خلق آثار مباحث علوم قرانی و به نمایش گذاشتن آن در جامعه را بخشی از موضوع جهاد تبیین در حوزه فرهنگ اعلام کرد وگفت: هم اکنون شاهد هستیم تعدادی قابل توجهی از دانشجویان از موضوعات قرآنی استقبال قابل توجهی دارند که ضروری است برنامه‌هایی درهمین راستا اجرا شود که متناسب با نیاز جامعه دانشگاهی باشد.

او برگزاری جشنواره سراسری قرآنی در دانشگاه‌های فارس را یکی از نیازهای امروز دانشگاه‌ها اعلام کرد و گفت: باید تدابیری اتخاذ شود تا کل دانشگاه‌های فارس بتوانند در یک اقدام متحدالشکل مهم ترین جشنواره علوم قرآنی را برای نخستین مرتبه در کشور برگزار کنند که اجرای این برنامه فرهنگی مستلزم تشکیل کمیته تخصصی متشکل از برگزیدگان جشنواره‌های مختلف قرآنی است که برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره بتوانیم از نظرات آنان استفاده کنیم.

کوهی همچنین توجه به طرح ملی حفظ قرآن در بین جامعه دانشگاهی که امروز از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده را یکی دیگر از مصوبات این جلسه اعلام کرد و افزود: طرح ملی حفظ در بین خانواده‌های دانشگاهی باید به یک اولویت تبدیل شود.

او از مسئولان دفاتر قرآن و عترت در دانشگاه‌های فارس خواست موضوع پژوهش در مباحث قرآنی را برای دانشجویان اجرایی کنند تا اثرگذاری قرآن در سطح علمی به یک باور تبدیل شود.

دبیر جشنواره قرآن و عترت دانشگاهیان فارس با اشاره به جامعه آماری ۱۴۰ هزارنفری دانشجو در استان گفت: این تعداد دانشجو می‌تواند مروجان مباحث علمی در موضوعات قرآنی شوند که هر ساله نیز به این تعداد افزوده می‌شود و مسئولان باید از این فرصت استفاده کنند.

معاون سیاسی و فرهنگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های فارس با اشاره به نهادینه شدن موضوعات قرآنی در فرهنگ دانشجویی گفت: امروزه نقش آموزه‌های قرآن کریم در هویت فرهنگی دانشجویان کم‌رنگ شده و برای ارتقا آن باید تلاش ویژه‌ای شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=53224

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.