• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4

برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی بودجه‌بندی می‌شود

  • کد خبر : 52513
  • 16 آذر 1401 - 14:17
برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی بودجه‌بندی می‌شود
مدیر گروه برش‌های استانی نقشه مهندسی شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد که برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگی متناسب با برنامه‌ها بودجه‌بندی می‌شود.

محمدرضا باقری چهارشنبه ۱۶ آذر درحاشیه نشستی با تعدادی از مدیران کل ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و مقامات استانی به میزبانی فارس، هدف از این نشست را بررسی سازوکار نحوه تخصیص اعتبار برنامه‌های برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی اعلام کرد.

باقری افزود: در این نشست روسای سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران اجتماعی فرهنگی استانداری و نمایندگان ائمه جمعه چهار استان فارس، بوشهر، لرستان و کهگیلویه و بویر احمد حضور دارند که نشان دهنده اهمیت موضوع برای استانها و لزوم هماهنگ شدن در تدقیق برنامه‌ها و شیوه تخصیص اعتبار آنهاست.

وی گفت: انگیزه نیروهای انسانی و تاثیرگذاری آنها در حوزه فرهنگ و کارکرد سازمانی دارای اولویت و اهمیت بسزایی است، فرهنگ اساسا متعلق به مردم بوده و توسط مردم ساخته می شود و دولت اسلامی اگر کاری در بخش فرهنگ انجام می‌دهد، به واسطه‌ وظیفه‌ایست که برعهده دارد و باید به سرپرستی و ضابطه گذاری و ریل گذاری در بخش فرهنگ حرکت کند.

باقری با اشاره به اینکه قرار نیست که فرهنگ به شکل کامل توسط کارگزار دولتی اجرا شود و اگر هم تا الان اینگونه بوده باید اصلاح شود، اضافه کرد: لازم است تا فعالیت ها و حرکت ها برروی چارچوب های دولتی و سازمانی به گونه ای تنظیم شود که کار اجرا برعهده مردم باشد و در این مسیر انجمن های فرهنگی هنری گوناگونی فعالند و می‌توانند این وظیفه را با دایره گسترده تری برعهده بگیرند.

محمدرضا باقری گفت: در برش‌های استانی بحث فقط برنامه های هنری نیست و موضوعات فرهنگ بسیار متنوع و تخصصی هستند، در واقع ما می‌خوایم این جریان توسط خود مردم و گروه هایی که علاقه مند و حرفه ای این کار هستند، توسط افراد شناخته شده و سمن های ذیربط اجرا و یا حداقل نظارت شوند.

این دکترای سیاست گذاری فرهنگی، افزود: ساختار دولتی در اجرای کارهای فرهنگی ساختار مناسبی نیست و اساسا اگر قرار است دولت در این مقوله نقشی داشته باشد باید فقط ضابطه و اثرگذاری و ریل گذاری در عرصه فرهنگ، ادب و هنر باشد.

باقری بر لزوم واگذاری تولید و فعالیت‌های فرهنگی به انجمن‌ها و تشکل‌های مردمی تاکید و این اقدام را تنها راهکار موثر دانست و گفت: برای افزایش انگیزه، استفاده از نیروهای مردمی و متخصص، منجر به کاهش هزینه‌ها و دقیق‌تر شدن امکان نظارت و افزایش اثربخش فعالیت‌های فرهنگی خواهد شد.

مسئول برش‌های استانی نقشه مهندسی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه باید به همه کسانیکه در خود توان تولید و اجرای فعالیت‌های فرهنگی را می‌بینند میدان داد و نباید کار را به افرادی محدود و خاص محدود کرد، گفت: به این شکل می‌توان در عرصه میدان و نه تنها در صحبت و شعار، نقش آفرینی مردم را گسترش داد.

باقری گفت: در برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی فارس، در بخش تدوین از نظرات صاحبان اندیشه استفاده شده و در کارگروه جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نیز این روند به وجود آمده و ساختارمند و متشکل حرکت کرده است و در همین مسیر می توانیم به سراغ این تجربه برویم و در دیگر گروه ها آن را به کار بگیریم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=52513

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.