• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
8

معاون جدید رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب و سرپرست دادگاه خانواده شیراز معرفی شد

  • کد خبر : 5240
  • 03 مرداد 1399 - 20:53
معاون جدید رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب و سرپرست دادگاه خانواده شیراز معرفی شد
در مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس ، قائم مقام ، معاونین دادگستری و جمعی از قضات محاکم خانواده شیراز ضمن تقدیر از تلاش های قاضی فرهاد طهماسبی معاون سابق قضایی رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب و سرپرست پیشین محاکم خانواده شیراز، قاضی جمال اکبری به عنوان سرپرست جدید محاکم خانواده شیراز معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان فارس در این مراسم رئیس کل دادگستری استان فارس با تقدیر از زحمات دکتر فرهاد طهماسبی در زمان تصدی این سمت قضایی و آرزوی موفقیت برای وی در جایگاه خطیر نمایندگی مردم شریف نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت دادگاه های خانواده یکی از مهمترین و حساس ترین سمت های قضایی است چرا که مدیریت این مجموعه نیازمند شیخوخیت و ریش سفیدی ویژه ای است تا بتوان پرونده های مطرح در این حوزه را حتی المقدور به مصالحه بین طرفین مختومه ساخت.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با تأکید براینکه هدایت و مدیریت مناسب این مجموعه بخصوص با محور قرار دادن برنامه های پیشگیرانه و اصلاحی میان زوجین می تواند کاهش پرونده های طلاق را استمرار بخشد گفت: در طرح اخیر معاونت پیشگیری از وقوع جرم استان که با همکاری بهزیستی وشرکت های بیمه انجام شده ۵ جلسه مشاوره رایگان به زوجین در شرف طلاق ارائه می گردد که جدیت در اجرای این طرح می تواند کاهش آمار طلاق و پیشگیری از آسیب های ناشی از آن را در استمرار بخشد.

وی در ادامه از ارائه پیشنهاداتی در خصوص اصلاح وقوع طلاق های توافقی و عسر حرجی از سوی استان فارس به پژوهشگاه علمی قوه قضائیه خبر داد و بیان داشت: متأسفانه استدلال های اشتباهی در خصوص طلاق های توافقی و عسر حرجی صورت می گیرد و همین امر باعث شده بود در مقطعی از زمان شاهد افزایش آمار طلاق باشیم که با اجرای برنامه های پیشگیرانه و ارائه مشاوره های علمی کاهش چمشگیر طلاق در استان را شاهد بوده ایم.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین از آمار عملکردی بسیار مطلوب دادگاه های خانواده شیراز خبر داد و ضمن قدردانی از تلاش ها و اقدامات قضات و کارکنان دادگاه های عمومی و انقلاب شیراز بویژه محاکم خانواده تصریح کرد: استان فارس معادل چند استان کشور جمعیت دارد و ورود ۴۳۰۰ پرونده تنها در محاکم کیفری ۲ شیراز و مختومه شدن معادل همین تعداد از پرونده در یک ماه اخیر نشان دهنده سختی و تراکم کار در کلانشهر شیراز و تلاش و عملکرد مطلوب قضات و کارکنان است.

وی درخصوص مسئولیت پذیری مسئولان قضایی گفت: فعالیت قاضی دادگستری درجایگاه و منصب قضا است و این مسئولیت سنگین احقاق حق و اجرای عدالت و نوع فعالیت و خدمت رسانی به مردم در دستگاه قضایی را
می رساند به همین منظور لازم است اولویت اصلی همه قضات، اجرای صحیح عدالت و عمل به این مسئولیت سترگ باشد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در ادامه خاطر نشان کرد: در دوران زعامت حضرت آیت الله رئیسی شاهد اقدامات و تحولات عظیمی در بخش های مختلف قوه قضائیه هستیم بنابراین قضات و کارکنان بویژه مسئولان قضایی باید در راستای اجرای سیاست ها و اهداف کلی دستگاه قضایی مسئولیت پذیر باشند و برای کار زمان و محدودیت قائل نباشند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی به موضوع مختومه کردن پرونده های مهم و قدیمی نیز اشاره کرد و گفت: امسال باید سال مختومه کردن پرونده های مسن و قدیمی باشد و در دادگاه خانواده شیراز در حال حاضر ۸۸۳ پرونده جاری و پرونده های قدیمی بسیار محدود است که امیدواریم پایان شهریور ماه امسال پایان پرونده های مسن در دادگستری استان فارس باشد.

در پایان این نشست همچنین از تلاش های حجت الاسلام و المسلمین عبد الحسین لطفی به لحاظ مدیریت چند ماهه دادگاه های خانواده و همچنین قاضی محمد مجتبی رودیجانی دادرس محاکم عمومی و انقلاب شیراز به لحاظ تلاش در راستای کاهش اطاله دادرسی تقدیر گردید.

پس از این مراسم رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین با ۹ نفر از مراجعان به محاکم حقوقی شیراز نیز ملاقات و مشکلات آنان را بررسی و در چارچوب قانون دستور پیگیری صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در پایان از مجموعه بایگانی الکترونیک نیز بازدید و روند اجرای آشیو الکترونیکی پرونده های راکد دادگستری استان را مورد بررسی قرار داد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5240

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.