محمدخلیل عسکری صبح سهشنبه هشتم آذر در بازدیدی سرزده از جهاددانشگاهی و خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، با اشاره به توانمندیهای فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و رسانهای این نهاد، بر لزوم تعامل و همکاری هرچه بیشتر آموزش و پرورش و جهاددانشگاهی تاکید کرد.
عسکری با بیان اینکه امروزه اکثر فارغالتحصیلان دانشگاهی به دلیل نداشتن مهارت لازم، در اشتغال با مانع مواجه میشوند، یکی از ظرفیتهای اثرگذار جهاددانشگاهی را پیشینه و توانایی در برگزاری دورههای مهارت افزایی دانست که میتواند در حوزههای دانش آموزی، مربیان و اولیای دانش آموزان از آن بهره برد.
وی یکی از ویژگیهای اقدامات جهادی را ورود عملیاتی نیروهای متخصص به عرصههایی که نیازمندی وجود دارد دانست و گفت: جهاددانشگاهی، تبلور عینی اقدامات جهادی توسط جهادگرانی متخصص و متعهد با نگاهی عالمانه، حکیمانه و علم مبنا محسوب میشود.
عسکری با بیان اینکه آموزش و پرورش متولی سازمان تعلیم و تربیت کودکان نیز شده است، به نقش این سازمان در دانشگاه فرهنگیان اشاره و اضافه کرد: شاهد گستردگی کار آموزش و پرورش در سطح جامعه از دوران کودکی تا پایان تحصیلات دانشگاهی هستیم و این موضوع از یک منظر اهمیت و از منظری حساسیت کار را نشان میدهد.
او با اشاره به انعقاد تفاهمنامههای بیست و هشت گانه آموزش و پرورش با نهادها، سازمانها و ادارات مختلف در حوزههای متفاوت، خاطرنشان کرد: زمینه برای تعامل و همکاری بیشتر و نزدیکتر بین جهاددانشگاهی و آموزش و پرورش وجود دارد.
عسکری یکی از مهمترین نقشهای جهاددانشگاهی را فرهنگی توصیف و اضافه کرد: فعالیتهای فرهنگی، اقداماتی مبنایی به شمار میرود و ظرافت، لطافت و تخصص ویژه خود را طلب میکند.
مدیرکل آموزش و پرورش با تاکید براینکه یکی از دغدغههای مهم امروز را نیاز به مهارت آموزی و مهارت افزایی است، گفت: جهاددانشگاهی از سالها قبل این بستر را ایجاد و ظرفیت را فراهم کرده است.
عسکری گفت: اکنون فارغالتحصیل داریم اما کسی که مهارت لازم را برای ایجاد شغل و اشتغال آموخته باشد کم داریم و این منوط به فراهم کردن بستر ل
او با گریزی به رخدادهای اخیر جامعه، گفت: بحرانی که در جامعه ایجاد کردند و مخاطب اصلی هم دختران ما بودند، و طی آن هجمهای که به هویت دینی و ملی نوجوانان و جوانان وارد شد را با بهره گیری از عنصر هنر و ظرفیتهای این عنصر به ویژه در گروه دختران، میتوان پاسخگویی مناسبی را به شبهات ایجاد شده داد.
عسکری با بیان اینکه میتوان ارتباطی بین جهاددانشگاهی و آموزش و پرورش بسترسازی کرد و توسعه داد، گفت: آموزش و پرورش فارس ۲۸ تفاهمنامه با دستگاهها و سازمانهای مختلف منعقد کرده که ذیل آن اقدامات عملی و اجرایی متعدد و متکثری برنامهریزی شده و میتوان برنامهریزی کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش با تاکید براینکه با بهره گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی میتوان دانش آموزان، فرهنگیان و اولیای دانش آموزان را به سمت مهارت آموزی و مهارت افزایی رفت، یکی از اقدامات مبنایی را آموزش هنر و جهت دادن دانش آموزان دانست.
عسکری با اشاره به اثرگذاری زبان هنر در عرصههای مختلف، گفت: میتوان به خوبی از زبان هنر برای پاسخگویی به نیازهای امروز دانش آموزان و مربیان و فرهنگیان و حتی اولیای دانش آموزان بهره برد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین یکی از نیازهای امروز را جهت دادن دانش آموزان به سمت رشتههای فنی و کارودانش دانست و با بیان اینکه براساس توسعه متوازن باید به سمت این آموزشها بیشتر سوق پیدا کنیم، گفت: براساس برنامه توسعه متوازن باید نیمی از دانش آموزان به سمت آموزشهای فنی و حرفهای هدایت شوند.
عسکری استفاده از زبان گویا و اثرگذار هنر برای ایجاد نگاه و دیدگاههای جدید را در این راستا مهم توصیف و اضافه کرد: باید در این زمینه همه ابعاد و اضلاع هنر مد نظر قرار گیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس آمادگی این سازمان برای تعامل مطلوب با جهاددانشگاهی را اعلام و اضافه کرد: یکی از نیازهای امروز ما استفاده از همه ظرفیتها برای تقویت بنیان خانواده و آشنایی هرچه بیشتر خانوادهها به ویژه کودکان با هویت ملی و دینی است.
انتهای پیام