• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
3
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا؛

افزایش رغبت کشاورزان به کشت گندم در بیضا

  • کد خبر : 51679
  • 29 آبان 1401 - 12:52
افزایش رغبت کشاورزان به کشت گندم در بیضا
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا از آغاز کشت پاییزه گندم آبی و دیم در سطح 11 هزار و 500 هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: 10 هزار 500 هکتار از این سطح به کشت آبی اختصاص دارد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مویدی با بیان اینکه تاکنون عملیات کشت این محصول در دو هزار هکتار از اراضی کشاورزی بیضا انجام شد اضافه کرد: کشت گندم از نیمه آبان ماه آغاز شد و تا پایان آذر ماه ادامه دارد.

به گفته وی؛ امسال باتوجه به سیاست‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در طرح جهش تولید در دیمزارها افزایش سطحی بالغ بر ۱۰۰۰ هکتار کشت گندم دیم خواهیم داشت.

او اشاره کرد: با توجه به برودت هوا و بارش ۴۹ میلی متری نزولات بارانی طی دو هفته اخیر و افزایش قیمت خرید تضمینی گندم به ارزش کیلویی۱۳  هزار تومان باعث رغبت بیشتر کشاورزان برای انجام کشت گندم در بیضا شده است.

مویدی تصریح کرد: کشت گندم دیم وابسته به نزولات آسمانی است و پیش‌بینی‌های انجام شده حاکی از این مهم است که پراکنش‌ها و بارندگی‌ها در سال جاری نرمال باشند.

او ابراز کرد: عمده ارقام گندم مصرفی شامل: سیروان، طلایی، کل حیدر، چمران ۲، ترابی و تیرگان است.

مویدی افزود: با توجه به جذب تسهیلات کم بهره توسط کشاورزان شهرستان و تجهیز ناوگان مکانیزاسیون حوزه کشاورزی پیش بینی میشود ۷۷ درصد از مزارع گندم بصورت مکانیزه کشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا اظهار کرد: از دیگر اقدامات حمایتی طرح کشت‌های قرار دادی است و کشاورزان می‌توانند با انعقاد قرارداد در قالب کشت قراردادی گندم، نیمی از بهای کود‌های پایه و کل مبلغ بیمه این محصول را در زمان برداشت و تحویل گندم به مراکز دولتی پرداخت کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=51679

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.