• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 9 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
3

تکلیف کتابخانه مرکزی شیراز به‌زودی مشخص می‌شود

  • کد خبر : 51398
  • 22 آبان 1401 - 21:41
تکلیف کتابخانه مرکزی شیراز به‌زودی مشخص می‌شود
استاندار فارس اعلام کرد که با توجه به تفاهم‌های انجام و مقدمات فراهم و زمین مشخص شده، به زودی کار احداث کتابخانه مرکزی شیراز، در محل و موقعیتی مناسب، آغاز خواهد شد.

دکتر محمدهادی ایمانیه عصر یکشنبه ۲۲ آبان و در حاشیه حضور در جمع شماری از کتابفروشان، در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: اخیرا با شهرداری و راه و شهرسازی توافق شد که در یکی از مناطق مرکزی شیراز و در کنار یکی از پارکها به کتابخانه مرکزی اختصاص می یابد و اجرا نیز توسط شهرداری انجام خواهد شد.

ایمانیه بحث تبدیل ساختمان بلاتکلیف و بلااستفاده شهروروستا به کتابخانه مرکزی شیراز را منتفی دانست و گفت: پیشنهاد تبدیل این ساختمان به کتابخانه مرکزی به دلیل حواشی و هزینه‌هایی که تملک و تجهیز آن داشت، فعلا منتفی شده و موضوع در قالب پیش بینی یک زمین مناسب برای احداث ساختمان، دنبال شده است.

او با بیان اینکه بحث تالار مرکزی هم در حال انجام است، در خصوص تعیین تکلیف ساختمان شهر و روستا و استفاده مناسب از این مکان واقع در مرکز شیراز، گفت: سالها قبل شهر و روستا توسط بانک ملی خریداری شده است، این مکان به حتم برای تبدیل به مرکزی فرهنگی مناسب است اما کاش رسانه‌ها به عنوان نماینده افکار عمومی این موضوع را پیگیری و بانک ملی را مجاب کنند که ساختمان را برای کاربری فرهنگی به استان هدیه کند.

استاندار فارس همچنین در خصوص اشاعه فرهنگ کتابخوانی نیز گفت: هم اکنون اندکی بیش از ۲۰۰ واحد کتابخانه در فارس داریم برای اینکه زمینه افزایش این تعداد فراهم و به توسعه فرهنگ کتابخوانی هم کمک شود، پیشنهاداتی را ارائه داده‌ایم و قطعا حامی و همراه اجرای آنها خواهیم بود.

ایمانیه با بیان اینکه ادارات مختلف دارای کتابخانه هستند، یکی از پیشنهادها را عمومی کردن این کتابخانه‌های مستقر در دوایر دولتی اعم از دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش، سازمان‌ها و نهادها، اعلام و اضافه کرد: یکی از پیشنهادهایی که اجرایی شده، بحث راه اندازی کتابخانه سیار برای پوشش مناطق محروم و روستایی و عشایری است.

استاندار فارس همچنین یکی از پیشنهادها را کمک به سازمان‌ها و نهادهای دولتی برای ایجاد و افزایش ارزش افزوده از محل املاک تحت مالکیت آنها و تامین منابع مالی یا زیرساختی برای ایجاد و توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها دانست.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=51398

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.