• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2
شهردار شیراز:

کمیته‌های پدافند غیرعامل شهرداری شیراز به‌صورت جدی کار کارشناسی انجام دهند

  • کد خبر : 50852
  • 12 آبان 1401 - 13:39
کمیته‌های پدافند غیرعامل شهرداری شیراز به‌صورت جدی کار کارشناسی انجام دهند
شهردار شیراز با بیان اینکه کمیته‌‌های پدافند غیرعامل در شهرداری به صورت جدی باید کار کارشناسی انجام دهند، گفت: یک برنامه جامع پدافند غیرعامل در جهت اجرایی شدن برای یک شهر ایمن، زیست پذیر، قابل زندگی باید انجام شود.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی شهردار شیراز در همایش پدافند غیرعامل کارکنان شهرداری شیراز که به همت اداره مطالعات بحران معاونت محیط زیست و خدمات شهری برگزار شد، با اشاره به اینکه پدافند در برابر آفند است، گفت: پدافند یعنی مقابله با هر گونه حادثه، بلایای طبیعی، حوادث غیرمترقبه که می‌تواند، زلزله، سیل، طوفان، کرونا و … باشد لذا وظیفه همه آحاد مردم و مسئولین این است که نحوه مقابله با حوادث غیرمترقبه را آموزش ببینند.

شهردار شیراز افزود: خودمان را باید به امکانات، علم روز، فناوری و آموزش مورد نیاز تجهیز کنیم و در قدم اول تمام ۱۳ هزار نفر کارمند شهرداری از جمله مدیران تا پاکبانان باید آمادگی لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: کمیته‌های پدافند غیرعامل در شهرداری به صورت جدی باید کار کارشناسی انجام دهند، پس یک برنامه جامع پدافند غیرعامل در جهت اجرایی شدن برای یک شهر ایمن، زیست پذیر، قابل زندگی باید انجام شود.

اسدی گفت: اگر اتفاقی افتاد، شهرداری با تمام امکانات، عوامل و تجهیزات پای کار است و دیگر ارگان‌ها به کمک شهرداری می‌آیند، بنابراین پدافند غیرعامل مهم است.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه شهرداری شیراز، علاوه بر شهر شیراز، به شهرهای مجاور هم کمک می‌کند، افزود: امروز خیلی از فعالیت‌ها در شهرها واگذار شده است و تنها خدماتی که واگذار نشده، آتش نشانی است زیرا یک کار لحظه ای و همگانی بوده که وقفه ندارد.

استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در پدافند غیرعامل

محمد جباریان مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس گفت: هفته پدافند غیرعامل، هفته تدوین دستاوردها و بنیان‌های پدافند غیرعامل است که بخاطر ارتباطی که با موضوع تهدید دارد یک مسئله علمی و فناور پایه است.

وی ادامه داد: امروزه با پیشرفت علم و فناوری میزان تهدیدات و مخاطرات هم افزایش یافته که تغییرات را به دنبال داشته است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس افزود: ایجاد و بروز تهدیدات نوین و نوپدید در عرصه های بین المللی ایجاب می‌کند خود را همواره به یک سپر امنیتی که پدافند غیرعامل است مجهز کنیم و در حفظ و تامین منافع ملی که در اختیار داریم از آمادگی کامل برخوردار باشیم.

جباریان اظهار داشت: امروز باید نگاه و رویکرد به حوزه پدافند غیرعامل باتوجه به شعار سال و شعار هفته پدافند غیرعامل را تغییر دهیم و از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: باید تهدیدات حوزه شهری را پیش بینی کنیم، برای آن برنامه ریزی کرده و یک قدم جلوتر باشیم که امروز با هماهنگی مدیران و شرکت‌های دانش بنیان بیش از ۳۰ مورد همایش برگزار شده است.

طرح جامع پدافند غیرعامل شهرداری شیراز به شورا ارسال شود

مسعود زارعی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز گفت: پدافند غیرعامل برای شهرداری یک الزام است لذا حضور افراد در دوره های آموزشی باید الزامی شود.

زارعی ادامه داد: آمادگی ها باید به شکل اجرایی باشد و طرح جامع هرچه سریعتر اتمام و به شورا ارسال گردد.

وی در پایان افزود: مردم باید آموزش‌های لازم را دیده باشند تا در مواقع بحران بخوبی واکنش نشان دهند.

شهرداری شیراز در پدافند غیرعامل پیشرو است

غلامرضا غلامی معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز در گزارشی از عملکرد پدافند غیرعامل شهرداری این کلانشهر با اشاره به آنچه که شهرداری شیراز انجام می‌دهد تا اثرات یک موضوع مخرب را کاهش دهد، تحت عنوان پدافند غیرعامل محسوب می‌شود، گفت: شهرداری شیراز با تقسیم وظایف با ایجاد ۷ کارگروه از جمله کارگروه خدمات شهری، کارگروه ایمنی، کارگروه سایبری، کارگروه فرهنگی، کارگروه فنی و عمرانی، کارگروه شهرسازی، کارگروه حمل و نقل ترافیک به ریاست شهردار شیراز تشکیل جلسه داده است.

غلامی افزود: در شهرداری شیراز الزام قانونی داریم که یک درصد از اعتبارات تملک دارایی ها و اعتبارات هزینه‌ای در موضوع پدافند غیرعامل هزینه شود.

وی گفت: شهرداری شیراز نسبت به اقداماتی که انجام شده، بنا به گفته رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، پیشرو بوده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=50852

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.