• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
1
در پی حادثه تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ(ع) صورت گرفت؛

اعلام حمایت و همبستگی متروپلیس با شهروندان شیراز

  • کد خبر : 50592
  • 09 آبان 1401 - 11:28
اعلام حمایت و همبستگی متروپلیس با شهروندان شیراز
دبیرکل انجمن جهانی کلان‌شهرهای جهان، متروپلیس با ارسال پیامی در پی حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ(ع) حمایت و همبستگی کل جامعه متروپلیس را با شهروندان شهر تاریخی شیراز اعلام کرد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، جوردی واکوور دبیرکل متروپلیس طی پیامی به محمدحسن اسدی شهردار شیراز در پی حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ(ع)، حمایت و همبستگی کل جامعه متروپلیس را با شهروندان شهر تاریخی شیراز اعلام کرد.

او در این پیام آورده است: پیرو خبر حمله تروریستی هولناک به حرم شاهچراغ و درد و رنج غیرقابل تحمل و از دست رفتن زندگی انسان‌ها،  بدین وسیله حمایت و همبستگی کل جامعه متروپلیس را با شهروندان شهر تاریخی شیراز، عضو ارزشمند این سازمان و دوست همه ما، اعلام می‌ نمایم.

دبیرکل متروپلیس با بیان اینکه برای دهه‎ها، تعهد به صلح و زندگی ارزشمند انسان، شهرهای جهان را در کنار هم جمع کرده است، تصریح کرد: ارزش‌های دیپلماسی شهری دقیقا نقطه مقابل آن چیزی است که شهر شما چهارشنبه گذشته تجربه کرد.

واکوور اذعان کرد: آگاهم وقتی اعلام می‎دارم در رد و مبارزه با تروریسم و خشونت در کنار شما به عنوان شهردار و شهروندان شهر شیراز ایستاده‌ایم از جانب کل جامعه متروپلیس سخن می‎گویم.

او خاطرنشان کرد: شهرها تسلیم ترور نخواهند شد و متحد و شانه به شانه علیه آن ایستاده‎ایم.

دبیرکل متروپلیس در بخش پایانی پیام خود خطاب به شهردار شیراز اظهار کرد: در این لحظات اندوه برای شهروندان شهر جنابعالی، فکر و دعای اعضای متروپلیس همراه کسانی است که زندگیشان بواسطه این جنایت سنگدلانه به پایان رسیده، کسانی‌که همچنان جراحاتشان در حال التیام بوده و کسانی که عزیزانشان را از دست داده‌اند.

واکوور بیان کرد: می‌دانیم شهر شیراز و شهروندان آن، بازماندگان این حادثه را تنها نخواهند گذاشت و درد و رنج آنان را فراموش نخواهند کرد و می خواهیم شیراز بداند که تنها نیست و صمیمانه آرزو داریم که صلح و آرامش روحی به زودی به شیراز باز گردد.

بنابراین گزارش، انجمن کلانشهرهای جهان، متروپلیس، با بیش از ۱۴۰ عضو از سرتاسر جهان، از مهمترین و معتبرترین نهادهای بین‌المللی در حوزه مدیریت شهری بوده که در سال ۱۹۸۴ به ابتکار شهرداری پاریس تاسیس شد و مقر و دبیرخانه مرکزی آن در بارسلون اسپانیا قرار دارد.

یادآور می‌شود، شهرداری شیراز سال ۱۳۸۶ عضو متروپلیس شد و آذر ۱۳۹۹ با رای اعضای مجمع عمومی به عضویت هیات مدیره این سازمان درآمد.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=50592

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.