• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۳۰ تیرماه ۱۳۹۹

  • کد خبر : 5033
  • 30 تیر 1399 - 20:54
اخبار پلیس فارس – ۳۰ تیرماه ۱۳۹۹

کامیون حامل کالای قاچاق ۸۰ میلیاردی در”کازرون” توقیف شد فرمانده انتظامی استان از توقیف یک کامیون و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۸۰  میلیارد ریال در شهرستان “کازرون” خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی شهرستان کازرون هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک […]

کامیون حامل کالای قاچاق ۸۰ میلیاردی در”کازرون” توقیف شد

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک کامیون و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۸۰  میلیارد ریال در شهرستان “کازرون” خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی شهرستان کازرون هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک کامیون حامل بار مظنون و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در بازرسی دقیق از این کامیون، ۹۱ هزار و ۸۰۰ عدد اره چوب بر و آهن بر و ۲۰ هزار و ۳۰۰ عدد انواع صفحه برش قاچاق و فاقد مجوز که به صورت حرفه‌ای جاساری شده بود کشف شد، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۸۰  میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار “حبیبی” با اشاره به اینکه با توجه به تاریکی هوا راننده متواری و تلاش برای دستگیری وی ادامه دارد، خاطر نشان کرد: شهروندان می توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

وانت بار با ۱۹۱ کیلو تریاک در دام پلیس “داراب”

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک وانت بار و کشف ۱۹۱ کیلو تریاک در محور “بندرعباس-داراب” خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت : مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر داراب با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند شخصی با یک خودرو وانت بار قصد انتقال مواد مخدر به این شهرستان را دارد که موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: بلافاصله مأموران پلیس به محور “بندرعباس-داراب” اعزام و با انجام گشت‌های محسوس و نامحسوس خودرو حامل مواد مخدر را شناسایی و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی استان فارس، گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، خودرو متوقف و در بازرسی از آن، ۱۹۱ کیلو تریاک کشف و در این رابطه یک قاچاقچی دستگیر شد.

سردار “حبیبی” با اشاره به اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، تصریح کرد: مبارزه بی امان با مواد مخدر و دستگیری سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

زانو زدن اراذل و اوباش سابقه دار در مقابل پلیس/زندانی فراری نیز همدست وی بود که او هم دستگیر شد

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری اراذل و اوباش سابقه دار متواری که به خودرو پلیس حمله کرده بود خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی حمله فردی ناشناس به خودرو پلیس در این شهرستان، موضوع شناسایی و دستگیری به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این زمینه فردی که در حین اجرای ماموریت، به خودرو پلیس حمله کرده بود در یکی از محلات بافت قدیم داراب شناسایی کنند.

سرهنگ “نوشاد” با بیان اینکه ماموران پس از هماهنگی قضائی به محل اختفاء متهم اعزام شدند، گفت: وی از طریق پشت بام منزل با پرتاب چاقو به سمت ماموران، قصد فرار داشت که با شلیک اسلحه پلیس زانو زد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه یکی از دوستان متهم که از زندانیان متواری و تحت تعقیب مراجع قضائی بود نیز در آن مکان دستگیر شد، عنوان داشت: متهمین برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.  

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه امروز اقتدار پلیس، توانمندی و اشراف خود را به دید همگان گذاشته است، گفت: مجرمین بدانند که پلیس در پایداری امنیت و ثبات آن با کسی تعارف ندارد و با آنان به صورت قاطع برخورد خواهد کرد.

گفتنی است در سوابق کیفری متهمین، علاوه بر شرارت، آدم ربایی و سرقت نیز به چشم می‌خورد.

انتشار دهنده کلیپ جعلی سقوط بالگرد توسط پلیس مرودشت دستگیر شد

فرمانده انتظامی “مرودشت” از شناسایی و دستگیری عامل انتشار دهنده کلیپ جعلی و غیر واقعی سقوط بالگرد در اتوبان شیراز به سمت اصفهان خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت:  در پی انتشار کلیپ جعلی و غیر واقعی سقوط بالگرد در اتوبان شیراز به سمت اصفهان در حوزه استحفاظی شهرستان مرودشت در فضای مجازی در هفته های گذشته و بازتاب گسترده آن در سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع، کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند عامل انتشار را شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ “زراعتیان” افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد کلیپ منتشر شده مربوط به آتش سوزی کاه و کلش در زمین‌های کشاورزی اطراف اتوبان بوده و توسط کشاورزان برای آماده سازی زمین برای کشت جدید صورت گرفته است.

رئیس پلیس مرودشت با بیان اینکه متهم که راننده خودرو سنگین می باشد انگیزه خود را از این اقدام، سرگرمی و ناآگاهی عنوان کرد، گفت: وی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ “زراعتیان”به شهروندان هشدار داد: از انتشار هرگونه فیلم، عکس و مطالبی که صحت و سقم آن مشخص نیست و باعث تشویش اذهان عمومی می‌شود، جدا پرهیز کنند.

تعامل سپاه و ناجا پیام آور آسایش و آرامش برای مردم است

فرمانده انتظامی “ممسنی” در نشست صمیمی با جمعی از مسئولان سپاه این شهرستان، گفت: تعامل سپاه و ناجا پیام آور آسایش و آرامش برای مردم است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمدهاشم قسام” در این دیدار با اشاره به ضرورت افزایش همگرائی و تعامل و همکاری بین نیروی انتظامی و نیروی مقاومت بسیج در بخش های مختلف فرهنگی و اجتماعی، بر ارتقاء سطح امنیت اجتماعی تاکید کرد.

وی بر ضرورت مشارکت و همکاری سپاه و نیروی انتظامی تاکید کرد و افزود: تامین امنیت پایدار در جامعه و ارتقاء حداکثری احساس آرامش و آسایش مردم، با تعامل سازنده سپاه و نیروی انتظامی دست یافتنی است.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی، تعامل سپاه و نیروی انتظامی را پیام آور آسایش و آرامش مردم دانست و افزود: این تعامل عرصه را برای فعالیت مجرمان تنگ و احساس امنیت را در جامعه ارتقاء می‌دهد.

این مقام انتظامی افزود: امنیت بزرگترین نعمت الهی است که در همه ابعاد فردی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی نیاز اصلی جامعه بوده و ایجاد و گسترش آن در کنار تلاش پلیس نیازمند مشارکت همگانی است.

در ادامه این دیدار سرهنگ “ساسان مومنی” معاون اداری پشتیبانی ناحیه مقاومت سپاه ممسنی ضمن تشکر از عملکرد مطلوب نیروی انتظامی در حوزه نظم و امنیت ، گفت: بدون شک نیروی انتظامی و سپاه هرگز جدا از هم نبوده و همکاری سازنده و هدفمند برای ارتقاء امنیت و صیانت از دستاوردهای انقلاب شکوهمند ایران اسلامی لازم و ضروری است و ما در این حوزه دست نیروی انتظامی را به گرمی می فشاریم.

توقیف موتورسیکلت و کشف بیش از ۹ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی “گراش” از توقیف یک دستگاه موتورسیکلت و کشف ۹ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در بازرسی از آن خبر داد.

سرهنگ “محمدجواد اسلامی‌مهر” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر، حین گشت زنی در حوزه استحفاظی، به یک دستگاه موتورسیکلت مظنون و سریعا وارد عمل شدند.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند موتورسیکلت‌ را متوقف و در بازرسی از صندلی آن، ۹ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف کنند.

سرهنگ “اسلامی‌مهر” با بیان اینکه در این خصوص راکب و ترک نشین دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

بی احتیاطی حین تعمیر لودر حادثه آفرید

فرمانده انتظامی “خرمبید” از جان باختن فردی حین تعمیر لودر در معدن شن و ماسه خبر داد.

سرهنگ “حمید جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره حادثه منجر به فوت در معدن شن و ماسه، بلافاصله ماموران به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: با حضور و بررسی‌های پلیس و عوامل امدادی مشخص شد فردی در معدن شن و ماسه به صورت درازکش مشغول تعمیر بوده که ناگهان لودر به علت نقص فنی شروع به حرکت و از روی شکم وی عبور کرده است.

سرهنگ “جوکار” با بیان اینکه جسد متوفی تحویل پزشک قانونی شد، از شهروندان خواست هنگام کار، نکات ایمنی را رعایت کنند تا وقوع چنین حوادث دلخراشی را شاهد نباشیم.

توقیف پراید و کشف بیش از ۷۶ کیلو حشیش و  تریاک

فرمانده انتظامی “فسا” از توقیف یک سواری پراید و کشف ۴۷ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش و ۲۹ کیلو تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج رستمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر، حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک سواری پراید مظنون و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۴۷ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش و ۲۹ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه ای در قسمت‌های مختلف جاسازی شده بود کشف کردند.

سرهنگ “رستمی” تصریح کرد: در این رابطه ۲ نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

اعتراف سارق به ۲۰ فقره سرقت قطعات خودرو

رئیس پلیس آگاهی استان از اعتراف سارق به ۲۰ فقره سرقت قطعات خودرو در شیراز خبر داد.

سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت قطعات خودرو در شهرستان شیراز، شناسایی و دستگیری سارق به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی استان با اقدامات فنی و تخصصی و گشت زنی‌های محسوس و نامحسوس، موفق شدند در این زمینه یک سارق حرفه‌‎‌ای و سابقه دار را شناسایی و آن را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگ “حبیبی” با بیان اینکه  متهم در بازجویی اولیه به ۲۰ فقره سرقت قطعات خودرو در شیراز اعتراف کرد، گفت: این سارق حرفه‌‎ای پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

این مقام انتظامی به مردم هشدار داد از پارک کردن خودرو در مکان‌های خلوت و کم تردد خودداری کنند و حتی الامکان وسایل و اشیاء گران قیمت در آن نگه داری نکنید.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5033

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.