• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس؛

نشست‌های تخصصی پدافند غیرعامل فارس از آبان آغاز می‌شود

  • کد خبر : 50117
  • 28 مهر 1401 - 8:38
نشست‌های تخصصی پدافند غیرعامل فارس از آبان آغاز می‌شود
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس گفت: از چهارم آبانماه نشست‌های تخصصی در حوزه‌های سابیری، زیستی، شیمیایی، امنیت پایدار، پدافند اقتصادی و پدافند فرهنگی و مردم محور در استان آغاز می‌شود.

محمد جباریان در آیین انعقاد تفاهم نامه تربیت مربی تهاجم ترکیبی در شیراز با اشاره به اینکه از چهار تا یازده آبان، هفته پدافند غیرعامل است، گفت: با تایید مقام معظم رهبری و از سال ١٣٩٠، هشتم آبانماه به عنوان روز پدافند غیرعامل مطرح و در تقویم ملی به ثبت رسید.

او شعار امسال هفته پدافند غیرعامل را “برای مردم، پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیرساخت‌ها و تدارم کارکردها” اعلام و اضافه کرد که برنامه‌های مختلفی برای گرامیداشت این هفته در استان فارس تعریف شده است.

جباریان افزود: تلاش خواهیم کرد تا از ظرفیت رسانه ملی، ظرفیت مسئولان کشوری و لشکری و مدرسین مجرب سازمان پدافند غیرعامل استفاده کنیم تا آخرین تحقیقات انجام شده در حوزه‌های تخصصی پدافند غیرعامل در اختیار مخاطبین و فعالان این حوزه قرار دهند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس ادامه داد: از چهارم آبانماه نشست‌های تخصصی در حوزه‌های سابیری، زیستی، شیمیایی، امنیت پایدار، پدافند اقتصادی و پدافند فرهنگی و مردم محور در فارس آغاز می‌شود.

جباریان با بیان اینکه پدافند غیرعامل به دلیل ارتباط تنگاتنگی که با حوزه تهدید دارد، مسئله‌ای کاملا فناورانه و علمی است، گفت: امروز ماهیت تهدیدات نسبت به گذشته که عمدتا سخت و مستقیم بود به سمت تهدیدات نرم و فناور پایه و ترکیبی و نیابتی سوق پیدا کرده است.

او با بیان اینکه اقدامات در حوزه پدافندغیرعامل در سه مقوله پیش‌بینانه، پیش دستانه و پیشگیرانه طراحی می‌شود، گفت: امروز وارد یک جنگ تمام عیار ترکیبی شده‌ایم و دشمن از تمام ظرفیت‌های خود برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی استفاده می‌کند اگرچه تاکنون دشمن موفقیتی کسب نکرده است.

جباریان اضافه کرد: امید است بتوانیم در آینده از ظرفیت طلاب در بحث فرهنگی و در راستای این تفاهم نامه در سطح فرهنگسراها و مدارس استان به عنوان سفیران فرهنگی و فضای مجازی استفاده کنیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری فارس گفت: باید سواد رسانه را با آموزش‌های تخصصی برای ارتقای فرهنگ استفاده از فضای مجازی و زیرساخت‌ها افزایش دهیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=50117

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.