• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
در ادامه پویش بهار نارنج؛

طرح پادگان‌های سبز در پایگاه هوایی شهید عباس دوران آغاز شد

  • کد خبر : 49889
  • 22 مهر 1401 - 17:29
طرح پادگان‌های سبز در پایگاه هوایی شهید عباس دوران آغاز شد
طرح‌‌ پادگان‌های سبز به عنوان یکی از طرح‌های پویش بهار نارنج در محل پایگاه هوایی شهید عباس دوران با حضور مسوولان شهری و نظامی برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، طرح‌‌ پادگان‌های سبز به عنوان یکی از طرح‌های پویش بهار نارنج، در محل پایگاه هوایی شهید عباس دوران با حضور مسئولان شهری و نظامی برگزار شد.

افسانه خواست خدایی عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه در اوایل سال جاری  طرح پویش بهار نارنج با هدف کاشت ۱۰۰ هزار اصله درخت نارنج در محلات شهر شیراز آغاز شد که با توجه  به گرمای هوا  کاشت درخت متوقف  و قرار شد در اوایل مهرماه مجدد کاشت درخت نارنج در معابر و اماکن عمومی، مساجد، پادگان‌ها، محلات و منازل مردم اجرا شود، اظهار کرد: باهمکاری فرماندهی و مجموعه پایگاه هوایی شهید دوران امروز اجرای مجدد این پویش با نام پادگان‌های سبز آغاز شد.

وی افزود: شهر شیراز معروف به شهر بهار نارنج است اما هم به جهت کاهش منابع آبی در چند سال گذشته و هم به علت توجه نکردن به موقعیت آب و هوایی شهر شیراز برای کاشت درختانی همچون بهارنارنج در شهر شیرازکم لطفی شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز با تأکید بر این موضوع که درختان نارنج هویت شهر شیراز هستند و این هویت باید احیا شود، گفت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری یکی از مجموعه‌های پر توانی است که طی یکسال گذشته علاوه بر طرح‌هایی که‌ شورای ششم مصوب کرده، برخی از طرح‌های مطالعاتی و زیرساختی که نیاز اساسی شهر است را اجرایی کرده است.

خواست‌خدایی یادآور شد: این طرح با تلاش سازمان سیما، منظر و همکاری شهروندان تا پایان اسفند ماه سال جاری ادامه دارد و تمام تلاش خود را برای تحقق هدف این طرح و الگوسازی آن در تمامی بخش های تعریف شده بکار می‌گیریم.

روح‌الله مظفری رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز نیز در این آیین با بیان اینکه فضای سبز شهر شیراز امانتی است که از گذشتگان به دست ما رسیده است و باید به نحوی شایسته این امانت را به آیندگان تحویل دهیم، اظهار کرد: پویش بهار نارنج (کاشت یکصد هزار اصله نهال نارنج) طرحی بود که توسط عضو و ناظر شورا در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری مطرح و در چهار بخش (مساجد سبز، پادگان های سبز، مدارس سبز و مجلات سبز) تدوین شد.

وی با بیان اینکه مشارکت مردمی در حوزه‌های مختلف سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری به صورت ویژه دنبال می‌شود، گفت: چهار بخش این پویش شامل طرح مدارس سبز به منظور ترویج فرهنگ حفظ و نگهداری از فضای سبز در مدارس از سنین کودکی، طرح مساجد سبز با توجه به مقوله مسجد محوری، طرح پادگان‌های سبز در راستای توسعه فضای سبز اکولوژیکی شهری و طرح محلات سبز نیز با هدف مشارکت شهروندان در کاشت درخت و گسترش فضای سبز شهری تعریف و در حال اجرا است.

افشین سوریایی فرمانده پایگاه هوایی شهید عباس دوران شیراز نیز در این آیین از شیراز به عنوان شهر شعر و غزل که طراوت و سر سبزی آن زبانزد خاص و عام است نام برد و گفت: پایگاه هوایی شهید دوران اولین یگانی است در نیروهای مسلح که طرح پویش بهار نارنج را با کاشت درخت با عنوان طرح پادگان سبز اجرا می‌کند.

وی ابراز امیدورای کرد: بتوانیم با این اقدام شهری سرسبز داشته باشیم و فرهنگ زیبای کاشت نهال را به جوانان آینده انتقال بدهیم.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=49889

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.