• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
3
شهردار شیراز مطرح کرد؛

تلاش مدیریت شهری شیراز برای رسیدن به جایگاه واقعی این کلان‌شهر در ابعاد گردشگری

  • کد خبر : 49631
  • 19 مهر 1401 - 20:30
تلاش مدیریت شهری شیراز برای رسیدن به جایگاه واقعی این کلان‌شهر در ابعاد گردشگری
شهردار شیراز گفت: این شهر قطب گردشگری مذهبی، فرهنگی و پزشکی بوده است و در این دوره به دنبال ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری هستیم.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، محمدحسن اسدی با حضور در برنامه تلویزیونی عشق محمد(ص) که به‌صورت زنده از شبکه فارس پخش شد، با تبریک میلاد حضرت محمد مصطفی(ص) و هفته وحدت به شهروندان شیرازی اظهار امیدواری کرد: در یک دوره سه‌ساله با اتکا بر ذات احدیت و همکاری شورای اسلامی شهر و مشارکت شهروندان، یک دوره موفق و با آرامش را در شهر شیراز، شهر سومین حرم اهل‌بیت(ع)، شعرا و ادیبان بزرگ و شهری که دارای شاخص‌های معروفی در عرصه‌های گردشگری است، داشته باشیم و این کلان‌شهر را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

وی با بیان اینکه در قامت مسئولیت مدیریت شهری باید دِین خود را به این کلان‌‌شهر و مردم فهیم آن ادا کنیم، افزود: این شهر قطب گردشگری مذهبی، فرهنگی و پزشکی بوده است و در این دوره به دنبال ایجاد و توسعه زیرساخت‌های گردشگری نظیر شهربازی و آکواریوم بزرگ و تله‌کابین هستیم.

شهردار شیراز با بیان اینکه ۱۴ سال است که از نام‌گذاری شیراز به‌عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) توسط رهبر معظم انقلاب می‌گذرد، گفت: به‌عنوان متولیان شهری باید به سمت ایفای نقش خود در تحقق این عنوان که مقام معظم رهبری بر این کلان‌شهر منت گذاشته‌اند و این شهر را به این عنوان مزین کرده‌اند، حرکت کنیم.

اسدی بیان کرد: بسیاری از فعالیت‌ها حول محور سومین حرم اهل‌بیت(ع) است و در مدیریت شهری سعی می‌کنیم تا راه‌های دسترسی به حرم‌های مطهر را تسهیل کنیم.

وی با بیان اینکه شیراز نیازهای متعددی دارد، تصریح کرد: مسؤولین مدیریت شهری شأنی جز خدمت بی‌منت به مردم ندارند و همه ما مکلف و ملزم برای برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی نیازها هستیم.

شهردار شیراز گفت: توسعه حمل‌ونقل ریلی، اتوبوس رانی، بازسازی و نوسازی تاکسیرانی دارای اهمیت است.

به گفته اسدی، باید قدر داشته‌های شیراز را دانست و در حفظ آن تلاش کرد که در این مسیر می‌توان باغ‌های قصردشت را مثال زد که شهرت جهانی داشته و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه این کلان‌شهر نیاز به یک ثبات اقتصادی دارد، تصریح کرد: برای این ثبات در قدم اول از کوچ و رفتن سرمایه‌گذار ممانعت و در مرحله بعد جذب سرمایه‌گذار از خارج استان، خارج کشور و همچنین سرمایه‌گذاران ایرانی‌الاصل تلاش کنیم.

مدیر ارشد شهری شیراز موقعیت این کلان‌شهر را به دلیل فاصله نزدیک با کشورهای خلیج‌فارس دارای اهمیت ویژه‌ دانست و بیان کرد: این فرصت را هیچ کلان‌شهری ندارد و باید از این پتانسیل استفاده کنیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=49631

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.