• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2
با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

سامانه تجویز و توزیع شیر مصنوعی در شیراز رونمایی شد

  • کد خبر : 49412
  • 16 مهر 1401 - 18:35
سامانه تجویز و توزیع شیر مصنوعی در شیراز رونمایی شد
آیین رونمایی از سامانه الکترونیکی تجویز و توزیع شیر مصنوعی با هدف ارائه خدمات بهتر به نوزادان نارس، در علوم پزشکی شیراز رونمایی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز شنبه ۱۶ مهر، راه اندازی سامانه الکترونیکی تجویز و توزیع شیر مصنوعی را حاصل اندیشه رو به جلو و نوین برشمرد که زمینه ساز خدمتی موثر برای نجات جان نوزادان نارس بوده و از تلاش اساتید پیشکسوت در این زمینه قدردانی و خاطرنشان کرد که این سامانه گامی برای تحقق شعار هفته جهانی شیر مادر دانست.

سید وحید حسینی توضیح داد: فعالیت سامانه الکترونیکی شیر مصنوعی از سال ۱۳۹۷ در شیراز به صورت پایلوت آغاز شده بود و اکنون کوپن های کاغذی این سامانه در تمامی شبکه های بهداشت و درمان زیرمجموعه دانشگاه نیز حذف شده و این روند به صورت الکترونیکی در سراسر استان در حال اجراست.

حسینی با تاکید بر اهمیت تغذیه کودک با شیر مادر به عنوان یک بنیان مهم برای سلامت فردای جامعه، اضافه کرد: با هماهنگی و صرف هزینه های مدیریت شده می توان بسیاری از نیازها و چالش های مربوط به حوزه تغذیه با شیر مادر را حل کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تداوم برگزاری نشست های مشترک با استفاده از تجارب و دانش اساتید صاحب نظر را راهگشای بسیاری از مسایل و دغدغه های این حوزه دانست و با بیان اینکه راه اندازی این سامانه اقدام بزرگی در راستای ترویج تغذیه با شیر مادر است، افزود: این سامانه حاصل تلاش مدیران و کارشناسانی است که با خلوص و صداقت تمام، با چهار سال کار مداوم در راستای تعالی سلامت مادران و کودکان این مرز و بوم تلاش بی وقفه داشته اند.

او با تاکید بر تداوم همکاری و برنامه ریزی مشترک معاونت های بهداشت، درمان و غذا و داروی دانشگاه در راستای توسعه اقدامات اثربخش، ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه توسعه این سامانه در سطح استان و کشور، با دستاوردهای مثبتی در سلامت جامعه همراه باشد، به پیگیری روند گسترش این سامانه الکترونیکی در نشست مشترک هفته گذشته با رئیس سازمان غذا و داروی کشور اشاره کرد و از انتخاب این برنامه به عنوان طرح برتر کشوری و برنامه ریزی برای اجرای آن در دیگر دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داد.

معاونان و مدیران دانشگاه نیز در این آیین ضمن ارایه مطالبی پیرامون اقدامات انجام شده در راستای برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر و نیازهای این موضوع در مراکز بهداشت و درمان و بیمارستان های مادر و کودک استان، به تبادل نظر پیرامون کاهش نیازهای مادران و کودکان و رفع چالش های مرتبط با آنان در حوزه های زیرمجموعه خود پرداختند.

در این آیین از دست اندرکاران راه اندازی این سامانه قدردانی شد و دو بیمارستان مادر و کودک غدیر و حضرت امام جعفر صادق(ع) شهرستان پاسارگاد با کسب امتیاز عالی در اجرای ۱۰ اقدام در راستای حفظ، حمایت و ترویج تغذیه با شیر مادر، لوح دوستدار کودک دریافت کردند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=49412

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.