• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1
بازرس ویژه استاندار فارس؛

زمین‌های مازاد دولتی به طرح مسکن ملی اختصاص یابد

  • کد خبر : 49246
  • 14 مهر 1401 - 0:53
زمین‌های مازاد دولتی به طرح مسکن ملی اختصاص یابد
بازرس ویژه استاندار فارس در طرح نهضت ملی مسکن گفت: برای حقوق مردم و تامین مسکن باهیچ کس تعارف نداریم و همه دستگاه‌های اجرایی بر اساس قانون موظفند زمین‌های مازاد خود را در اسرع وقت در اختیار راه و شهرسازی در برخی شهرهای استان که با مشکل تامین زمین مواجه هستند، قرار دهند.

مجتبی حق بین در جلسه شواری مسکن جنوب فارس در لارستان تاکید کرد: تامین زمین مناسب برای طرح نهضت ملی مسکن باید شتاب گیرد.

به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، او افزود: در بازرسی‌ها و بازدیدهای میدانی از برخی شهرهای استان مشخص شده که بسیاری از ادارات زمین در اختیار دارند و سالیان متمادی بدون هیچ استفاده‌ای و بلاتکلیف مانده‌اند و باید بر اساس قانون این زمین‌ها با قید فوریت و در اسرع وقت در اختیار راه و شهرسازی قرار گیرند و حتی فرآیند انتقال سند آنها هم از سوی ادارات ثبت و اسناد در سطح شهرستان‌ها و استان هم ظرف یکماه عملیاتی و اجرایی شود.

حق بین اضافه کرد: این راه حل و راهکار تامین و تولید زمین در چنین شرایطی که متقاضیان و جوانان زیادی پشت نوبت برای خانه دارشدن هستند و دولت و شخص رئیس جمهور و به تبع آن مدیریت اجرایی استان فارس هم تاکید و اصرار به تسریع در اجرایی شدن این طرح ملی و ضروری دارند، بهترین و مناسب ترین و راهگشاترین مسیر برای حل نبود زمین است.

بازرس ویژه استاندار فارس در طرح ملی جهش مسکن یادآور شد: انتظار هست که همه دستگاه‌های اجرایی در سطح استان و شهرستان‌ها در این راستا همکاری و همراهی کنند و زمین‌های مازاد خود را در اسرع وقت در اختیار ادارات راه و شهرسای قرار دهند.

او تصریح کرد :برای احقاق حقوق مردم که بی گمان مسکن دار شدن یکی از حقوق مسلم و ضروریات و نیازهای مبرم آنها است و دولت هم تاکید و اصرار ویژه ای برای عملیاتی کردن آن دارد ، هیچ بهانه‌ای را نمی‌پذیریم و با هیچ مدیری و احدی هم تعارف نخواهیم کرد و بر اساس قانون با افرادی که در این راستا مانع تراشی کنند هم برخورد قانونی لازم را انجام می‌دهیم.

حق بین همچنین ادارات راه و شهرسازی در سطح شهرستان‌ها را موظف کرد درخواست‌ها و شرایط تحویل گرفتن این زمین‌های موجود و بلاتکلیف ادرات را در کمترین زمان ممکن به آن دستگاه مربوطه ارجاع دهد و مدیر دستگاه اجرایی هم باید در کمترین زمان ممکن با همکاری ادارات ثبت و املاک نسبت به واگذاری آن اقدام کند.

او عنوان کرد که تامین زمین مورد نیاز برای طرح جهش ملی مسکن تنها مربوط به اداره کل راه و شهرسازی نیست و همه دستگاه‌ها باید برای تحقق این مهم که خانه دار شدن بخش وسیعی از جامعه را به دنبال خواهد داشت باید مشارکت و همراهی کنند و قانون هم شرایط را در این زمینه مشخص کرده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=49246

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.