• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
1
رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز؛

تشکیل کارگروه ایمنی ویژه حرم شاهچراغ(ع)/ تدوین طرح جامع اطفای حریق شیراز

  • کد خبر : 48762
  • 06 مهر 1401 - 13:21
تشکیل کارگروه ایمنی ویژه حرم شاهچراغ(ع)/ تدوین طرح جامع اطفای حریق شیراز
رئیس سازمان آتش‌نشانی شیراز در یک نشست خبری به تشریح ویژه برنامه‌های روز آتش نشان در این کلانشهر پرداخت.

به گزارش سحاب پرس، محمدهادی قانع در نشست خبری هفته آتش‌نشان با گرامیداشت یاد شهدای آتش‌نشان اظهار کرد: شهدای آتش‌نشان، شهدای خدمت محسوب می‌شوند، ولی ما در سازمان آتش‌نشانی بسته آیین‌نامه تسهیلات جان‌باختگان یا نقص عضو و از کارافتادگان سازمان را با همکاری شورای اسلامس شهر تدوین کرده‌ایم.

وی از تشکیل کارگروه ایمنی ویژه حرم حضرت شاهچراغ(ع) خبر داد و بیان کرد: این کارگروه را پیش از این برای بازار تاریخی وکیل شیراز انجام دادیم و برای حرم نیز طی دو هفته گذشته تفاهم‌نامه لازم را منعقد کردیم.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به تدوین طرح جامع اطفای حریق شیراز افزود: این کار برای نخستین بار در کشور با همکاری دانشگاه شیراز انجام شده که برای آن کارهای پژوهشی انجام شده است و می‌تواند الگویی برای سایر شهرهای کشور باشد.

به گفته قانع؛ هم‌اکنون نیاز به ۳۲ ایستگاه آتش‌نشانی در سطح شیراز وجود دارد، اما در حال حاضر تنها ۲۳ ایستگاه عملیاتی در این کلان‌شهر فعال هستند.

وی اضافه کرد: ایستگاه گویم که در حقیقت شعبه شماره ۲ سازمان آتش‌نشانی شیراز برای منطقه شمال غرب خواهد بود تا ۳۰ مهرماه جاری افتتاح خواهد شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به ضرورت اخذ مجوز جذب ۲۰۰ نیرو با توجه به بازنشستگی تعدادی از پرسنل و افتتاح ایستگاه‌های جدید تا پایان سال جاری اشاره کرد.

قانع با تصریح بر ایمن‌سازی مناطق ۱۱گانه شیراز گفت: ایمن‌سازی مناطق  دارای اصول ۱۰ گانه است که یکی از اصول آن به بافت تاریخی شیراز اختصاص یافته است و از هفتم مهرماه فعالیت خود را شروع می‌کند.

وی از انجام سه هزار و ۸۸۳ عملیات امداد نجات طی شش ماه نخست سال جاری در این کلان‌شهر خبر داد و اظهار کرد: طی این بازه زمانی دو هزار و ۹۳۶ عملیات حیات وحش بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز افزود: علاوه بر این‌ها در این بازه زمانی حدود ۴۸ هزار و ۲۶۰ مزاحم تلفنی به مرکز آتش‌نشانی شیراز تماس گرفته‌اند.

قانع در ادامه سخنان خود به ویژه برنامه‌های هفته آتش‌نشانی اشاره و بیان کرد: اجرای دوره آموزشی داوطلبان آتش‌نشانی در بوستان مادر بلوار احمدبن موسی(ع)، برگزاری مراسم غبارروبی و گلباران مزار شهدای شیراز و سرکشی از خانواده شهدای آتش‌نشان از جمله برنامه‌های این هفته هست.

به گفته وی؛ آیین غبارروبی و گلباران مضجع شریف حضرت احمدبن موسی(ع)، مانور آتش‌نشانان و مراسم بزرگداشت روز آتش‌نشان با حضور مسئولان استانی در حرم حضرت شاهچراغ(ع)‌ از دیگر برنامه‌های این هفته هست.

برپایی نمایشگاه تخصصی آتش‌نشانان در حرم حضرت شاهچراغ(ع)، افتتاح دو ایستگاه آتش‌نشانی در پارک کوهستانی دراک   و بلوار عدالت و کلنگ‌زنی احداث ایستگاه شماره ۱۰ بریجستون از جمله برنامه‌هایی بود که رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به آن اشاره کرد.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=48762

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.