• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3

نیمی از مردم فارس سه نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند

  • کد خبر : 48526
  • 02 مهر 1401 - 19:42
نیمی از مردم فارس سه نوبت واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند
براساس آخرین گزارش‌های آماری از طرح جامع واکسیناسیون علیه بیماری کروناویروس، بیش از نصف جمعیت گروه هدف استان فارس، سه نوبت واکسن تزریق کرده‌اند.

طبق اطلاعات آماری ارائه شده از سوی دستگاه‌های مسئول تا پایان شهریورماه، بالغ بر ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار دُز واکسن کرونا به افراد بالای ۱۲ سال در استان فارس تزریق شده است.

براساس این اطلاعات آماری، از مجموع واکسن‌های تزریق شده کرونا، حدود ۹۵ درصد دُز اول، ۹۰ درصد دُز دوم و ۵۶ درصد دُز سوم را شامل می‌شود و علاوه بر آن حدود ۱۴۹ هزار نفر نیز دُز یادآور را هم تزریق کرده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در نشست شنبه دوم مهرماه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، اعلام کرد که در مجموع شهرستان‌های تحت نظارت این دانشگاه ۹۴.۱ درصد از جمعیت گروه هدف، واکسن نوبت اول کرونا را دریافت کرده‌اند.

طبق اظهارات عباس رضائیان‌زاده از کل جمعیت گروه هدف در شهرستان‌های تحت مدیریت علوم پزشکی شیراز، ۸۸ و یک دهم درصد نوبت دوم، ۵۰ و ۱۱ صدم درصد نوبت سوم و ۴ و ۱۴ صدم درصد دز یادآور واکسن کروناویروس را تزریق کرده‌اند.

رضائیان‌زاده همچنین از مردم خواست، با توجه به اینکه چرخه های انتقال ویروس همچنان در جامعه وجود دارد، رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

او با اشاره به بازگشایی مدارس، از دانش آموزان خواست تا رعایت شیوه نامه های بهداشتی را جدی بگیرند و ضمن تاکید بر ضرورت تکمیل زنجیره واکسیناسیون، گفت: به اولیا و دانش آموزان توصیه می‌شود ضمن رعایت فاصله فیزیکی و تهویه مناسب در مدارس، خانواده ها نیز واکسیناسیون کودکان خود بر علیه کرونا را جدی بگیرند.

رضائیان زاده از دانش آموزان خواست که در رعایت شیوه نامه های بهداشت فردی کوشا باشند و گفت: دانش‌آموزان ضمن استفاده از ماسک در فضاهای بسته مانند کلاس درس، شست و شوی صحیح و مستمر دست ها را به ویژه پیش از خوردن و آشامیدن انجام دهند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=48526

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.