• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس؛

تشکیل ۲۰ پرونده قاچاق نوشت‌افزار در فارس

  • کد خبر : 48492
  • 02 مهر 1401 - 15:19
تشکیل ۲۰ پرونده قاچاق نوشت‌افزار در فارس
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس اعلام کرد که طی ۶ ماه نخست امسال، ۲۰ پرونده در خصوص قاچاق نوشت‌افزار در این استان در شعب مختلف تعزیرات تشکیل و بخشی از آنها رسیدگی شده است.

غلامرضا سالاری شنبه دوم مهر خاطرنشان کرد: خوشبختانه در موضوع تولید نوشت افزار با توجه به کمیت و کیفیت تولیدات داخلی، با قاچاق گسترده کالا روبرو نیستیم و بیشتر نظارت‌ها بر قیمت این اقلام متمرکز شده است.

به نقل از تعزیرات فارس، سالاری ضمن یادآوری اینکه طی ۶ ماه اول امسال، ۲۰ پرونده قاچاق نوشت افزار در تعزیرات فارس تشکیل و بخشی از آن رسیدگی شده است، گفت: سه مورد از این پرونده‌ها پس از رسیدگی به صدور حکم برائت، منجر شده است.

سالاری خاطرنشان کرد: ۱۰ فقره از این پرونده‌ها با احراز تخلف و صدور حکم مبنی بر ضبط کالا و جریمه نقدی ۸ میلیارد ریالی در حق دولت، روبرو بوده است.

او با اشاره به اینکه سایر پرونده‌ها مراحل رسیدگی را طی می‌کند، گفت: امسال شاهد کاهش تعداد پرونده‌های قاچاق نوشت‌افزار در استان فارس نسبت به مدت مشابه سال قبل، مواجه هستیم.

سالاری ادامه داد: در برخی اقلام نوشت افزار شاهد عرضه محصولات قاچاق توسط واحدهای صنفی هستیم که این موارد نیز مشمول قاچاق در سطح عرضه شده و در صورت مشاهده، مرتکبین علاوه بر ضبط کالای قاچاق به پرداخت جریمه نقدی به میزان ۲ تا ۴ برابر ارزش ریالی کالای مکشوفه محکوم خواهند شد.

وی همچنین به نظارت بر استانداردسازی محصولات نوشت‌افزار، اشاره و اضافه کرد: در خصوص تولیدات غیراستاندارد و  تولید نوشت افزار در کارگاه‌های فاقد پروانه، با توجه به اهمیت نظارت بر این حوزه می‌طلبد که دستگاه‌های متولی نسبت به بررسی کیفی محصولات اقدامات لازم را اجرایی کنند.

سالاری با بیان اینکه در صورت اعلام تخلف از سوی مراجع ذیصلاح، پرونده تعزیراتی برای متخلفین تشکیل و رسیدگی خواهد شد، گفت: همزمان با بازگشایی مدارس شاهد افزایش تقاضا برای خرید نوشت افزار هستیم، لذا از شهروندان تقاضا می‌شود که در صورت مواجهه با تولیدات فاقد کیفیت یا عرضه آنها با قیمت نامتعارف، شکایت خود را از طریق سامانه t۱۳۵.ir گزارش کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=48492

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.