• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
6
مدیر کل کانون فارس؛

اجرای چهار هزار و نود فعالیت فرهنگی در فصل بهار

  • کد خبر : 4818
  • 23 تیر 1399 - 5:12
اجرای چهار هزار و نود فعالیت فرهنگی در فصل بهار
فصل بهار 1399 با 4090 فعالیت فرهنگی در کانون فارس همراه بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون فارس، زهرا افتخاری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس با اعلام این خبر گفت: فصل بهار سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم امکان حضور کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی هنری کانون و انجام فعالیت حضوری، ۴۰۹۰ فعالیت فرهنگی در فضای مجازی برای اعضای کانون فارس انجام شد.
به گفته افتخاری این فعالیت‌ها در قالب فعالیت‌های کتاب محور (کتاب‌خوانی، بحث کتاب، معرفی کتاب)، قصه‌گویی، فعالیت‌های علمی، نمایش، پژوهش، بازی، کاردستی، اوریگامی، شعر‌خوانی و … انجام شد.
مدیر کل کانون فارس با اشاره به تعطیلی مراکز فرهنگی هنری از اسفند ماه سال گذشته با هدف مبارزه با ویروس کرونا و حفظ سلامت اعضا و مربیان، گفت: کانون فارس نیز همچون سایر کانون‌های پرورش فکری کودکان ونوجوانان کشور با فعالیت مستمر در فضای مجازی به تولید محتوا پرداخت و با برگزاری وبینارها و نشست‌های مجازی در جهت تواتمندسازی اعضا و مربیان قدم برداشت.
بر این اساس ۱۳۱ مربی فرهنگی، هنری وادبی و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با تولید بیش از ۷۵۰ فعالیت از اسفند ماه سال ۱۳۹۸ تاکنون به اجرای فعالیت در فضای مجازی در قالب فعالیت جهادی پیک امید، پرداختند.
این در حالی‌ست که در فروردین سال جاری، فعالیت‌های جهادی پیک امید از حالت داوطلبی خارج شد و براساس شیوه‌نامه معاونت فرهنگی در ۴۲ مرکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس، چهار گروه مجازی به تفکیک (کودک دختر-کودک پسر-نوجوان دختر-نوجوان پسر) روزانه فعالیت می‌کنند و تمامی فعالیت‌های حضوری کانون به صورت مجازی توسط مربیان فرهنگی ادبی و هنری برگزار می‌شود که حاصل آن انجام ۴۰۹۰ فعالیت فرهنگی در کنار ۶۷۲ فعالیت هنری و ۵۳۸ فعالیت ادبی بوده است.
افتخاری گفت: هر چند از دهم خرداد ۱۳۹۹ مراکز کانون بازگشایی و مربیان در محل کار خود حضور دارند اما اجرای فعالیت‌های مجازی همچنان ادامه دارد.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس با دارا بودن ۴۲ مرکز فرهنگی هنری ثابت۸ مرکز سیار روستایی و ۶ مرکز پستی در سراسر استان به خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان مشغول است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=4818

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.