• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
3
رئیس پلیس فتای استان فارس؛

دستگیری باند کلاهبرداری در شیراز

  • کد خبر : 46411
  • 09 شهریور 1401 - 15:52
دستگیری باند کلاهبرداری در شیراز
رئیس پلیس فتای استان فارس از دستگیری کلاهبرداران خبر داد که در پوشش پیک موتوری و با استفاده از دستگاه اسکیمر، از شهروندان کلاهبرداری می‌کردند.

سرهنگ امیرحسین سلیمانی چهارشنبه ۹ شهریور به خبرنگاران گفت: تعداد زیادی از شهروندان طی مراجعه به پلیس فتا، مدعی شدند مبالغی به صورت غیرمجاز از حساب بانکی آنان برداشت شده است؛ لذا موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد همه قربانیان این پرونده بعد از سفارش غذا از یک بیرون‌بر، حسابشان خالی شده و به روش اسکیمر مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

رئیس پلیس فتا استان گفت: افسران پلیس فتا در مرحله تحقیقات پرونده متوجه شدند مجرمین تحت پوشش پیک موتوری یکی از بیرون‌برهای شهر شیراز اقدام به تحویل غذا به شهروندان کرده و با تهیه کپی از کارت بانکی مشتریان، اقدام به برداشت وجه از حساب این افراد می‌کنند.

سلیمانی ادامه داد: کارشناسان در روند تحقیقات خود با بهره گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند ۴ نفر از این افراد را شناسایی و آنان را دستگیر کرده و به مقر انتظامی دلالت دهند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: متهمان در مواجهه با شکات پرونده و مستندات جمع آوری شده توسط پلیس به کلاهبرداری ۵ میلیارد ریالی از ۴۰ شهروند به روش اسکیمر اقرار کردند.

وی ادامه داد: شهروندان برای پیشگیری از سرقت‌ به‌ صورت اسکیمیر، انجام عملیات بانکی و وارد کردن رمز کارت حساب بانکی را شخصاً خودشان انجام دهند؛ چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امکان برداشت از حساب شهروندان امکان‌پذیر نخواهد بود.

سلیمانی با بیان اینکه تغییر رمز دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه کلاهبرداران است، اضافه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir  گزارش کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=46411

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.