• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 6 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024
3
مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان؛

عملیات ساخت ۶ طرح آبخیزداری در بیرم لارستان آغاز شد

  • کد خبر : 45851
  • 07 شهریور 1401 - 0:47
عملیات ساخت ۶ طرح آبخیزداری در بیرم لارستان آغاز شد
عملیات اجرایی ۶ طرح آبخیزداری و آبخوان داری امروز یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱و در پنجمین روز از گرامیداشت هفته دولت با حضور جمعی از مسئولان محلی در بیرم لارستان استان فارس آغاز شد.

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری لارستان در آیین کلنگ زنی این طرح ها گفت: مجموع اعتبار پیش بینی شده برای این ۶ طرح مهم آبخیزداری را رقمی افزون بر ۳۰۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات ملی اعلام کرد.

مسعود لادنی اظهار داشت: مساحت کل حوزه آبخیزداری این ۶ طرح حدود ۱۰ هزار متر مربع و حجم کنترل سیلاب این طرح ها نیز یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مکعب آب پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: این ۶ طرح مهم آبخیزداری که نوع ساخت آنها سنگ و سیمان است در روستاهای بالاده، جوزقدان، نجف آباد، کمال آباد، محمد قاسمی و علی آباد بخش بیرم ساخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح های مهم آبخیزداری پس از سیل ویرانگر دیماه سال گذشته در بخش بیرم در دستور کار فرمانداری ویژه لارستان و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و استان فارس قرار گرفت، گفت: با بررسی های انجام شده یکی از دلایل اصلی در بروز سیل بیرم و هجوم آب به داخل شهر از طرف رودخانه بالاده ناشی از نبود طرح های آبخیزداری برای کنتل سیلاب بوده است.

مدیر منابع طبیعی و آبخیز داری لارستان تصریح کرد: همچنین مطالعات ۱۲ طرح آبخیزداری دیگر در مناطق مختلف این شهرستان شروع شده که با اجرای آنها علاوه بر نقش کنترل سیلاب و هدایت آبهای سطحی و رودخانه های فصلی بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب به ذخیره آب در منطقه نیز اضافه خواهد شد.

بارش های سیل آسای دیماه سال ۱۴۰۰ به یک هزار و ۵۴۴ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی لارستان و بخش بیرم این شهرستان خسارت وارد کرد که ۳۰۶ مورد این واحدها به طور کامل تخریب شد و در حال بازسازی است.

بخش بیرم حدود ۱۶ هزار نفر جمعیت دارد و فاصله آن با شهر لار مرکز لارستان هم حدود ۱۸۰ کیلومتر است.

همچنین امروز و در پنجمین روز از هفته دولت چندین طرح عمرانی، خدماتی و زیربنایی در بخش ها و روستاهای مختلف لارستان بهره برداری و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی سه آموزشگاه ابتدایی با اعتبار پیش بینی شده ۲۶۰ میلیارد ریال ، افتتاح پارک جنگلی و بوستان محلی به مساحت ۲ و نیم هکتار و اعتبار هزینه شده ۶ میلیارد ریال در بخش بیرم و همچنین بهره برداری از زمین چمن مصنوعی با زیربنای ۸۰۰ متر مربع و با اعتباری حدود ۵ میلیارد ریال در بخش صحرای باغ از مهمترین این طرح ها بود.

داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان تعداد طرح های افتتاحی و یا کلنگ زنی در سطح این شهرستان در هفته دولت امسال را ۸۷ طرح با اعتباری هزینه شده و یا پیش بینی شده افزون بر ۶ هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

شهرستان لارستان با جمعیتی حدود ۲۰۰ هزار نفر و با ۱۷۰ روستای دارای سکنه به مرکزیت شهر لار در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع است.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=45851

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.