• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2
معاون استاندار فارس عنوان کرد:

امسال مشکل تامین آب روستاها با اجرای پروژه‌های آبرسانی حل می‌شود

  • کد خبر : 45582
  • 05 شهریور 1401 - 9:20
امسال مشکل تامین آب روستاها با اجرای پروژه‌های آبرسانی حل می‌شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: امسال با اجرای حدود ۴۰ درصد از پروژه‌های آبرسانی در استان، مشکل تامین آب روستاها حل خواهد شد.

محمود رضایی در خصوص پروژه‌های قابل افتتاح در فارس گفت: عملیات اجرای تمام پروژه‌های مورد نظر به اتمام رسیده و زمان بهره برداری آنها فرا رسیده است.

به نقل از استانداری فارس، او از توزیع متوازن و عادلانه پروژه های مذکور در سطح استان خبر داد و افزود: حتی برای شهرستان‌های جدید التاسیس کوچک استان نیز پروژه‌های عمرانی تعریف شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس عنوان کرد: پروژه‌های عمرانی هفته دولت با در نظر گرفتن نیازهای اصلی مردم در حوزه‌های عمومی و رفاهی در حوزه‌های ورزشی، آبرسانی به شهرها و روستاها، حمل ونقل وراهداری، مسکن، بهداشت و درمان، برق رسانی، گازرسانی، فرهنگی و آموزشی، خدمات شهری و نیز پرداخت تسهیلات اشتغال زایی و کمک به بخش خصوصی به عنوان نیروی اصلی محرک توسعه تعریف شده‌اند.

رضایی به بحث‌ گاز رسانی به شهرها و روستاها اشاره و عنوان کرد : خوشبختانه در حال حاضر تمام شهرهای استان از نعمت گاز برخور دارند و تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز تا شهریور ۱۴۰۲ گاز کشی خواهند شد ؛ ضمن اینکه در حال حاضر نیز بیش از ۹۶ درصد این روستاها از نعمت گاز بهره مند هستند.

او خاطرنشان کرد: در همین هفته دولت بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان پروژه گاز رسانی در استان فارس افتتاح و یا کلنگ زنی خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس یادآور شد: در حال حاضر اکثر صنایع و شهرک‌های صنعتی ما دارای گاز هستند و این مهم عوارض استفاده از سوخت‌های غیر مجاز در این واحدها را به صفر رسانده است.

او در  ادامه به عبور فارس از تابستان امسال بدون اعمال خاموشی‌ها اشاره کرد و گفت : تابستان امسال را بدون خاموشی‌های خانگی و حتی با کاهش خاموشی در بخش کشاورزی و صنعت پشت سر گذاشتیم؛ این شرایط نتیجه مدیریت مطلوب  توزیع برق در استان و تعامل با مردم ومدیریت مصرف از سوی آنها بود.

رضایی همچنین از مقاوم سازی واحدهای مسکونی ۷۰ درصد از روستاهای فارس خبر داد و گفت: فارس استانی حادثه خیز است و مقاوم سازی واحدهای مسکونی که از ایمنی کافی برخوردار نیستند به کاهش خسارات و تلفات ناشی از حوادث کمک خواهد کرد.

او به مصوبه اخیر دولت برای پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیونی با بهره ۵ درصد در حوزه مقاوم سازی واحدهای مسکونی اشاره کرد و گفت: با پرداخت این تسهیلات ، مقاوم سازی ۳۰درصد باقی مانده از واحدهای مسکونی روستایی شتاب خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس در ادامه به وجود تنش آبی در هزار روستای استان در ابتدای فصل گرم امسال اشاره و اظهار کرد: با اجرای حدود ۴۰ درصد از پروژه‌های آبرسانی استان در سال جاری، مشکل تامین آب روستاهای مذکور حل خواهد شد.

رضایی همچنین خاطرنشان کرد : در حال حاضر عملیات آبرسانی به شیراز و بسیاری از شهرستان‌های استان نیز در حال انجام است.

او از  انجام پروژه‌های عمرانی در حوزه راهداری ، کشاورزی و بهداشت و درمان و سایر حوزه‌ها با استفاده از توان مالی و اجرایی قرارگاه خاتم وپیرو انعقاد تفاهم نامه با این نهاد پرقدرت خبر داد و گفت: قطار عمرانی فارس با قدرت و شتاب مطلوب در حال حرکت بوده و به زودی مردم استان از مزایای پروژه های عمرانی در تمام حوزه‌ها بهره مند خواهند شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=45582

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.