• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
1
نجیمی سرپرست هیات ورزش های همگانی استان فارس:

ورزش همگانی زیر بنای سلامتی و تندرستی افراد جامعه است

  • کد خبر : 45270
  • 04 شهریور 1401 - 10:31
ورزش همگانی زیر بنای سلامتی و تندرستی افراد جامعه است
سرپرست هیات ورزش های همگانی استان فارس گفت: ورزش همگانی زیر بنای سلامتی و تندرستی افراد جامعه است.

به گزارش سحاب پرس ، نجیمی در جمع خبرنگاران، ورزش همگانی را زیر بنای سلامتی و تندرستی افراد جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: هدف فدراسیون ورزش های همگانی، ایجاد زمینه برای پرداختن عامه مردم به ورزش با توجه به امکانات موجود است.
او با اشاره به تاریخ شکل گیری ورزش همگانی در کشور گفت: ورزش های همگانی به صورت ورزش محلات شروع و در سال ۱۳۷۱ رسما فدراسیون ورزش های همگانی افتتاح شد که شعار این فدراسیون، ورزش برای همگان است.
نجیمی با بیان فواید ورزش همگانی اظهار داشت: طبق نظر سازمان بهداشت جهانی یک سوم مرگ و میرها به دلیل مسائل قلبی است و این در حالی است که ورزش روزانه به شدت در جلوگیری از بیماری های قلبی موثر است.
به گفته نجیمی ایجاد انگیزه برای جامعه، فرهنگ سازی، ایجاد بستر لازم برای ورزش همگانی و… از جمله مواردی است که باید در راستای ترویج ورزش همگانی دنبال شود.
او افزود: طبق اساس نامه فدراسیون، یک سری دستگاهها مکلف شده اند که این ورزش را ترویج دهند و توقعی که از مجموعه هیات می رود این است که با ایجاد تعامل بین دستگاهها، دسترسی به حداقل امکانات ورزشی را برای شهروندان ایجاد کنیم.
نجیمی با بیان اینکه فدراسیون ورزش های همگانی ۴محور را به عنوان محور اصلی کار خویش در نظر گرفته است، افزود: محور نخست محور فرهنگی تبلیغی است که در این راستا نقش رسانه ها بسیار مهم است.
او آموزش و تربیت نیروی انسانی، برگزاری مسابقات مختلف و ساخت تجهیزات و تهیه امکانات ورزشی را از دیگر محورهای مذکور دانست و گفت: سازمان هایی مانند شهرداری با داشتن زیرساخت های مناسب و فضاهای خوب، می توانند در بستر سازی برای ورزش همگانی بسیار موفق عمل کنند.
نجیمی به عنوان نمونه به مجموعه باغ مهربانوی منطقه ۶ شهرداری اشاره کرد و گفت: فاز نخست این باغ با پیشرفت فیزیکی ۹۰درصد با امکانات بسیار خوب و متنوع، دو هفته آینده آماده بهره برداری است و برنامه این است که در ۱۱منطقه شهرداری ساخته شده و در اختیار بانوان قرار گیرد.
او تاکید کرد: برنامه ریزی ورزشی برای بانوان در هر نقشی که هستند مانند همسری، مادری و…، موجب خواهد شد که یک جامعه با نشاط داشته باشیم چراکه بانوان ستون یک خانواده محسوب می شوند.
این مقام مسوول با بیان اینکه با خرد جمعی می توان به نتایج مطلوب رسید، برنامه هیات برای رونق ورزش های همگانی در استان فارس را در قالب گسترش فضاهای عمومی و تجهیز این فضاها به حداقل امکانات ورزشی با هم افزایی همه دستگاهها عنوان کرد و گفت: هدف ما این است که مردم به راحتی از این امکانات به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.
نجیمی در پایان نیز گفت: در این راستا با تک تک کمیته های ورزشی نیز نشست خواهیم داشت تا بتوانیم از ظرفیت های این کمیته ها نیز بهره مند شویم.

مریم جوانمردی نایب رئیس هیات ورزش های همگانی استان فارس گفت : توجه به ورزش بانوان نقطه عطف هیات ورزش های همگانی استان فارس است و توجه به کم تحرکی و فعالیت های بدنی باید مورد توجه قرار گیرد.

اقدام هیات ورزش های همگانی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی

همچنین جعفری مدیر روابط عمومی هیات ورزش های همگانی استان فارس نیز با بیان اینکه هیات ورزش های همگانی در دوران کرونا خوش درخشید، افزود: تنها در یک قلم، ۷هزار کلیپ تندرستی در این راستا تهیه شده است.
او همچنین گفت: ورزش های همگانی در استان فارس جایگاه ویژه ای دارد و همین توجهات موجب شده تا در کشور حرف های بسیاری برای گفتن داشته باشیم. به عنوان نمونه کمیته آمادگی جسمانی فارس در کشور اول شد.
جعفری همچینن گفت: امروز کمیته پیشکسوتان یکی از فعال ترین کمیته ها است و برنامه های همگانی و تفریحی و ورزشی خوبی دارند که با توجه به نیاز این قشر بسیار اثرگذار است.
او ادامه داد: قدم بزرگ هیات ورزش های همگانی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که شاید فعالیت آن محسوس نباشد اما در این عرصه کارهای ارزشمندی انجام شده و تلاش ما این است که توجه مردم را در نهایت به ورزش و سلامتی جلب کنیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=45270

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.