• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
1
وزیر آموزش و پرورش؛

تامین ۲۰۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی برای استان فارس در هفته دولت

  • کد خبر : 45261
  • 04 شهریور 1401 - 22:06
تامین ۲۰۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی برای استان فارس در هفته دولت
وزیر آموزش و پرورش گفت: افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی برای استان فارس تامین شده که در هفته دولت این تجهیزات به فارس ارسال می‌شود.

یوسف نوری، در نشست مشترک با استاندار فارس ، نمایندگان مردم استان در مجلس و مسئولان آموزش و پرورش فارس، با اشاره به اختصاص بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان اعتباری به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سفرهای استانی رئیس‌جمهور افزود: در اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان نیز مشکلاتی وجود داشت که برای رفع آن‌ها تلاش می‌کنیم.

وی، ضمن گرامیداشت هفته دولت ادامه داد: اقداماتی نیز در جهت تامین فضای مورد نیاز دانشگاه فرهنگیان شیراز صورت گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: با تلاش‌های صورت گرفته توانستیم یک هزار و ۵۰۰ عضو هیات‌علمی برای دانشگاه فرهنگیان در کشور جذب کنیم و در دیگر زمینه‌ها نیز به تقویت این دانشگاه پرداختیم.
نوری گفت: باید تلاش کنیم دانشگاه فرهنگیان را بیش ‌از پیش احیا کنیم و حتی الامکان مراکز تربیت ‌معلم را در مناطق محروم راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: افزون بر ۱۰ درصد از درآمدهای عمرانی استان‌ها نیز به آموزش و پرورش تعلق دارد.

موضوع بدهی مدارس به موقوفات را پیگیری خواهیم کرد
استاندار فارس هم، با اشاره به بحث بدهی مدارس و اماکن آموزش و پرورش به موقوفات گفت: این مساله را در استان از طریق برگزاری جلسات با مسوولان اوقاف و استفاده از ظرفیت های قانونی پیگیری خواهیم کرد.
محمد هادی ایمانیه افزود: موضوع تقسیط و تخفیف بدهی حامل های انرژی مدارس نیز از دیگر مباحثی است که در اولین فرصت دنبال خواهد شد.
وی، ضمن تاکید بر لزوم توانمند سازی مالی مدارس و آموزش و پرورش ادامه داد: برای صدور مجوز تجاری سازی بخشی از فضای مدارس در حاشیه معابر اصلی به منظور استفاده از عواید مالی و ایجاد درآمدهای پایدار و مستمر برای اجرای طرح های تربیتی نیز آمادگی داریم.
استاندار فارس، با اشاره به مشکل فضای دانشگاه فرهنگیان، خواستار سرعت گرفتن روند احداث این دانشگاه شد.
ایمانیه همچنین پیشنهاد داد برخی از فضاهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان که کمبود دانشجو دارند با توافقی که وزیر آموزش و پرورش با رییس دانشگاه آزاد اسلامی کشور می‌توانند داشته باشد در اختیار آموزش و پرورش و مدارس و خصوصا هنرستانها قرار گیرند.
وی افزود: به فرمانداران استان تاکید خواهم کرد تا سالن های اجتماعات دیگر ادارات را در شهرستانها در اختیار مدارس و آموزش و پرورش قرار دهند.

طرح رتبه بندی معلمان تا جلب رضایت فرهنگیان پیش رود
رییس مجمع نمایندگان فارس هم، ضمن تقدیر از اجرای طرح رتبه بندی معلمان گفت: این روند مسیر باید همچنان باقوت به پیش رود تا رضایتمندی فرهنگیان را تامین کند.
محسن علیزاده افزود: وزیر آموزش و پرورش ارتباط مناسبی با نمایندگان مجلس دارد و همین موجب شده که مسایل و مشکلات به راحتی به ایشان منتقل و در دستور پیگیری قرار گیرد.
وی ادامه داد: امروز معلمان استان با حداقل امکانات اما با حداکثر توان خود فعالیت می‌کنند که این موجب رضایتمندی مردم استان از این قشر شده است و لذا باید به خواسته های آنها توجه بیشتری شود.

لزوم متمرکز شدن تلاش آموزش و پرورش بر معلم و محتوای آموزشی
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: اگر تلاش وزارت آموزش و پرورش بر دو  موضوع مهم معلم و محتوای آموزشی متمرکز نشود سایر اقدامات به جایی نمی‌رسد.
ابراهیم عزیزی افزود: باید توان آموزش و پرورش بر حل مشکلات معلم متمرکز شود و محتوا نیز با بهره گیری از سند تحول فرصت مناسبی است که می‌تواند غنای لازم را به تعلیم و تربیت بدهد.
وی، خواستار اقدام جدی در جهت تقویت و توسعه دانشگاه فرهنگیان شد و ادامه داد: این دانشگاه یکی از پایه های اساسی تعلیم و تربیت در استان است.
او گفت: نقص مهم امروز در نظام تعلیم و تربیت، مساله مهارت آموزی است و باید مورد اقدام جدی و عملی وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.

تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای آموزش و پرورش
نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه خواستار تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای طرحی و نهضتی و قراردادی و سایر نیروها شد.
حجت الله فیروزی افزود: معلمان در دوران کرونا تلاش های زیادی علی رغم نبود زیرساخت ها انجام دادند اما آنگونه که شایسته است از این قشر عزیز تجلیل و یاد نشده است.
وی ادامه داد: بر اساس گزارشاتی که وجود دارد رتبه بندی شامل بخشی از پرسنل آموزش و پرورش از جمله افرادی که با استخدام اداری وارد آموزش و پرورش شده و یا مامورین به دیگر دستگاههای دولتی و نیروهای موسوم به طرح مهرآفرین نشده است.

سهم دولت در تخصیص اعتبار پرژوه‌های خیرساز پرداخت شود
نماینده مردم لار، گراش، خنج و اوز در مجلس شورای اسلامی نیز به محرومیت های موجود در جنوب استان فارس اشاره کرد و خواستار اجرای تعهد تخصیص اعتبار برای پرداخت سهم دولت در پروژه های خیرساز شد.
حسین حسین زاده افزود: در مدت دو سال اخیر اتفاقات خوبی در حوزه احداث فضاهای آموزشی در این بخش استان روی داده است.
وی ادامه داد: باید زمینه حضور خانواده ها در سیستم تعلیم و تربیت و توانمند سازی آنها فراهم شود چراکه دانش آموزان بخش زیادی از شبانه روز را در کنار خانواده خود به سر می برند.

توجه به مساله تبدیل وضعیت معلمان بسیار مهم است
نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دغدغه همه معلمان مدارس مهم است اما توجه ویژه به قشر خدمتگزاران خصوصا مساله تبدیل وضعیت آنها با توجه به اینکه بسیاری از آنها ادامه تحصیل داده اند نیز بسیار مهم است.
مسلم صالحی افزود: این مساله بار مالی زیادی را هم بر دولت تحمیل نخواهد کرد.

لزوم رعایت توازن در توزیع نیروی انسانی ماهر در مدارس روستایی
نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی نیز بر لزو رعایت توزیع متوازن نیروی انسانی ماهر خصوصا در مدارس روستایی تاکید کرد.
عبدالعلی رحیمی، در خصوص تاخیر پرداخت کسورات حقوق بازنشستگان که توسط صندوق بازنشستگی کسر ولی به بانک ها با تاخیر پرداخت می‌شود هم گفت: این مساله گاها مشکلاتی را از جمله مسدودی حساب بازنشستگان را به همراه داشته است.

۹۳ درصد معلمان فارس مشمول طرح رتبه بندی شده اند
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس نیز در این نشست گفت: ۹۳ درصد معلمان این استان مشمول طرح رتبه بندی شده اند.
محمد خلیل عسکری بیان کرد: با توجه به سند تحول بنیادین به عوامل و دستگاههای مختلف در تعلیم و تربیت اعتقاد داریم به همین منظور بیست تفاهم نامه با دستگاههای مختلف در استان امضا شد.
او اظهار داشت: با توجه به مشکلات دانشگاه فرهنگیان در بحث فضای فیزیکی، پیشنهاد می‌شود که یکی از فضاهای دانشگاه صنعتی شیراز در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار گیرد.
او گفت: همچنین با توجه به گستردگی شهر شیراز، اداره آموزش و پرورش در شهر صدرا، منطقه سیخ دارنگون و داریون نیز مستقر شود.
وی، در خصوص اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم بیان کرد: کار تدوین این نقشه راه امروز تمام شده و یک نسخه آن تحویل وزیر آموزش و پرورش می شود.
عسکری افزود: در این نقشه راه هم مدل مفهومی دارد، هم درون سازمان دیده شده و هم قرارگاه برون سازمانی که شورای فرهنگ عمومی است دیده شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس ادامه داد: این سند به سه مرحله استانی، منطقه ای و مدرسه ای تقسیم و ۲۶ گام استانی، ۹ گام منطقه ای و هفت گام مدرسه ای در آن دیده شده است.

منبع

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=45261

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.