• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1
رئیس شورای شهر شیراز:

رسانه‌ها از اعتماد اجتماعی به عنوان یک سرمایه مراقبت کنند

  • کد خبر : 45021
  • 01 شهریور 1401 - 12:38
رسانه‌ها از اعتماد اجتماعی به عنوان یک سرمایه مراقبت کنند
رئیس شورای شهر شیراز در آیین تجلیل از اصحاب رسانه حوزه مدیریت شهری گفت: اعتماد و یکپارچگی از سرمایه های اجتماعی است که باید مراقب بود با اخبار نادرست این اعتماد اجتماعی از بین نرود.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از مهر، مهدی طاهری در مراسم قدردانی از خبرنگاران حوزه مدیریت شهری شیراز با اشاره به اینکه اعتماد به سختی به‌وجود می‌آید و بسیار ساده و سهل از دست می‌رود، اظهار کرد: سرمایه اجتماعی بزرگترین سرمایه یک کشور است و آنچه که در کشور به عنوان این سرمایه معرفی می‌شود حفظ اعتماد و حمایت در میان توده‌های مردم است و اگر این اتصال خدشه‌دار شود در حقیقت به اصل سرمایه اجتماعی آسیب وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه معتقدم یکی از نقش‌های اصلی حفظ انسجام این سرمایه اجتماعی را خبرنگاران و جامعه خبری ایفا می‌کنند، گفت: امروز ما با انبوهی از اخبار تأیید شده و نشده مواجه هستیم که می‌تواند سبب اعتماد و عدم اعتماد از آنچه که صحت دارد یا ندارد، بشود. این بافت اجتماعی و یکپارچگی که در جامعه آن را به نام سرمایه اجتماعی می‌شناسیم نباید دچار اشکال شود.

رئیس شورای شهر شیراز افزود: از سوی دیگر شجاعت، صداقت و صراحت به خرج دادن و موقع‌شناس بودن از ویژگی‌های یک خبرنگار است و خبرنگاران همچون سربازانی هستند که در جبهه رسانه مشغول خدمت هستند.

در این نشست همچنین محمدرضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر شیراز ضمن گلایه از اینکه متأسفانه مدتی است رسانه‌ها ارتباط کمتری با مردم دارند، گفت: این موضوع را می‌توان حتی در برنامه‌های صدا و سیما نیز مشاهده کرد که ۹۹ درصد محتوایی که پخش می‌شود مربوط به مسئولان است و مردم کمترین فرصت را برای انتقال پیام خود دارند.

او اظهار کرد: طرحی در شورا تحت عنوان محله و مسجد محوری در حال اجرا است و اگر این طرح تقویت شود می‌توان مردم سالاری دینی را از پایین به بالا و آنچه که به عنوان دموکراسی عنوان می‌شود، شاهد بود.

هاجری اضافه کرد: باید وضعیت به گونه‌ای پیش رود که مبنای تصمیمات، دستورالعمل‌ها و مصوبات شورا مطالبات ویژه درخواستی و حقیقی مردم باشد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=45021

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.