• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
2
رییس مجمع نمایندگان فارس:

با زمین‌خواری و موقوفه‌خواری در استان مقابله شود

  • کد خبر : 4380
  • 22 خرداد 1399 - 16:53
با زمین‌خواری و موقوفه‌خواری در استان مقابله شود
رییس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: موضوع زمین‌خواری، موقوفه‌خواری و کوه‌خواری از دیگر مسائلی است که قوه قضاییه باید در استان فارس به آن توجه داشته باشد.

سید موسی موسوی، پنجشنبه در نشست شورای اداری استان فارس که با حضور رییس قوه قضاییه برپا شد، افزود: امیدواریم موضوع باغشهری‌ها تعیین‌تکلیف شود و برای حل مشکلات مردم و خریداران که سال‌هاست با آن مواجه هستند، اقدام عاجل انجام شود.

نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: تعداد کم قاضی در کنار حجم انبوه پرونده‌های قضایی، سبب شده مردم همواره به طولانی شدن روند صدور حکم، معترض شوند از این رو ضروری است در این استان، دایره خدمات قضایی گسترش یافته و افزایش امکانات، تجهیزات، جذب نیروی انسانی و احداث مجتمع قضایی واحد در شیراز در دستور کار قوه قضاییه قرار گیرد. 

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی به ویژه مجمع نمایندگان فارس از اقدامات قوه قضاییه در مبارزه با فساد قدردانی می‌کند.

موسوی، با بیان اینکه آنچه که سبب خوش‌بینی مردم به دستگاه قضایی و افزایش سرمایه اجتماعی نظام می‌شود، برخورد با دانه درشت‌هاست، اظهار داشت: برخورد قاطع دستگاه قضایی با قاضی فاسد، نماینده مجلس فاسد، وزیر فاسد و مدیران ارشد و ذی‌نفوذان به ویژه در همان دوران مسوولیت آنها، از یک‌سو موج امید را در دل مردم ایجاد می‌کند و از سوی دیگر پیام اقتدار دستگاه قضایی را مخابره کرده و سبب می‌شود تا تمام مفسدان متوجه قاطعیت دستگاه قضایی شوند.
نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی، همچنین از اقدامات مهم رییس قوه قضاییه برای مبارزه با فساد تقدیر و ابراز امیدواری کرد، این مسیر با قوت و قدرت ادامه یابد و فشار ذی‌نفوذان، این تیغ را کُند نکند.
موسوی ادامه داد: آفت مبارزه با فساد، رویکرد جناحی و سیاسی است و از سوی دیگر نباید فراموش کنیم در کنار سلطان ارز، سلطان سکه، سلطان خودرو و سایر حضرات سلاطین، همیشه مدیران ارشدی هستند که با زیاده‌خواهی و انباشت ثروت، زمینه رانت را ایجاد کرده و کارچاق‌کن این سلاطین بوده‌اند.
وی اضافه کرد: مطالبه به‌حق رهبر معظم انقلاب و مردم این است که در کنار اعدام این سلاطین، با کسانی که در دستگاه‌های اجرایی با این شبکه فاسد همدست بودند، فارغ از اینکه اصولگرا و یا اصلاح طلب هستند، برخورد قاطع شود تا این شبکه سازمان‌یافته از ریشه خشکانده شود.

نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مبارزه با فساد باید ابتدا خود دولت با کمک مجموعه‌های اطلاعاتی، نظارتی، بازرسی و همچنین حراست دستگاه‌ها اقدامات لازم در پیشگیری از وقوع جرم را انجام دهد، وگرنه هنگامی که جرم به وقوع پیوست، و متخلف هم با چمدان‌های پُراز پول به کانادا گریخت، صدور حکم قضایی دیگر چه فایده‌ای دارد.؟

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=4380

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.