• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
2

اخبار پلیس فارس – ۱۲ مردادماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 43071
  • 12 مرداد 1401 - 20:32
اخبار پلیس فارس – ۱۲ مردادماه ۱۴۰۱

دیدار رئیس دانشگاه شیراز با سردار “حبیبی” رئیس دانشگاه شیراز با حضور در ستاد انتظامی استان، با سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان دیدار و گفت و گو کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، جلسه تعاملی فرماندهی انتظامی استان فارس با دانشگاه شیراز در سالن جلسات ستاد انتظامی استان برگزار شد. در این […]

دیدار رئیس دانشگاه شیراز با سردار “حبیبی

رئیس دانشگاه شیراز با حضور در ستاد انتظامی استان، با سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، جلسه تعاملی فرماندهی انتظامی استان فارس با دانشگاه شیراز در سالن جلسات ستاد انتظامی استان برگزار شد.

در این جلسه، فرمانده انتظامی استان فارس ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت امام حسین (ع)، اظهار داشت: وظیفه ما این است که فضای آرامش بخشی را در جامعه فراهم سازیم تا شما عزیزان بتوانید اقدامات و مأموریت های آموزشی خود را به نحو احسن به مرحله اجرا بگذارید.

سردار حبیبی با تأکید بر ضرورت تشکیل کارگروه ویژه بین مجموعه دانشگاه و انتظامی استان فارس، افزود: انتقال موضوع ها و مطالب به نسل جدید باید با زبان خوش و رأفت و مهربانی توام بوده تا تأثیر گذار باشد.

وی با اشاره به آسیب های فضای مجازی در جامعه، گفت: در این حوزه نیز با استفاده از ظرفیت های فراوان پلیس فتا در استان فارس، آمادگی برای تعامل و همکاری بیش از پیش با مجموعه دانشگاه فراهم است.

در ادامه، دکتر موذنی رئیس دانشگاه شیراز ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت ها و اقدامات پلیس استان فارس و به ویژه سردار حبیبی در راستای ایجاد نظم و امنیت، بر لزوم افزایش تعامل و همکاری های دوجانبه بین فرماندهی انتظامی استان فارس و دانشگاه شیراز تأکید کرد.

عملیات مشترک پلیس فارس و اصفهان و کشف تریاک

فرمانده انتظامی استان از توقیف سواری پژو پارس و کشف ۱۶۵ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر استان‌ اصفهان و فارس خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان “اصفهان” با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با سواری پژو ۴۰۵ در محور “هرمزگان-شیراز” در حال انتقال یک محموله تریاک است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس پس از هماهنگی با مقام قضائی به این محور اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی موفق شدند سواری پژو حامل تریاک را شناسایی و دستور ایست صادر کنند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی خودرو را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند، تصریح کرد: در بازرسی از این سواری ۱۶۵ کیلو تریاک کشف شد.

سردار “حبیبی” با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، از مردم خواست هرگونه مورد مشکوک را سریعا به سامانه فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع و پلیس را در مبارزه با سودا گران مرگ یاری رسانند.

فریم‌های عینک روانه بازار نشد

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۶ هزار و ۳۲۴ عدد فریم عینک خارجی قاچاق به ارزش ۲۵ میلیارد ریال در شهرستان شیراز خبر داد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان حین گشت‌زنی در یکی از محله‌های شهرستان شیراز به یک سواری حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق شدند ۶ هزار و ۳۲۴ عدد فریم عینک خارجی قاچاق و فاقد هرگونه مجوز قانونی کشف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه کارشناسان ارزش اقلام کشف شده را ۲۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

 

ترفند جدید قاچاقچی احشام لو رفت

فرمانده انتظامی “داراب” گفت: ماموران این فرماندهی موفق شدند در بیابان‌های اطراف این شهرستان ۱۳۳ راس گوسفند قاچاق را کشف کنند.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: شب گذشته ماموران انتظامی ایست و بازرسی “قلاتویه” داراب حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به فردی که به صورت پیاده در حال عبور تعدادی احشام از مناطق کوهستانی بود مشکوک و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: با توجه به تاریکی هوا و موقعیت جغرافیایی منطقه فرد قاچاقچی با رویت پلیس متواری و ماموران انتظامی در بازرسی از آن محل موفق شدند ۱۳۳ راس گوسفند قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “داراب” با بیان اینکه تلاش برای دستگیری متهم متواری با جدیت ادامه دارد، گفت: در بررسی‌های تخصصی مشخص شد که قاچاقچی با ترفند انتقال احشام به صورت پیاده قصد انتقال آنها را به استان هرمزگان و سپس خروج از کشور داشته‌ است که با هوشیاری پلیس ناکام ماند.

در “خفر” ۷۰ راس گوسفند قاچاق کشف شد

فرمانده انتظامی “خفر” گفت: در بازرسی از یک دستگاه کامیون ۷۰ راس گوسفند قاچاق کشف و راننده تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ “حجت الله احمدیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی “خفر” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو موفق شدند ۷۰ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل که راننده قصد انتقال آنها را به استان‌های مرزی و خروج از کشور داشت کشف کنند.

فرمانده انتظامی “خفر” با بیان اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، تاکید کرد: پلیس با هرگونه حمل و جابجایی و یا توزیع احشام قاچاق طبق قانون برخورد خواهد کرد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده این گونه موارد، مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

افزایش تعامل قضائی و انتظامی زمینه ساز رضایت مندی شهروندان

فرمانده انتظامی “آباده” گفت: ایجاد امنیت در گرو تعامل قضائی و انتظامی است و این امرزمینه ساز رضایت مندی شهروندان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” به همراه کلیه روسای کوپ تابعه و پلیس های تخصصی با دادستان شهرستان آباده دیدار کردند.

وی در این دیدار ضمن عرض تسلیت به مناسبت دهه اول محرم، با تاکید بر تعامل تنگاتنگ بین فراجا و دستگاه قضائی، اظهار داشت: ارتباط و همکاری این دو دستگاه همیشه در بهبود کیفیت خدمات رسانی به مردم تاثیر به سزایی داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده افزود: بررسی راهکارهای پیشگیری از سرقت، اتخاذ تمهیدات لازم و اجرای طرح های منطقه ای برای شناسایی و دستگیری سارقان و مجرمان از دیگر اولویت های مهم پلیس در تحقق امنیت پایدار در این شهرستان است.

در ادامه این نشست “میثم ابراهیم زاده” دادستان شهرستان آباده با اشاره به برقراری نظم و امنیت عمومی و پایدار و همچنین تاکید بر تعامل روسای کوپ تابعه با دستگاه قضا، افزود: ایجاد امنیت پایدار در گرو تعامل قضائی و انتظامی است و این امر را موجب رضایتمندی مردم عنوان کرد.

کشف ۲۵ دستگاه ماینر قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف ۲۵ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در یک منزل مسکونی خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران کلانتری ۱۳ لطیفی لارستان با انجام اقدامات فنی از وجود تعدادی دستگاه استخراج ارز دیجیتال در یک منزل مسکونی واقع در یکی از نقاط شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از آن منزل ۲۵ دستگاه ماینر و متعلقات مربوطه شامل ۱۸ پاور، ۶ دستگاه کنترل برد، ۴ دستگاه فن حلزونی و ۱۰ دستگاه پوسته ماینر را کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و روانه دادسرا شد، تصریح کرد: ارزش دستگاه‌های مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

دیدارفرمانده انتظامی پاسارگاد با خانواده شهید ابراهیمی

فرمانده انتظامی “پاسارگاد” به همراه اعضای شورای اداری این شهرستان با خانواده شهید “جهانگیر ابراهیمی” دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفتنی است شهید “جهانگیر ابراهیمی” از سربازان ژاندارمری سابق بوده که در سال ۶۳ در کردستان در درگیری به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شایان ذکر است در پایان این دیدار از مادر شهید “جهانگیر ابراهیمی” با اهدا لوح تقدیر و هدایا تجلیل به عمل آمد.

 پلیس کازرون به سرقت‌های سارق اماکن خصوصی پایان داد

فرمانده انتظامی “کازرون” گفت: با تلاش ماموران پلیس این شهرستان یک سارق اماکن خصوصی با ۱۳ فقره سرقت دستگیر شد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در شهر کازرون، رسیدگی به موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران این فرماندهی با استفاده از روش‌های خاص پلیسی یک سارق را شناسایی و نسبت به دستگیری وی اقدام کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به اعتراف سارق به ارتکاب ۱۳ فقره سرقت از اماکن خصوصی، گفت: متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

تقدیر دادستان خرامه از عملکرد پلیس

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب خرامه از عملکرد مطلوب انتظامی این شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام والمسلمین “ابراهیم خوبیاری” با حضور در ستاد فرماندهی شهرستان “خرامه” و شرکت در مراسم زیارت عاشورا، از عملکرد کارکنان پلیس در زمینه رعایت حقوق شهروندی، تکریم ارباب رجوع، کاهش جرائم، برخورد با افراد هنجارشکن و مبارزه با مواد مخدر تقدیر کرد و گفت: سعی و تلاش همه کارکنان دستگاه قضاء و پلیس در رضایتمندی و رعایت حقوق شهروندی است.

وی افزود: عملکرد مشترک انتظامی و دستگاه قضائی در پیشگیری و کشف جرم موفقیت آمیز بوده و رضایت‌مندی عمومی را در پی داشته است.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب خرامه ادامه داد: این موفقیت حاصل تعامل نزدیک انتظامی با دادگستری و همچنین همکاری شهروندان می باشد و این دو مجموعه دو بازوی لازم و ملزوم در جهت اجرای عدالت در جامعه و برقراری نظم و امنیت می‌باشند.

توقیف خودروهای حامل قاچاق در فسا

فرمانده انتظامی “فسا” از توقیف دو دستگاه وانت نیسان و کشف ۴۴ راس گوسفند قاچاق در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: افسران پلیس آگاهی در اجرای طرح برخورد با قاچاق کالا و ارز، حین کنترل محورهای مواصلاتی به دو دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها، ۴۴  راس گوسفند قاچاق که با هدف انتقال به استان های مرزی بارگیری شده بود را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی “فسا” با بیان اینکه ارزش احشام قاچاق مشکوفه برابر نظر کارشناسان ۸۸۰ میلیون ریال برآورد شده است، ادامه داد: رانندگان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا و احشام مکشوفه نیز تحویل ستاد تملیکی استان شد.

کشف ۴۵ کیلو تریاک در مناطق کوهستانی

فرمانده انتظامی شهرستان “نی‌ریز” از کشف ۴۵ کیلوگرم تریاک خبر داد.

سرهنگ “عظیم‌اله کرمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: مأموران انتظامی نی‌ریز حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به کوهستانی بودن منطقه و تاریکی هوا راننده با پرتاب بسته‌های مشکوکی به بیرون از خودرو متواری شد.

فرمانده انتظامی نی‌ریز با بیان اینکه در پاکسازی از محل تردد خودرو ۴۵ کیلوگرم تریاک کشف شد، گفت: تلاش برای دستگیری راننده متواری با جدیت ادامه دارد.

تقدیر امام جمعه “خنج” از اقدامات پلیس در ایام محرم

امام جمعه خنج با حضور در نمازخانه ستاد فرماندهی این شهرستان از اقدامات پلیس در برقراری نظم و امنیت در ایام محرم قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام و المسلمین “کریم پور” به همراه اعضای شورای تامین و شورای اداری شهرستان ضمن حضور در نماز خانه ستاد فرماندهی شهرستان و شرکت در مراسم سوگواری ابا عبداله الحسین (ع)، گفت: اقدامات ارزشمند پلیس در راستای برقراری نظم و امنیت خصوصا در ماه محرم ستودنی است.

وی افزود: آرامش و امنیت به دست آمده در ایام محرم در شهرستان مرهون تلاش‌های بی وقفه کارکنان خدوم فراجا بوده و آحاد جامعه باید یاری‌گر این نیروی خدمتگزار باشند.

امام جمعه شهرستان خنج تصریح کرد: پلیس در جامعه اسلامی پناهگاه امنی برای مظلومان و شهروندان قانونمدار بوده و همه به آن احترام می‌گذارند.

حجت السلام والمسلمین “کریم پور” خاطر نشان کرد: برخورد قاطعانه با مخلان نظم و امنیت همواره از مطالبات مردم و مسئولان بوده و نیروی انتظامی در این راه با تمام توان تلاش می‌کند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=43071

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.