• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
2

اخبار پلیس فارس – ۱۱ مردادماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 43064
  • 11 مرداد 1401 - 18:22
اخبار پلیس فارس – ۱۱ مردادماه ۱۴۰۱

دپو تجهیزات موبایل در “شیراز” لو رفت جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف انواع تجهیزات جانبی موبایل قاچاق به ارزش ۱۶ میلیارد ریال در شهرستان شیراز خبر داد. سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز و […]

دپو تجهیزات موبایل در “شیراز” لو رفت

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف انواع تجهیزات جانبی موبایل قاچاق به ارزش ۱۶ میلیارد ریال در شهرستان شیراز خبر داد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای مبارزه جدی و همه جانبه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز و مقابله با قاچاقچیان، ماموران انتظامی پلیس امنیت اقتصادی استان با رصد هوشمندانه از دپو انواع کالاهای قاچاق در یک منزل مسکونی در یکی از محله‌های شیراز مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن منزل ۵ هزار و ۷۳۸ عدد انواع تجهیزات گوشی از قبیل هدفن، اسپیکر و…  قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی و قانونی کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این خصوص یک نفر به همراه پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: ارزش اموال کشف شده برابر نظر کارشناسان ۱۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

 

 

 

 

توقیف کامیون حامل احشام در “خفر”

فرمانده انتظامی “خفر” از کشف ۷۴ راس گوسفند قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیون در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حجت الله احمدیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: روز گذشته ماموران انتظامی “خفر” حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودرو موفق شدند ۷۴ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل که راننده قصد انتقال آنها را به استان‌های مرزی و خروج از کشور داشت کشف کنند.

فرمانده انتظامی “مهر” با بیان اینکه در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، گفت: برخورد با قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

 

 

 

 

 

نشست هماهنگی پلیس راه شمال فارس با شرکت های مسافربری

نشست هماهنگی پلیس راه شمال فارس با مسئولین شرکت های مسافری و انجمن‌های صنفی رانندگان با توجه به نقش و اهمیت ایمنی تردد مسافرین به ویژه در ایام و مناسبت های ماه محرم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این جلسه رییس اداره کنترل و نظارت بر عملیات جاده‌ای، در خصوص رعایت قوانین و مقررات به خصوص در ایام محرم و تاسوعا و عاشورا که حجم تردد در جاده‌های استان افزایش دارد تاکید کرد.

سرهنگ “علی اصغر همایون پور” تخلفات حادثه ساز ازجمله سرعت و سبقت غیرمجاز، تجاوز و انحراف به چپ ، استفاده از تلفن همراه و نقص سیستم روشنایی را با توجه به نقش آن در ایمنی و حفظ جان مسافرین و سرنشنینان خط قرمز پلیس راه دانست و بر رعایت آن تاکید کرد.

وی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی استان و احتمال استمرار آن در روزهای آتی بر رعایت سرعت مطمئنه در جاده‌ها تاکید و از زحمت کشان فعالان حوزه بار و مسافر تقدیر کرد.

 

 

 

 

 

خرده فروشان فسا تسلیم قانون

فرمانده انتظامی “فسا” از اجرای یک روزه طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف ۱۶ کیلو و ۸۵۳ گرم انواع مواد مخدر در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز با محوریت مقابله با خرده فروشان مواد مخدر به مدت یک روز در سطح شهرستان فسا اجرا شد.

وی افزود: در این طرح، ماموران انتظامی ضمن دستگیری ۱۲ نفر خرده فروش، ۱۶ کیلو و ۸۵۳ گرم انواع مواد مخدر را نیز کشف کردند.

سرهنگ “قسام” با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند، تصریح کرد: اجرای طرح‌های انتظامی مشابه به صورت هفتگی در نقاط مختلف شهرستان با هدف ارتقاء امنیت و آرامش شهروندان در دستور کار پلیس قرار دارد.

 

 

 

 

 

خون کارکنان انتظامی کازرون  در رگهای نیازمندان

فرمانده و جمعی از کارکنان انتظامی کازرون با حضور در مرکز انتقال خون این شهرستان با اهدا خون، به نیازمندان جان تازه ای بخشیدند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” اسماعیل زراعتیان” در حاشیه این مراسم با بیان اینکه اهداء خون، نجات زندگی همنوعان و کسب رضایت الهی است، بیان داشت: گاهی ما می توانیم با یک قدم به برگزیدگی خداوند متعال برسیم و بشویم آن بنده خاص خدا که توجه ویژه ای به ما دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون خاطر نشان کرد: اهداء خون به عنوان یکی از شاخص‌های مهم همدلی، احساس مسئولیت و پیوند با هم نوع در جامعه کنونی، از اهمیت فراوان برخوردار است و ترویج فرهنگ ایثار و همدلی امری ضروری است.

 

 

 

 

 

دستگیری عامل تهدید در شبکه اجتماعی

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری عامل مزاحمت و تهدید یکی از شهروندان در شبکه اجتماعی واتس آپ خبر داد

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر بیان کرد: خانمی با در دست داشتن شکوائیه به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت از طریق شبکه اجتماعی واتس آپ توسط شخصی ناشناس مورد تهدید قرار گرفته و قصد اخاذی در قبال عدم انتشار تصاویر خصوصی‌ام دارد که بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم را شناسایی و وی را در منزلش دستگیر کنند.

سرهنگ “نوشاد” با اشاره به اینکه متهم ۲۸ ساله  در بازجویی‌ اولیه و مشاهده ادله دیجیتال پلیس به جرم خود اعتراف کرد، گفت: فرد متخلف پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی داراب به شهروندان توصیه کرد: با توجه به اینکه هویت‌‎ها در فضای سایبر مجازی است باید در ارتباط‌گیری با افراد ناشناس در این فضا جانب احتیاط را در نظر گرفت و حتی المقدور از ارسال تصاویر و اطلاعات شخصی برای افراد ناشناس خودداری و هرگونه توهین، تهدید و انتشار اطلاعات خصوصی دیگران در فضای مجازی جرم است.

 

 

 

 

کشف دستگاه حفاری قاچاق در “مرودشت”

فرمانده انتظامی “مرودشت” گفت: با تلاش مأموران این فرماندهی، یک دستگاه حفاری غیرمجاز به ارزش یک میلیارد  و ۲۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران یگان امداد این فرماندهی از تردد یک کامیون حامل یک دستگاه حفاری غیرمجاز در یکی از محورهای مواصلاتی این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی مرجع قضائی به محور مورد نظر اعزام و پس از شناسایی و توقیف کامیون، موفق شدند یک دستگاه حفاری غیرمجاز و قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “مرودشت” با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش دستگاه مکشوفه را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص راننده و سرنشین پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

 

 

 

 

توقیف خودور حامل کولر گازی قاچاق  در “بوانات”  

فرمانده انتظامی “بوانات” از توقیف یک دستگاه کامیون حامل کولر گازی  قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “ابوالحسن مزارعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز  و تشدید برخورد با قاچاقچیان، ماموران انتظامی بوانات حین ایست و بازرسی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از این خودرو ۷ دستگاه کولر گازی خارجی  قاچاق کشف و راننده نیز برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی بوانات با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله کشف شده را ۳ میلیارد   ریال برآورد کرده‌اند، گفت: مقابله با قاچاق و ارز در دستور کار این فرماندهی است و با قاچاقچیان به شدت برخورد خواهد شد.

 

 

 

 

کشف احشام قاچاق در ” نی‌ریز”

فرمانده انتظامی “نی‌ریز” از توقیف سواری سمند حامل ۱۱ رأس گوسفند قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “عظیم اله کرمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران این فرماندهی حین بازرسی و کنترل محورهای مواصلاتی به یک سواری سمند مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۱۱ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز از دامپزشکی کشف و راننده نیز دستگیر شد.

سرهنگ “کرمی” خاطر نشان کرد: راننده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

 

کشف ۱۶ کیلو تریاک در داراب

فرمانده انتظامی “داراب” از توقیف یک سواری پژو و کشف ۱۶ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، افزود: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل خودروهای عبوری، به یک سواری پژو ۴۰۵ مظنون و آن را توقیف کردند.

سرهنگ “نوشاد” با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، ۱۶ کیلو و ۹۰۰ گرم تریاک کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص راننده دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی داراب از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

 

 

 

 

 

کشف ۶  دستگاه استخراج ارز “کازرون”

فرمانده انتظامی “کازرون” از کشف ۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون  ریال خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: پس از دریافت خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در دو شرکت واقع در شهر کمارج شهرستان کازرون، بررسی موضوع در دستور کار ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از هماهنگی‌ با مرجع قضائی به همراه نماینده اداره برق به محل مذکور اعزام و در بازرسی از آن مکان‌ها موفق شدند ۶ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق را کشف کنند.

سرهنگ “زراعتیان” با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش دستگاه‌های مکشوفه را ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، بیان داشت: در این رابطه یک  نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=43064

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.