• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
5
عضو شورای شهر شیراز؛

اگر در شهر شیراز بر اثر مستندات کار می شد هیچ وقت محرومیت وجود نداشت

  • کد خبر : 41383
  • 11 مرداد 1401 - 15:45
اگر در شهر شیراز بر اثر مستندات کار می شد هیچ وقت محرومیت وجود نداشت
عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به فعالیت های کمیسیون محرومیت زدایی گفت: اکثر سخنان مقام معظم رهبری و سخنان دولت در خصوص محرومیت زدایی است، اگر کل شهر شیراز بر اثر مستندات کار می کرد هیچ وقت محرومیت را در شهر نداشتیم، در گذشته تفکر مدیریت شهری محرومیت زدایی نبوده که به فکر محرومیت باشد.

به گزارش سحاب پرس، سیده مریم حسینی پیش از ظهر امروز در نشست رسانه ای با اصحاب رسانه که در شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد، در خصوص انتخاب هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز اظهار کرد: امیدواریم هیئت رئیسه از تجربیت سال گذشته استفاده کنند و بهترین بهره برداری را داشته باشند.

وی در ادامه با تصریح اینکه حدود ۱۰ ماه در شورای شهر حضور دارم، اضافه کرد: در طول چند مدت حضور خود در کمیسیون محرومیت زدایی فکر می کردم که خبرنگاران با دید فرهنگی و جایگاهی که دارند از فعالیت های من سوال می پرسند و به سراغ من می آیند.

عضو شورای شهر شیراز در واکنش به اینکه آیا انتخابات هیئت رئیسه مهندسی شده بود یا نه؟ عنوان کرد: من معتقد ام که اخلاق در انتخابات حرف اول را می زند، چند نفر به من پیشنهاد حضور در انتخابات را دادند اما قبول نکرده ام چرا که باید برای آوردن رای باید با تک تک افراد صحبت کنم، اگر بنا است در جایگاهی حضور پیدا کنم باید با عزت باشد.

وی همچنین در واکنش به این سوال که آیا در خصوص مسائلی که در رابطه با کمیسیون فرهنگی پیش آمده قهر کرده اید یا نه؟ افزود: از نظر اخلاقی امکان ندارد در صحن یا کمیسیون ها در خصوص مسائلی که پیش می آید قهر کنم، در برخی مواقع بد اخلاقی هایی را دیده ام، در واقع کسی که بد اخلاقی می کند باید قهر کند، اگر بنا باشد قهر کنم اول با مردم صحبت می کنم که شرایط را اینگونه ندیده ام.

حسینی با اشاره به فعالیت های کمیسیون محرومیت زدایی گفت: اکثر سخنان مقام معظم رهبری و سخنان دولت در خصوص محرومیت زدایی است، اگر کل شهر شیراز بر اثر مستندات کار می کرد هیچ وقت محرومیت را در شهر نداشتیم، در گذشته تفکر مدیریت شهری محرومیت زدایی نبوده که به فکر محرومیت باشد.

وی ادامه داد: باز آفرینی شهری بخش مهمی از محرومیت زدایی در شهر است، آیین نامه شهری آن موجود است، تمام تلاش من این بوده که مصوبات و دستور کارهایی را داشته باشیم که از نظر زیر ساختی به شهر کمک کند، فقر در بسیاری از محله های شهر بی داد می کند در کوچه پس کوچه های حرم های مطهر در شیراز فقر وجود دارد، آسیب هایی اجتماعی که بر اثر فقر به وجود آمده که ای کاش از سال های قبل تفکر مدیریت شهری به این سمت می رفت.

عضو شورای شهر شیراز ضمن قدردانی از حضور نماینده ولی فقیه فارس در کمیسیون محرومیت زدایی بیان کرد: تمام مطالبی که امام جمعه شیراز در این کمیسیون فرمودند بر اثر مطالعه بود، استاندار فارس نیز در این رابطه فرمودند برای رفع آسیب های اجتماعی تمام مسئولان را دعوت کنید و مطالب را بیان کنید، این کار انجام شد و برای الگو روستای گردخود را در نظر گرفتیم، مشکلات این روستا را به ۱۳ بند تقسیم کردیم و آن را برنامه کردیم تا تقدیم استاندار شود.

وی عنوان کرد: در خصوص محرومیت زدایی رئیس کل دادگستری فارس نیز از تمام ظرفیت های مجموعه قضائی استفاده کرده اند، تفکر محرومیت زدایی در مدیریت شهری کنونی به وجود آمده است، برای حریم شهر هیچ بودجه ای نمی توانیم داشته باشیم، ۱۳ روستا است که خیلی ها می خواهند ملحق شهر شود که اگر اینگونه شود شیراز۲۰ الی ۳۰ سوال عقب خواهد افتاد، به دلیل تلاش هایی که شده این الحاق ها اتفاق نخواهد افتاد.

حسینی خاطرنشان کرد: تعریز جاده، مشخص شدن تکلیف زمین ها، تعیین تکلیف آب و فاضلاب روستا ها از جمله مصوبه هایی بوده که برای روستا ها صورت گرفته است، روستا ها ساماندهی خواهند شد و مشکلات را احصا می کنیم تا به دست استاندار برسد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات شهر شیراز محرومیت زدایی است، افزود: تمام کار مردم روستا ها در شهر است اگر به روستا ها رسیدگی شود فشار مردم روستا به شهر نخواهد بود، یکی از محله هایی که الحاق شده به شهر شیراز چندین سال است که هنوز نصف محله گاز ندارد یا به دنبال نفت برای گرمایش خانه هستند، بنابراین ساماندهی مشکلات روستا ها باید صورت گیرد تا رسیدگی شود.

عضو شورای شهر شیراز در واکنش به اینکه رئیس شورای شهر بیان کرده بودند کمیسیون محرومیت زدایی مصوبه ندارد، گفت: ایشان اشتباه می کنند، کمیسیون ماده ۱۰۰ را برای حریم ها گذاشته ایم که یک اتفاق خوب است، فرمانداری نیز یک قرارگاه محرومیت زدایی ایجاد کرد ما در این محرومیت زدایی توانستیم دبیرخانه تشکیل دهیم که تمام فعالیت های ذیل این قرارگاه صورت خواهد گرفت.

حسینی در ادامه بیان کرد: نگاه ما توانمند سازی زنان سرپرست خانواده بوده است، اما هر مطلبی که عنوان می کنیم بیان می کنند که شهرداری نباید این زمینه ها دخالت کند همه دستگاه ها باید پای کار بیاند.

وی خاطرنشان کرد: شاید برای برخی از اعضای شورای شهر هنوز جا نیافتاده که کمیسیون محرومیت زدایی چه کارهایی باید انجام دهد.

عضو شورای شهر در واکنش به اینکه آیا شما مصوبه ای برای اجرا داشته اید یا نه؟ گفت: سه تا از کلیدی ترین مصوبه ها از ۱۳ مصوبه اجرا شده است، هیچ وقت مسائل حزبی و جریانی را با منافع شهری تعویض نمی کنم، هر کسی در هر جایگاهی اگر انتخاب شد باید از آن حمایت کرد، در جایی که شهردار مشکلات داشته برخورد شده اما در جاهایی همراهی هم کرده اند.

وی همچنین گفت: برخی بیان کردند که شما چندین نیرو وارد مجموعه کرده اید بنده اعلام می کنم این را تهمت می دانم چراکه اجازه ورود چهار نفر را داده اند اما بنده فقط دو نفر امین خودم را وارد کرده ام، همچنین اعلام می کنم برای من هیچگونه پیامی در خصوص تهدید برای حضور در استیضاح شهردار نیامده است.

حسینی انتخابات مجلس شورای اسلامی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: به هیچ عنوان تا این لحظه فکر به حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی نکرده ام.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=41383

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.