• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 29 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2
یادداشت؛

آیین‌های باشکوه مذهبی را از هجوم خرافه‌ محافظت کنیم

  • کد خبر : 40827
  • 09 مرداد 1401 - 12:53
آیین‌های باشکوه مذهبی را از هجوم خرافه‌ محافظت کنیم
رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی استان با بیان اینکه در قلمرو خرافه‌گرایی، خرد و خردورزی در غل و زنجیر است، گفت: آیین‌های باشکوه دینی و مذهبی خود را از هجوم خرافه‌ و خرافه‌گرایی محافظت کنیم.

کارمند رتبه ۱۶ “مهدی نعمایی” ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، اظهار داشت: هدف اساسی نهضت عاشورا، اصلاح مفاسد اجتماعی با روش امر به معروف و نهی از منکر بود؛ روا نیست که شیعه­ امام حسین (ع) این فریضه­ الهی را فراموش کند.

وی با اشاره به اینکه مراسم عزاداری ماه محرم با کارکردهای اجتماعی متعدد، نقشی اساسی در پیوند و همبستگی شیعیان و به خصوص ایرانیان ایفا می‌کند، افزود: ایجاد همبستگی در جامعه، یکی از مهم‌ترین کارکردهای مراسم عزاداری ماه محرم است.

به گفته این مقام انتظامی مراسم عزاداری ماه محرم با ویژگی‌های خاص خود، جزء مهم‌ترین عوامل بازدارنده‌ از بروز ناهنجاری‌های اجتماعی است و تأثیر آن در پیوند میان نسل‌ها موجب شده تا دشمنان ایران و اسلام، همه توان و ظرفیت خود برای مبارزه با این پدیده به کار گیرند.

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس با بیان اینکه اسلام به عنوان پیشرفته‌ترین مکتب الهی تأکید بسیار زیادی روی رعایت حقوق دیگران کرده است، تصریح کرد: فلسفه‌ قیام امام حسین (ع) احقاق حق بود؛ بنابراین نادیده گرفتن حقوق دیگران در خلال عزاداری‌ها، با فلسفۀ عاشورا تعارض داشته و مانعی مهم برای تحقق اهداف فرهنگی اجتماعی آن به شمار می‌رود.

کارمند رتبه ۱۶ “نعمایی” گفت: هرگونه بدعت در عزاداری‌ها، اگر چه برخاسته از عشق و دوستی اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم‌السلام) باشد، روزنه‌ای برای نفوذ خرافه و دور شدن از فلسفۀ قیام عاشورا ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در قلمرو خرافه‌گرایی، خرد و خردورزی در غل و زنجیر است، تاکید کرد: آیین‌های باشکوه دینی و مذهبی خود را از هجوم خرافه‌ و خرافه‌گرایی محافظت کنیم.

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس بیان کرد: آیین‌های ناب مذهبی، با نشانه‌هایی از انسانیت، وجدان، فطرت و خرد تجلی یافته که نفوذ خرافه‌گرایی می‌تواند خطر زوال تدریجی را برای هر یک از این نشانه‌ها به همراه داشته باشد.

“نعمایی” خاطر نشان کرد: رجاء واثق دارم که مردم ولایتمدار استان فارس و مسئولان هیئات و تشکل‌های دینی و مذهبی مانند نوری واحد، هم نوا با سایر عزاداران این سرزمین اسلامی، فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و مراجع معظم تقلید در زمینه برپایی مجالس و آیین های سوگواری الهام بخش و عاری از هرگونه آسیب و انحراف را نصب العین خود قرار خواهند داد تا ان شاء الله شاهد اقامه مجالسی در شأن استان و جلال و شکوه و عظمت ابا عبدالله(ع) و محرم و صفر و عاشورای حسینی(ع) باشیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=40827

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.