• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 14 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024
2

اخبار پلیس فارس – ۶ مردادماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 40814
  • 07 مرداد 1401 - 7:37
اخبار پلیس فارس – ۶ مردادماه ۱۴۰۱

پیام تسلیت فرمانده انتظامی استان فارس به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم فرمانده انتظامی استان در پیامی فرارسیدن ماه محرم و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش را تسلیت گفت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در متن پیام سردار “رهام بخش حبیبی” آمده است : ” اَلسَّلامُ […]

پیام تسلیت فرمانده انتظامی استان فارس به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم

فرمانده انتظامی استان در پیامی فرارسیدن ماه محرم و ایام شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در متن پیام سردار “رهام بخش حبیبی” آمده است :

” اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الْاَرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائِکَ “

سلام بر محرم و عاشورا، سلام بر حسین(ع)، سلام بر دستان بریده سقای کربلا،سلام بر خیمه های سوخته و بر ناله های کودکان تشنه و سلام بر صبر و دلتنگی های زینب(س).

محرم؛ ماه حماسه، شجاعت، رشادت و ظلم ستیزی است، ماهی که مهمترین رخداد جهان اسلام را در دل خویش نهان دارد و واقعه کربلا با گذشت قرن ها از حادثه عاشورای حسینی، چون همیشه تاریخ ، یک حقیقت زنده و ناب است.

این ماه یادآور بزرگ ترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ بشری و حماسه سرخ عاشورا، حماسه انسان های پاک دل و راست قامتی است که عاشقانه به وصل الهی لبیک گفتند و در راه دین و عقیده از جان گذشتند.

فرماندهی انتظامی استان فارس همانند سال های گذشته در برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم، اقامه عزا و احیای واقعه کربلا از هیچ تلاش و کوششی دریغ نداشته و با افتخار با مشارکت عزاداران و عاشقان حسینی در راستای تامین نظم، امنیت و خدمتگزاری به مردم ولایتمدار استان فارس انجام وظیفه خواهد کرد.

اینجانب حلول ماه محرم، ماه عزای حسینی، ماه پیروزی خون بر شمشیر، ماه شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش را به ساحت منجی عالم بشریت امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری ( مدظله العالی )، تمامی همکاران و مردم ولایتمدار استان فارس تسلیت و تعزیت عرض می نمایم .

 

 

کشف کالای قاچاق میلیاردی در “نی ریز

فرمانده انتظامی “نی ریز” از کشف کالای میلیاردی قاچاق توسط کارکنان آن فرماندهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”عظیم اله کرمی” در تشریح این خبر گفت: در تداوم طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی، تیمی از مأموران انتظامی شهرستان، هنگام گشت زنی در محورهای مواصلاتی شهرستان به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آنرا توقیف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از این اتوبوس مقدار ۶۶۵ کیلوگرم گردو و بادام خارجی و فاقد مدارک قانونی کشف شد. خاطرنشان کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش این محموله قاچاق بوده و ارزش تقریبی آن  ۲ میلیارد ریال برآورد شده است .

فرمانده انتظامی شهرستان نی ریز در پایان افزود:متهم دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

 

 

کشف خودرو مسروقه با ۲۸ کیلو مواد مخدر در “داراب

فرمانده انتظامی داراب از توقیف یک دستگاه خودرو پژو۲۰۶ مسروقه حامل ۲۸ کیلو تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علیرضانوشاد” در گفت‌ وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پاسگاه انتظامی “دولت آباد” هنگام کنترل تردد خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ فاقد پلاک مشکوک و دستور ایست صادر کردند.

وی افزود: راننده سواری پژو بدون توجه به ایست پلیس اقدام به فرار کرد که پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، در نهایت خودرو متوقف و راننده آن دستگیر شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران با استعلام از سامانه های مربوطه دریافتند که خودرو دارای سابقه سرقت می باشد، ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، ۲۸ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با اشاره به اینکه خودرو جهت تحویل به مالباخته به پارکینگ دلالت و سارق پس از تشکیل پرونده قضایی به دادسرا تحویل داده شد، گفت: شهروندان هشدارهای پلیس را جدی گرفته و وسایل نقلیه خود را به تجهیزات ایمنی و بازدارنده نظیر دزدگیر، قفل پدال و قفل فرمان مجهز کنند.

 

 

نشست مشترک پلیس “مرودشت” با رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای

به مناسبت روز ملی مهارت آفرینی وکارآموزی، جانشین انتظامی شهرستان مرودشت با مهندس”محمد آقایی” رئیس اداره آموزش فنی وحرفه ای این شهرستان دیدار وگفت وگو کرد.

سرهنگ “فرهام عسکری” در این دیدار گفت: مراکز آموزش فنی وحرفه ای باید اولویت شان آموزشی باشد تا بتوانند در رفع بیکاری جوانان تاثیر بسزایی بگذارند.

وی در ادامه ازتعامل مرکز آموزش فنی وحرفه ای با مجموعه انتظامی شهرستان در برگزاری کلاس های آموزشی به خصوص برای کارکنان وظیفه برای ارتقای مهارت های کارکنان تقدیر وتشکروخواستار تداوم برگزاری دوره های آموزشی ومهارتی در این خصوص شد.

سرهنگ عسکری آموزش مناسب و مستمر را موجب بهره وری سازمانی، کاهش هزینه ها و افزایش سرمایه های اجتماعی دانست و تصریح کرد: هدف ما از برگزاری چنین دوره ها ، کسب مهارت آموزی کارکنان وظیفه در تمامی رشته های فنی ، ارتقاء دانش و مهارت و استاندارد سازی رفتار آنان و رشد و تعالی فردی در مواجهه با مردم است.

وی افزود: ما از سربازان و نیروهای کادر بسیار جوان و با استعدادی برخوردار هستیم که می توانیم با همکاری و تعامل مناسب به نتایج مطلوب و قابل توجهی دست یابیم زیرا این جوانان از سرمایه های مهم کشور بوده و پس از پایان دوران خدمت خود وارد جامعه می شوند و اگر توانسته باشند حرفه ای را بیاموزند آینده درخشانی برای خود رقم خواهند زد.

در ادامه، مهندس “محمد آقایی” رئیس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان مرودشت ضمن تقدیر از استقبال فرماندهی وجانشین انتظامی شهرستان مرودشت برای برگزاری دوره های مهارت آموزی ویژه کارکنان وظیفه گفت: مرکز آموزشی فنی وحرفه ای با رویی گشاده از برگزاری دوره های آموزشی استقبال وآماده همکاری با انتظامی شهرستان می باشد.

رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای شهرستان مرودشت با توجه به فرصت های ایجاد شده در راستای مهارت های فنی وحرفه ای، خاطرنشان کرد: آموزش های فنی و حرفه ای به نوعی پرورش کارآفرینی است، به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و تخصص دانش فنی، قادر خواهند بود که فرصت های شغلی مناسبی را به دست آورند و یا در نهایت فرصت شغلی ایجاد کنند.

آقایی اظهار داشت: تشکیل قرارگاه مهارت آموزی سربازان از اهمیت بالایی برخوردار است و آموزش های فنی و حرفه ای ، مهارت ، توان و شایستگی سربازان را برای ورود به عرصه های اجتماعی ارتقاء می بخشد.

وی با بیان اینکه آموزش هدفمند ومستمر برای سربازان وظیفه از اولویت های نخست سازمان فنی وحرفه ای است، اظهار داشت: مرکزآموزش فنی حرفه ای شهرستان مرودشت از ظرفیت ها و امکانات بسیار زیادی در زمینه  آموزش مشاغل برخوردار است و آمادگی کامل ، جهت آموزش جوانانی است که در آن مجموعه در حال خدمت مقدس سربازی هستند.

در پایان این دیدار از سوی جانشین فرماندهی انتظامی مرودشت به مناسبت روز ملی کارآفرینی، با اهدا لوح تقدیر از مهندس آقایی تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

 

 

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در نقاط آلوده و جرم خیز در طول یک ماه گذشته در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “خسرو رزمجویی ” در این خصوص بیان داشت: طرح پاکسازی در نقاط آلوده و جرم خیز این شهرستان، توسط عوامل کلانتری و پاسگاه، پلیس های تخصصی و کارکنان ستادی این فرماندهی و با هدف ارتقاء امنیت اجتماعی و افزایش احساس آرامش عمومی به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود:نتایج اجرای  این طرح که در مناطق جرم خیز به مدت یک ماه به اجرا درآمد، توقیف ۹۷دستگاه خودرو، ۱۱دستگاه موتورسیکلت و دستگیری ۸۸متهم تحت تعقیب قضائی،۱۷نفر خرده فروش مواد مخدر و۵۹  نفر سارق بود.

فرمانده انتظامی جهرم کشف ۸کیلو ۱۷۳گرم انواع مواد مخدر از خرده فروشان و پلمب ۱۹واحدصنفی متخلف  را از دیگر اقدامات اجرای طرح اعلام کرد.

رئیس پلیس شهرستان جهرم در پایان ضمن تشکر از همکاری خوب مردم با پلیس گفت: اجرای طرح های مختلف بصورت ضربتی و غیر مترقبه در دستور کار پلیس قرار دارد و شهروندان می توانند از طریق مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ نقش موثری در تحکیم امنیت جامعه داشته باشند.

 

 

اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر در “پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مصطفی توکلی ” با اعلام این خبر،اظهار داشت: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان قرار گرفت .

وی افزود: در این عملیات ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی موفق به شناسایی و دستگیری ۶ عامل تهیه و توزیع مواد مخدر در این شهرستان شدند .

سرهنگ توکلی  خاطرنشان کرد: مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در بازرسی از محل اختفای این عاملان افیونی، ۲ کیلو تریاک، ۷۰ گرم شیشه و ۱۸۰گرم هروئین کشف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به تداوم اجرای این طرح از شهروندان خواست: برای مقابله با عاملان افیونی که همواره با هدف سودجوئی های خود سعی در آلوده کردن جوانان جامعه به مواد مخدر را دارند با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات واخبار در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند .

 

 

اعتراف سارقان به ۱۲ فقره سرقت در “زرقان

فرمانده انتظامی زرقان از دستگیری ۳ سارق باغ های این شهرستان و کشف ۱۲ فقره سرقت از آنان خبر داد.

سرهنگ “بیژن بارسالاری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در تداوم اجرای طرح پیشگیری از سرقت و مبارزه با فعالیت های مجرمانه سارقان، ماموران پلیس آگاهی شهرستان زرقان در عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری اعضای ۳ نفره باند سارقان باغ های اطراف این شهرستان شدند.

وی با اشاره به اینکه سارقان دستگیر شده سابقه دار هستند، افزود: سارقان در بازجویی های پلیسی به ۱۲ فقره سرقت از باغ ها اعتراف و مقادیر زیادی اموال مسروقه از مخفیگاه آنان کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زرقان با اشاره به اینکه ارزش سرقت های کشف شده از سارقان بالغ بر ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: تعداد دو دستگاه خودرو در این رابطه توقیف و سارقان تحویل مرجع قضائی شدند.

 

 

کشف کالای قاچاق میلیاردی در “کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از کشف تعدادی کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۷۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی کوه‌چنار هنگام گشت‌زنی در حوزه استحفاظی، دو دستگاه خودرو نیسان حامل بار را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی های انجام گرفته مشخص شد این خودروها حامل تعداد زیادی کالای قاچاق شامل لوازم خانگی و انواع فیلتر روغن می باشند که خودروها توقیف و در این خصوص ۲ متهم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۷۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

 

 

۴ دستگاه موتورسیکلت مسروقه در “ارسنجان” کشف شد

فرمانده انتظامی ارسنجان از دستگیری سارق و کشف ۴ دستگاه موتورسیکلت مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدعلی فرهادی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان ارسنجان، به دلیل حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت .

وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، موفق شدند سارق را شناسایی و دستگیر کنند که در استعلام های صورت گرفته مشخص شد متهم از سارقان حرفه ای و سابقه دار می باشد.

این مقام انتظامی یادآور شد: متهم در بازجویی های پلیسی به ۴ فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان ارسنجان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان خاطرنشان کرد: در این رابطه ۴ دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف و یک خریدار اموال مسروقه نیز دستگیر و به همراه سارق تحویل مرجع قضائی شدند.

 

 

 

 

ناکامی قاچاقچیان احشام در “فسا

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از کشف ۳۲ رأس احشام قاچاق در بازرسی از دو دستگاه خودرو وانت نیسان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی هنگام گشت زنی و کنترل محورهای مواصلاتی به دو دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن ها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی های انجام گرفته مشخص شد این دو خودرو حامل تعداد ۳۲ رأس گوسفند قاچاق به ارزش تقریبی ۶۴۰ میلیون ریال می باشند.

این مقام انتظامی از توقیف خودروهای حامل قاچاق گفت و ادامه داد: احشام مکشوفه تحویل ستاد تملیکی استان و ۲ متهم در این رابطه دستگیر شدند.

 

 

کشف کالای قاچاق در “سپیدان

فرمانده انتظامی سپیدان از توقیف یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس و کشف کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “احمد فداکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان سپیدان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز طی برپایی تور ایست و بازرسی به یک دستگاه خودرو سواری پژو پارس مشکوک که به محض مشاهده مأموران اقدام به فرار کرد که پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو متوقف شد.

وی ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از خودرو توقیفی، ۳۵۲ جفت کفش ورزشی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان با بیان اینکه در این راستا یک متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال برآورد شده است.

 

 

پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف در شهرستان “بیضا

فرمانده انتظامی شهرستان” بیضا” ازپلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف به دلیل نداشتن پروانه کسب و کار و عدم رعایت مقررات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “محمود نجفی”در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و رعایت موازین قانونی ضمن هماهنگی با مقام قضایی از ۷۵ واحد صنفی در سطح شهرستان بازدید، که در این راستا تعداد ۲۰ واحد صنفی متخلف را به علت عدم رعایت موازین قانونی پلمب کردند.

وی افزود: در این راستا به ۴۵  واحد صنفی دیگر نیز اخطار کتبی داده شد که در صورت عدم رعایت موازین قانونی و رفع مشکلات و عیوب موجود طی مدت زمان مشخص نیز برخورد قانونی خواهد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بیضا از شهروندان و اصناف خواست: هشدارهای لازم و تدابیر لحاظ شده را جدی بگیرند و با مأموران انتظامی نیز در امور نظارتی و پیشگیری همکاری لازم را داشته باشند.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=40814

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.