• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024
2

اخبار پلیس فارس – ۴ مردادماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 40798
  • 05 مرداد 1401 - 9:15
اخبار پلیس فارس – ۴ مردادماه ۱۴۰۱

دستگیری اعضای باند آدم ربایان و سارقان مسلح در شیراز فرمانده انتظامی استان از دستگیری ۳ نفر از اعضای باند آدم ربایان و سارقان مسلح در شهر شیراز خبر داد. سردار “رهام بخش حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره آدم ربایی و سرقت مسلحانه […]

دستگیری اعضای باند آدم ربایان و سارقان مسلح در شیراز

فرمانده انتظامی استان از دستگیری ۳ نفر از اعضای باند آدم ربایان و سارقان مسلح در شهر شیراز خبر داد.

سردار “رهام بخش حبیبی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره آدم ربایی و سرقت مسلحانه در یکی از خیابان های شهر شیراز، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم جنایی با بررسی اظهارت شاکی و بررسی صحنه وقوع جرم متوجه شدند صاحب یک مغازه صرافی در حالی که با راننده اش در حال حرکت در یکی از خیابان های سطح شهر شیراز بوده اند، توسط ۳ سرنشین یک خودرو سمند و با تهدید یک قبضه سلاح کلت کمری مورد ضرب و شتم و ربایش قرار گرفته اند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بررسی های انجام گرفته مشخص شد مبلغ ۶ هزار دلار که همراه فرد شاکی بوده است نیز توسط سارقان به سرقت رفته و آدم ربایان با تهدید وی را مجبور کرده اند که طی تماس تلفنی، دوستش تعداد ۱۰۰ سکه طلا را جهت آزادی وی به محل اعلامی بیاورد که آدم ربایان پس از تحویل سکه ها، فرد شاکی و دوستش را رها و با خودرو وی از محل متواری شده اند.

سردار حبیبی تصریح کرد: با انجام اقدامات شبانه روزی و کارهای اطلاعاتی گسترده، کارآگاهان پلیس آگاهی کمتر از ۷۲ ساعت، ۳ متهم این پرونده را شناسایی و در یک اقدام ضربتی آنها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

وی افزود: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی های صورت گرفته به کشیدن نقشه آدم ربایی و سرقت مسلحانه اعتراف و انگیزه خود از انجام این کار را باج خواهی و به دست آوردن پول عنوان کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: تعدادی اموال مسروقه از متهمان کشف و آنان پس از تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

سردار حبیبی امنیت مردم را خط قرمز پلیس عنوان کرد و گفت: کسانی که بخواهند امنیت و آرامش مردم را مختل سازند، با برخورد قاطعانه و قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

 

 

 

دستگیری سارق کنتور آب در “جهرم

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از دستگیری یک سارق کنتور آب و کشف ۱۰فقره سرقت از وی خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت کنتور آب از اماکن خصوصی در سطح شهرستان جهرم، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۲مطهری پس از تحقیقات فنی و تخصصی موفق شدند یک متهم را در این رابطه شناسائی و پس از اخذ مجوز قضائی وی را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه متهم در بازجویی های تخصصی پلیس به ۱۰ فقره سرقت کنتور آب اعتراف کرد، گفت: سارق پس از تشکیل پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

دستگیری ۷۰ سارق در “کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۱۳۳ فقره انواع سرقت در یک ماه گذشته خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، اظهار داشت: در راستای برقراری نظم و امنیت جامعه و افزایش رضایتمندی شهروندان، طرح عملیاتی مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت، طی یک ماه گذشته در شهرستان کازرون اجرا شد.

وی افزود: اجرای این طرح در سطح شهرستان نتایج خوبی به دنبال داشت که در این خصوص می توان به دستگیری ۷۰ سارق و کشف ۱۳۳ فقره انواع سرقت اشاره کرد.

سرهنگ زراعتیان با بیان اینکه سارقان جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند، تصریح کرد: برخورد قانونی با برهم زنندگان امنیت و آسایش مردم از وظایف ذاتی پلیس است که به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون در پایان گفت: افزایش ضریب امنیت اجتماعی نیازمند همکاری و هم افزایی همه دستگاه ها و آحاد مردم است که با مشارکت همگان، دستاوردهای پلیس پایدار خواهد ماند.

 

 

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در”لارستان

فرمانده انتظامی لارستان نتایج اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در ۴۸ ساعت گذشته را تشریح کرد.

سرهنگ “سید محمد یوسفی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در راستای افزایش احساس امنیت در بین شهروندان، توسط یگان های انتظامی شهرستان اجرایی شد.

دستگیری ۲۴ متهم تحت تعقیب، جمع آوری ۸ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر، کشف ۹ هزار و ۵۲۰ نخ انواع سیگارقاچاق ،توقیف ۲دستگاه خودرو حامل ۲۴ راس احشام  فاقد مجوز،دستگیری سارق اماکن دولتی وخصوص وکشف ۱۴ فقره سرقت مربوطه،دستگیری سارق موتور سیکلت وکشف ۲ دستگاه موتور سیکلت سرقتی و توقیف ۲ دستگاه اتوبوس حامل ۲هزار و۵۲۰لیتر سوخت غیر مجاز از مهمترین نتایج اجرای این طرح بود که توسط فرمانده انتظامی شهرستان لارستان به آن ها اشاره شد.

سرهنگ یوسفی در پایان از شهروندان خواست که هرگونه موارد مشکوک و اقدامی که سبب اخلال درنظم عمومی می شود را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

 

کشف کالای قاچاق میلیاردی

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” از کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی کوه‌چنار هنگام گشت‌زنی در شهر قائمیه به یک دستگاه سواری سمند حامل بار مشکوک و با هماهنگی مقام قضائی نسبت به توقیف و انتقال آن به مقر انتظامی اقدام کردند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از این خودرو،۲۴۰ ثوب لباس ورزشی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه‌چنار با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

 

 

 

 

 

 

کشف خودرو سرقتی کمتر از ۱۲ ساعت در “مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری یک سارق و کشف خودرو سرقتی از وی خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی استان مبنی بر سرقت یک دستگاه خودرو پراید در حوزه استحفاظی شیراز، ماموران انتظامی این شهرستان شناسایی سارق و یا سارقان احتمالی را در دستور کار قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: ماموران گشت پاسگاه انتظامی “رامجرد” این فرماندهی هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی در کمتر از ۱۲ساعت از وقوع سرقت موفق به شناسایی و توقیف خودرو سرقتی شدند.

وی افزود: سارق با تشکیل پرونده جهت ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی تحویل داده شد.

 

 

توقیف موتورسیکلت قاچاق در “فسا

فرمانده انتظامی شهرستان فسا از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح مقابله با قاچاق، ماموران پلیس آگاهی هنگام کنترل محورهای مواصلاتی به یک دستگاه موتورسیکلت سنگین مشکوک و دستور توقف آن را صادر کردند.

وی افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد موتورسیکلت توقیفی قاچاق و فاقد مجوز قانونی است.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با بیان اینکه کارشناسان ارزش این موتورسیکلت را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در این رابطه یک نفر با پرونده متشکله روانه مرجع قضائی و موتورسیکلت نیزتحویل ستاد تملیکی استان شد.

 

 

کشف احشام قاچاق در “داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۴۶ رأس احشام قاچاق به ارزش یک میلیارد و۶۰۰میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در ادامه طرح مبارزه با قاچاق کالا و احشام ، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به ۳دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵و یک دستگاه خودرو پراید مشکوک و آنها را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد این خودروها حامل ۴۶ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز هستند.

سرهنگ نوشاد با بیان اینکه در این رابطه ۴ متهم دستگیر شدند، افزود: ارزش احشام قاچاق کشف‌ شده توسط کارشناسان یک میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال برآورد شده است.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=40798

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.