• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
2
استاندار فارس؛

فضای مجازی؛ بهترین ابزار جهاد تبیین و سنگر بزرگ دفاع از نظام / ابتکارات سازمان فضای مجازی بسیج مایه خرسندی است

  • کد خبر : 39918
  • 30 تیر 1401 - 23:30
فضای مجازی؛ بهترین ابزار جهاد تبیین و سنگر بزرگ دفاع از نظام / ابتکارات سازمان فضای مجازی بسیج مایه خرسندی است
استاندار فارس با تاکید براینکه فضای مجازی بهترین ابزار جهاد تبیین در عصر حاضر است، گفت: در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص مدیریت فضای مجازی و جهاد تبیین توجه به فضای مجازی بسیار اهمیت دارد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه در همایش «یاران منتظر» گردهمایی سراسری فعالان فضای مجازی استان فارس ضمن تبریک میلاد سراسر نور امام کاظم(ع) با اشاره به تلاش های بسیج و سپاه در استان، گفت: مباحث اولویت دار اجتماعی استان با ارائه طرح های ابتکاری نظیر جمعیت احرار، چهارشنبه های طلایی، محرومیت زدایی و…  به همت بسیج و سپاه فجر استان با موفقیت در حال پیگیری است.

دکتر ایمانیه با اشاره به اهمیت «فضای مجازی»  در این برهه از تاریخ، گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود می فرمایند که اگر من رهبر نبودم در حوزه فضای مجازی فعالیت می کردم؛ بنابراین اهمیت فضای مجازی مشخص می شود.

استاندار فارس با بیان اینکه فضای مجازی سنگر بزرگ دفاع از نظام است، تاکید کرد: امروزه قشر جوان جامعه ما علاقه مند به فضای مجازی هستند و قسمت قابل توجهی از وقت خود را در این فضا صرف می‌کنند؛ بنابراین عقل و تدبیر ایجاب می کند  که برون داد مثبت از فضای مجازی  وجود داشته باشد.

نماینده عالی دولت در فارس تصریح کرد: شبیه دوران دفاع مقدس، رصد فعالیت های دشمن و احصا نیازهای کنونی جامعه به خصوص در فضای مجازی لازم است.

دکتر ایمانیه فعالیت های بسیج در فضای مجازی را مورد توجه قرار داد و گفت: سازمان فضای مجازی سپاه فجر فارس با دقت و جدیت دو سنگر مهم رصد و حرکات دشمن و همچنین نیاز سنجی جوانان را  دنبال کرده است تا با انجام حرکات پیشگیرانه زودتر از دشمنان حمله های آن ها را خنثی کند.

استاندار فارس، بهترین ابزار جهاد تبیین را  فضای مجازی دانست و گفت: در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب درخصوص مدیریت فضای مجازی و جهاد تبیین توجه به فضای مجازی بسیار اهمیت دارد.

نماینده عالی دولت در فارس، ۵ نکته از فرمایشات رهبر انقلاب در جهاد تبیین را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: «ایجاد اعتماد عمومی» از طریق فضای مجازی به خوبی قابل ایجاد است؛ چراکه می توان آگاهی بخشی به مردم را انجام داد؛ حکومت جمهوری اسلامی ایران بر خلاف حکومت های ظالم مدعی آزادی، حکومت منطق و استدلال است.

وی تصریح کرد: پیامبر(ص) پس از بعثت، اعراب جاهلیت را آرام آرام قانع کردند تا به اسلام ایمان آوردند؛ امروزه فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در سخنرانی ها، پیام ها، نوشته ها و… مبتنی بر منطق، استدلال و قانع کردن است؛ بنابراین فضای مجازی در  اقناع افکاری عمومی  می تواند راه گشا باشد.

دکتر ایمانیه با بیان اینکه «دوری از بد اخلاقی و اختلاف» در جهاد تبیین مورد تاکید رهبر انقلاب اسلامی است،  خاطرنشان کرد: افراد انقلابی حق ایجاد اختلاف، دوری و نگرانی ندارند؛ بنابراین در فضای مجازی از اختلاف افکنی  باید به شدت  پر هیزکرد.

استاندار فارس با بیان اینکه جهاد تبیین باید «هنرمندانه» باشد، تصریح کرد: در عرصه تبیین  به نیاز های روز و نوآوری در ادبیات و روش ها، به گونه ای که به جان مخاطب بنشیند باید توجه شود؛ بنابراین هنرمندی در اداره کردن فضای مجازی برای جوانان می تواند جاذبه ایجاد کند.

نماینده عالی دولت در فارس، وظیفه مسئولان در جهاد تبیین را مورد اشاره قرار داد و افزود: تبیین خدمات جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف به مردم، تبلیغ خود نیست بلکه تبلیغ نظام کار آمد است. رهبر انقلاب فرمودند که همه باید در میدان تبیین حرکت کنند و مختص گروه خاص نیست؛ بنابراین همه آحاد ملت در راستای جهاد تبیین باید حرکت کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری کلاس ها و مدارس سواد رسانه ای توسط سازمان فضای مجازی سپاه فجر مایه خرسندی است، تاکید کرد: چه خوب است اگر دانش آموزان و دانشجویان با انگیزه حفظ نظام و دست آوردهای انقلاب اسلامی وارد کلاس ها شوند تا برون داد آن به نفع آسایش کشور و نظام باشد.

دکتر ایمانیه اضافه کرد: فضای مجازی ایران باید برای سراسر دنیا الگو باشد و مهم‌ترین شاخصه آن رعایت اخلاق اسلامی، ایجاد وحدت و هدفمندی بیشتر در راستای پیشرفت کشور و دوستی است؛ بنابراین فضای مجازی اسلامی رعایت اخلاق را سرلوحه کار خود قرار می دهد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=39918

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.