• امروز : چهارشنبه - ۲ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 22 May - 2024
2
استاندار فارس؛

هدف برنامه های مسجد محوری احیای نقش این نهاد در جامعه اسلامی است

  • کد خبر : 39323
  • 25 تیر 1401 - 11:56
هدف برنامه های مسجد محوری احیای نقش این نهاد در جامعه اسلامی است
استاندار فارس توجه به مساجد و طرح های مسجد محور را مورد اشاره قرار داد و گفت: هدف برنامه ها، احیای دوران پرشکوه مساجد در صدر اسلام و تاثیر گذاری آن در جامعه اسلامی است.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه در «همایش مسجد جامعه پرداز » ضمن تبریک دهه امامت و ولایت با اشاره به اینکه عید غدیر روزی است که خداوند کمال دین را به بشریت اهدا کرد، اظهار کرد: خداوند در روز عید غدیر خم، به دلیل انتخاب ولی بر بشر منت گذاشت.

استاندار فارس با بیان اینکه مسجد کانون تصمیم گیری جهان اسلام است، افزود: مدیریت جنگ، صلح، خلافت و قضاوت در دوران صدر اسلام در مساجد رخ داده و با ظهور امام زمان(عج) مسجد کانون مدیریت جهان خواهد بود.

نماینده عالی دولت در فارس بر وحدت بین گروه های حاضر در مسجد تاکید کرد و بیان داشت: هم افزایی و همدلی بین هیات امنا، پایگاه مقاومت و کانون فرهنگی، هنری با محوریت امام جماعت می تواند باعث پویایی مسجد و در نهایت رشد محله شود.

دکتر ایمانیه تلاش سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در طرح مسجد محوری برای ۵۰ مسجد سومین حرم اهل بیت(ع) را مورد توجه قرار داد و گفت: بیش از ۴ هزار مسجد در سراسر استان وجود دارد  که نهادهای مختلفی نظیر بسیج و کانون های فرهنگی هنری مساجد و… فعالیت گسترده ای را در این مساجد انجام می دهند.

استاندار فارس با بیان اینکه یکی از بهترین جاذبه های مساجد، برنامه های ابتکاری است، اظهار کرد: مساجدی که دارای صندوق قرض الحسنه، خدمات بهداشتی و… هستند مورد استقبال بیشتری قرار می گیرند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=39323

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.